בוץ, חול, סלעים ולנד קרוזר

נסיעת מבחן על אחד מכלי השטח הטובים בישראל, עם אחד ממדריכי השטח הטובים בישראל, היא מתכון לחוויה לא רגילה. שמנו בתא המטען גזייה וקפה שחור ויצאנו לאכול אבק וחול, הצטרפו אלינו לתיעוד

כתבות נוספות בנושא:

מדהים: מכונית מעופפת השלימה נסיעת מבחן בין-עירונית • צפו
בהוראת הנשיא: ריסקו שורה של רכבי יוקרה, בהם מקלארן נדירה • צפו
הזוי: הנהג מצא לו דרך לעקוף את הפקק בכביש • צפו
חודש שביעי ברציפות: מחיר הדלק יעלה ב-7 אגורות החל מיום שני בחצות

אחד מאייקוני השטח המפורסמים הוא ה"טויוטה לנד קרוזר" שזכה לאחרונה למתיחת פנים שבה נוספו לו אביזרי בטיחות אקטיבית הכרחיים וזו כבר סיבה מספיק טובה לתאם נסיעת מבחן.

להיכנס לשטח עם רכב שלא מחזיר עודף מארבע מאות אלף ₪ לא תכננתי, אז הרמתי טלפון לאלי בן ארי, מדריך נהיגת השטח של טויוטה והבעלים של חברת "חלומות שטח" שמוציא בכל ימות השנה טיולי שטח מאורגנים לציבור הכללי ולציבור הדתי, כל אחד מגיע עם רכב השטח האישי שלו ויחד הם צולחים נחלים בקיץ ומדבריות בחורף, בנוסף להדרכה קבוצתית על מערכות הרכב שאותה הוא מעביר לרוכשי לנד קרוזר והיילקס (מטעם היבואן) יש לו גם שיטה להפוך כל בעל רכב שטח למקצוען תוך כמה שעות, ולצלול עמוק אל עולם נהיגת השטח. הפעם החלטנו לוותר על נסיעה בקבוצה מזדחלת ולקחת את שירותיו של אלי באחד על אחד, לא זול אבל שווה.

הלונד קרוזר חודש מעט במתיחת הפנים בעיקר באזור הפנסים הקדמיים ולא מעבר לכך, ניתן לסכם שהוא ממשיך להרשים…

תא הנוסעים הגיע הפעם בצבע שחור, אבל יש אותו גם בצבעים בהירים שיותר נעימים לעין. רשימת האבזור ארוכה, אבל הדרך להפעיל את כל זה מסורבלת מעט וחלק מהכפתורים מפוזרים בהיגיון לא ברור…

הנוסעים בשורה השנייה ייהנו ממרווח רגליים ענקי ומושבים נוחים הנעים על מסילה, בקרת מזגן עצמאית לחלוטין בעלת צג דיגיטלי, פתחי מיזוג כמובן וחלונות גדולים וכהים.

השורה השלישית לא מיועדת לשימוש קבוע, כמקובל בסגמנט היא לא מספיק גדולה ויש איזה סרבול במשיכת המושב שלא ניתן להפעלה ע"י ילדים ומחייבת מבוגר ש"יסדר את זה". הכניסה מצד ימין נוחה מאד ויש פתחי מיזוג גם כאן, במקרה וכל המושבים פתוחים אין כמעט תא מטען וכדאי שתחשבו על מתקן כלשהוא לגג.

המנוע המותקן בלנד קרוזר הוא בנפח 2.800 סמ"ק, התיבה בת ששה הילוכים וההספק עומד על 177 כ"ס. עם נתון תאוצה של 12.7 שניות למאה, הוא לא הרכב לתחרות רמזורים. הוא שומר את כוחו למחרת היום שם הוא יצטרך להוכיח את יכולותיו.

למרות שיפורים שנעשו בדגם הנוכחי, לא מומלץ לבדוק אותו בסיבובים מהירים, שילדת סולם, מרווח גחון 22 ומרכז כובד גבוה הם לא מתכון למשחקי כביש.

הדגם החדש (מרמת גימור לימיטד) מגיע עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי ובלימה אוטונומית.

את יום הראשון של נהיגת המבחן אנו מנצלים לנסיעה לחיפה, הדרך עוברת בנעימים, הילדים חגורים במושבים האחוריים וכולם מרוצים, הישיבה הגבוהה על הכביש נותנת תחושת ביטחון והמושבים בעלי הכיוון החשמלי נוחים מאד גם בנסיעות ארוכות.

יום שני בבוקר לאחר תפילת ותיקין אנו מצפינים לכיוון קיסריה, שם בתחנת הדלק נפגש לקפה עם אלי ונתחיל את הכיף, ההוראה הפעם היא להשאיר את כולם בבית וחוץ מהנהג אין אף אחד על הרכב.

הרכב יוצא כעת לכיוון האתרים הסודיים של אלי, כאן הוא מאמן בקביעות את הלקוחות שרוצים להכיר את היכולות של הכלים שבידם. יש לנו רק שש שעות ואלי לא מאבד זמן, בשעות הקרובות ילוו אותנו איורים המפרטים מהו דיפרנציאל קדמי, אחורי ואורכי וההבדל ביניהם. הכוכב המרכזי היום הוא דגם מוקטן של הלנד קרוזר שבאמצעותו אנו לומדים על שיפוע קדמי ושיפוע צידי, מתי אנחנו יכולים לנסוע ללא חשש ואיך כדאי לעשות את זה מבלי להתהפך ח"ו.

אלי שופע בידע ונותן ביטחון רב ליושב משמאלו, הוא פורש בפני את מערכות ההנעה המופלאות של הלנד קרוזר שאחרי שילוב לנעילת הדיפרנציאל הוא חש בגלגל המאבד אחיזה ומעביר את הכח לגלגל המתקשה. מה שבעבר דרש מיומנות גבוהה מהנהג נעשה כיום ע"י המערכות המתוחכמות של הלנד קרוזר.

שותים מים נרגעים ועוברים לתרגילי אחיזה. לפנינו בטון משופע בזווית של 35 מעלות, נראה ונשמע מפחיד אבל אחרי מספר דקות מתחילים להתרגל ועוברים להתאמן בשליטה על הרכב גם בזויות הללו, מדהים !

הפסקה קלה ועכשיו האקשן רק מתחיל, קרוב לאזור בת שלמה אנו מתאמנים על מעברי סלעים בורות והמון אבק לבן, הכל בזהירות ובאיטיות עפ"י הדרכתו של השריף, מדי פעם אנו עוצרים את הרכב ואני מתקשה להאמין שעברנו את כל זה.

תחזיקו חזק, הגיע הזמן לבדוק בשטח את זוויות הטיפוס והצד ואם כל זה לא מספיק אנו עוברים לירידות מתונות ומבוקרות, חשבתם שאת זה צריך לעשות עם רגל קשה על הברקס? תשמחו לגלות את מערכת בקרת ירידה במדרון (DAC) שבולמת את הרכב למהירות שבין שלושה לחמישה קמ"ש וכל מה שנותר לכם זה להחזיק את ההגה ולהקשיב לקליקים המהירים שמגיעים ממערכת הבלימה, שעושה את זה כמו שאף רגל אנושית לא מסוגלת לעשות.

רגע, אני שואל, המערכות היקרות הללו בטח מתקלקלות לעיתים קרובות וזה סיפור יקר לתקן אותן?… אלי מעדכן שממש לא, המערכות הללו שורדות מאות אלפי קילומטרים מבלי הצורך לטפל בהן באופן מיוחד, מה שמסביר את התופעה הייחודית של רכב שבאופן קבוע נמכר מעל מחיר המחירון.

המאמץ והאדרנלין בשמיים, הגיע הזמן לחזור לקיסריה, אחרי החלקה יזומה במגרש ולימוד השתלטות על הרכב הגיע הזמן להשתעשע קצת בדיונות, זאת אומרת כך לפחות חשבתי, שדיונות זה ממש שעשוע… חמש דקות אחר כך לא רואים את הגלגלים שמבצבצים מעט מהחול הטובעני, אנו מוציאים מעט אוויר מהצמיגים ואז מתחילים להבין שזה יכול להיות שעשוע נחמד רק במידה ויש לכם את הידע והניסיון, אחרת זה סתם יכול להיגמר בחילוץ יקר.

שש שעות ארוכות במיוחד מסתיימות בתחנת הדלק של קיסריה שם אנו ממלאים את האוויר החסר לצמיגים הבשרניים בעלי האחיזה הגבוהה.

לסיכום: הלנד קרוזר הוא רכב שטח עם יכולות מדהימות, המכונה הזו, שעשרות אלפים ממנה נעים על כבישי ישראל, מצדיקה את המוניטין ואת יכולות השטח שלה וזאת בתנאי שאתם נוהגים להיכנס לשטח מפעם לפעם. ואם כבר החלטתם לרכוש את הלנד קרוזר אתם חייבים לחוות לפחות פעם אחת מפגש כזה עם אלי בן ארי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רכב של החים

אחלה רכב בקרוב אצלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture