טיוטה פריוס – נסיעת מבחן

אחרי שבדקנו את הסיטרואן ג'אמפי המסחרי, את רכב הפני - קיה סורנטו פרימיום, את הטנדר המסחרי - פולקסוואגן אמארוק, ואת מיצובישי ASX, הגיע הזמן לבדוק את טיוטה פריוס ההיברידי. הצטרפו אלינו

כתבות נוספות בנושא:

מדהים: מכונית מעופפת השלימה נסיעת מבחן בין-עירונית • צפו
בהוראת הנשיא: ריסקו שורה של רכבי יוקרה, בהם מקלארן נדירה • צפו
הזוי: הנהג מצא לו דרך לעקוף את הפקק בכביש • צפו
חודש שביעי ברציפות: מחיר הדלק יעלה ב-7 אגורות החל מיום שני בחצות

עשרים ואחת שנים עברו מאז הגיחה לעולם המכונית ההיברידית הראשונה, אז קראו לה "טיוטה פריוס" וגם היום בדור הרביעי שלה, זה בדיוק שמה של המכונית ההיברידית הנמכרת בכל הזמנים.

נכון, בשנתיים האחרונות חדרו לשוק לא מעט מתחרים שנוגסים היטב במכירות, כולם טובים ולכולם יש ביטוי בארנק בסוף החודש, אבל אף דגם לא מכר למעלה משלש מיליון יחידות מאז הגיעו לעולם.

היה לנו קצת קשה להגדיר את העיצוב של הפריוס. נראה כי למעצבים בטיוטה היה חשוב ליצור נוכחות גבוהה, מכונית שלא ניתן להתעלם מנוכחותה. החלק האחורי מגיע עם פנסי לד מעוצבים וארוכים והיא מרשימה במיוחד בשעות החשיכה, מצד שני כיסויי הגלגלים פשוטים מידי ומלפנים העיצוב מזכיר משהו כמו יפני כועס… מרשים ומוזר כאחד.

תא הנוסעים עתידני בזכות לוח מחוונים מרכזי המכיל את כל המידע של הרכב, מקרן קטן שמציג נתוני מהירות, טעינת הבטריה ומהירות מותרת על השמשה הקדמית, גרפיקה נעימה ומעבר בין תפריטים קל וברור.

מתחתם ישנם פתחי מיזוג עם הכיתוב פריוס ומסך קטן יותר המכיל מידע נוסף וגם את המערכת הישראלית של טיוטה המכילה אפליקציות שונות וביניהם גם וויז ופנגו. התפעול בסדר לגמרי ויכול היה להיות טוב יותר אילו הינו מקבלים גם מתגים פיזים, אבל זו בעיה שמשותפת לכל עולם הרכב.

המושב נח מאד וניתן להגיע לתנוחת ישיבה מצוינת. יש מקום לכוסות ומשטח לטלפון הנייד, הצבע השחור שולט ורק מתגים בצבע לבן על ההגה שוברים מעט את האווירה…

ישנה רמת איבזור אחת בפריוס והיא כוללת בין השאר בקרת שיוט, הנעה וכניסה ללא מפתח, משענת יד, דיבורית בלוטות', ארבע חלונות חשמל המופעלים בלחיצה אחת, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות ועוד. חשוב לציין שבשונה מיצרנים אחרים שדוחפים את כל הפונקציות למסך המרכזי, בטיוטה התעקשו להשאיר את מערכת המיזוג עם בקרה מצוינת מתחת למסך וזה בהחלט חשוב ובטיחותי.

לא הכל מושלם בפריוס, הבד המבריק של המושבים נראה לא שייך, השלט ותאורת הפנים פשוטים מידי והחלון האחורי המפוצל והשטוח לא מאפשר כמעט ראות מאחור.

המושב האחורי רחב ומתאים לשלושה נוסעים, הרצפה כמעט שטוחה, יש תאורה מצוינת, משענת מרכזית הכוללת מתקן כוסות ורק חבל שאין פתחי מיזוג.

תא המטען נראה סטנדרטי במבט ראשון (412 ליטר), בפועל הצלחנו להכניס בו ללא מאמץ ארבע מזוודות, הוסיפו לכך שזו דלת חמישית ולא תא נטען נפרד, כך שניתן להוביל בו חפצים גדולים.

החלק הכי מעניין זה המנוע וצריכת הדלק. המנוע הוא בנפח 1.8 שמספק ביחד עם המנוע החשמלי 122 כ"ס. זה נשמע מעט, בפועל הוא זריז מאד במיוחד בעיר ומספק ביותר בנסיעה מנהלית. צריכת הדלק מחוץ לעיר במהלך 700 ק"מ עמדה על נתון מעולה של 19.5 ק"מ לליטר, צריך לזכור שהמקום בו מצטיינת הפריוס בצריכת דלק נמוכה אף יותר, הוא דווקא בתוך העיר, בעיקר בפקקים.

התנהגות הכביש ניטרלית והאמת לא ציפינו לנהיגה יותר מידי ספורטיבית ברכב שכזה, רכב המבחן סבל מברקסים ספוגיים מידי ונראה שהרכב עבר מעט התעללות…

כיאה לרכב מודרני הפריוס מצוידת באביזרי בטיחות אקטיבית כמו בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת זחילה בפקקים, מערכת אור גבוה אוטומטי, (מלהיב למרות שזו לא הפעם הראשונה שאנו נתקלים במערכת הזו), התראה על סטיה מנתיב, מערכת קדם התנגשות מצילה חיים ומצלמת רוורס.

מחירו של הפריוס עומד על 146.000 ₪ ומקבלים שלש שנות אחריות וכמובן את מוניטין האמינות המפורסם של טיוטה.

סיכום: החבילה של הפריוס מעניינת מאד בדור הרביעי שלה , לאחרונה אף נרשמה הוזלה של אלפי שקלים במחירון, שאמנם יקר מעט מהמתחרות אבל מביא את הערך המוסף של טיוטה שזה אומר אמינות וסחירות מהטובים בעולם.

מיצובישי ASX – נסיעת מבחן

נסיעת מבחן – פולקסוואגן אמארוק

קיה סורנטו פרימיום – נסיעת מבחן

הצטרפו לנסיעת מבחן: הכירו את סיטרואן ג'אמפי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture