Olivier Fitoussi/Flash90

בנט בוחר בשיטת טראמפ / שמואל קרמרסקי

בנט דוהר לבייס של השמאל, שקד חשפה את האמת על מדיניות הממשלה, הקורונה עברת שינוי השם, בליכוד מוותרים על קמפיין נגד האשם האמיתי והמדינה בדרך להתמכר לעוד כסף שלנו • סיכומו של שבוע

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

ביום שישי האחרון, דקות לפני כניסת שבת, הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על מינוי מייק הרצוג לשגריר ארצות הברית בישראל. מועד פרסום ההודעה זאת אסטרטגיה של בנט מהרגע שערק לשמאל, בכדי למנוע ביקורת בציבור הדתי שעד מוצאי שבת כבר יעבור לעסוק בנושאים אחרים.

לגבי המינוי עצמו, חשוב להבהיר שהוא איש ראוי, מאוד ראוי, אבל איש מרכז-שמאל. בנט, שהקים את "הימין החדש" לפני כשנתיים, עסוק עכשיו בלהסביר לנו שאנשי שמאל הם לא אויב, כאילו שמישהו טען שכן.

אין בעיה במינוי של איש שמאל, אבל זה אומר שאתה רוצה לממש מדיניות שמאל, שהיא לגיטימית אבל אתה טענת לפני כמה שנים שהמדיניות הזאת מסוכנת לביטחון ישראל. הרצוג (במקרה אחיו של הנשיא) התומך במשא ומתן עם פלסטינים, מצטרף למינוי ראש המל"ל איל חולתא שתמך במגעים עם ארה"ב על הסכם הגרעין עם איראן, היועצת מדינית שמרית מאיר שהיא גם לא אשת ימין, מזכיר ממשלה שהוא עסקן פוליטי שעבד בעבר עם לפיד, ועוד.

כשבנט בוחר למנות שורה של אנשים שעמדתם היא הפוכה ב-180 מעלות מהעמדות שלו כפי שהכרנו לאורך השנים, עולה התהייה האם בנט שינה את עמדתו. החיבוק העז שלו לשמאל, הזלזול הבוטה שלו בימין המאוכזב ממנו, העובדה שאין לו בייס לחזור אליו, מעלה את החשש שהוא בדרך למעשה שרון וההתנתקות.

הנחמה היחידה היא שבשונה משרון שהיה בולדוזר של עשיה והפך לבולדוזר של הרס, בנט לא איש עשייה דגול, ולכן גם אם ירצה להרוס הוא כנראה לא ממש יצליח.

2.

אני לא הופתעתי מהאמירה של שקד ש"צריך להכיל את המתים". היא חשפה בניסוח לא מוצלח את עמדת ממשלת בנט מיומה הראשון. בנט קיבל החלטה אסטרטגית: כסף תמורת חיים. זאת עמדה לגיטימית, טראמפ למשל דגל בה, אבל מבחינתנו כיהודים המאמינים בקדושת החיים – מדובר בהחלטה מזעזעת.

מהיום הראשון בקבינט הקורונה זאת הייתה העמדה של בנט, שהתנהלה במכבסת מילים עד ששקד פלטה את האמת. מבחינתו, הדבר הכי חשוב זה כסף, גם במחיר שיותר אנשים יחלו וימותו. לכן גם החליט שבמקרה וייאלץ להכריז על סגר, הוא ידחה אותו בכל מחיר לחגים. כי מה זה בשבילו להקריב את מסורת ישראל בשביל כמה שקלים.

בהתאם גם קיבל החלטה לתת "בוסטר" לבתי החולים. לבנט אין בעיה עם מתים, אבל בתי חולים בלי יכולת להנשים חולים קשה זה לא טוב ליחסי הציבור, אז ניתן לבתי החולים עוד כסף כדי שעוד אנשים יוכלו למות בכבוד.

לצערו הספין החזיק פחות משעה עד שכל מי שמבין קצת ברפואה הסביר שאי אפשר ברגע אחד להגדיל את קיבולת בתי החולים. זה מצריך מיטות, מכשור רפואי, צוות רפואי מיומן, זה לא קורה ביום אחד. גם לא בחודש-חודשיים.

בואו רק נקווה שהשלב הבא זה לא לכנס מסיבת עיתונאים עם מנכ"לי חברה קדישה ולהודיע שתוגברו צוותים והוגדלה קיבולת בתי הקברות.

3.

אני לא יודע מה אתם רוצים מבנט, הוא אמנם דיבר שנה שלמה על הקורונה, כתב על זה ספר. אבל איך זה קשור למגפת הדלתא? כשבנט הבין שהוא צועד לכישלון ענק, החליט להמציא מגפה חדשה, לא עוד מגפת הקורונה, אלא מגפת הדלתא.

בהודעות לתקשורת הוא מדבר על הדלתא, בציוצים בטוויטר הוא כותב על הדלתא, בהצהרות לציבור הוא מזהיר מהדלתא, הוא מכנס דיונים על הדלתא. רק דבר אחד לא הבנתי, למה קבינט הקורונה דן במגפת הדלתא.

מדובר כמובן במשחק מילים ילודתי. בנט מנסה לשדר לציבור שעם הקורונה היה יכול להתמודד בקלות, אבל הגיע זן חדש ולא מוכר שמתנהל אחרת וכל השיטות והרעיונות שלו לא רלוונטיים לזן החדש.

אבל זאת שטות, כבר חודשים שכל ילד יודע שיום יבוא ויהיה וריאנט, אז עוד קראו לזה מוטציה, שתהיה עמידה לחיסון. כבר בשלהי הממשלה הקודמת החלה ההיערכות לכך, עם ההחלטה להחזיר את רמזור המדינות, לחייב בידוד ואף לאסור טיסה למדינות עם חשש לתחלואה בזנים עמידים לחיסון.

אבל בנט הגיע, היה עסוק בלהקים את הממשלה, להיסחט על ידי רע"מ, לתדרך שהוא מאושר ולגנוב קרדיטים מנתניהו – עד שהוא התעורר מהחלום, כבר היה מאוחר מידי. אז הוא עשה שינוי השם, זה לא ממש עזר.

4.

השבוע נוכחתי לדעת עד כמה קשה להתאפק מלשמוח לאיד. מה שהקל עלי את ההתאפקות הייתה הידיעה שאמנם זה "מגיע לו", אבל אנחנו משלמים את המחיר על הדרך.

על מה אני מדבר? על יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני. אלחייני, ראש המועצה האזורית ערבות הירדן ואחד האנשים החזקים ביו"ש, תמך בבחירות האחרונות בתקווה חדשה. זה עוד הגיוני, אז היא עוד הציגה את עצמה כמפלגת ימין. אבל אז החליט סער לתמוך ב"ממשלת השינוי" יחד עם רע"מ ומר"צ, ולא רק שאלחייני לא אמר לו: "ידידי, הגזמת", הוא גם תמך בצעד הזה, לא סתם, אלא פעל כלוביסט מטעמה ועזר לשכנע את ח"כ ניר אורבך מימינה לתמוך בהקמת ממשלת השמאל הזאת.

ואז אחלייני התעורר וגילה שכל מה שהזהירו אותו היה נכון. כשאתה מקים ממשלה עם איבתיסאם מרעאנה ואלון שוסטר – אז אל תעשה פרצוף מופתע כשאתה מגלה שזאת ממשלת שמאל.

יו"ר מועצת יש"ע גילה השבוע שהממשלה מתכוונת לאשר לפלסטינים לבנות אלף יחידות דיור בשטח C, כאילו שלא מספיק כל הבנייה הלא חוקית שלהם במימון האיחוד האירופי. בכדי להשתיק את הביקורת, החליטו לקדם במקביל 2,200 יח"ד ביו"ש.

אלחייני מיהר לכנס את הנהלת מועצת יש"ע לדיון חירום ומסרהכי  "כל ממשלה שלא מבינה את חשיבותה של ההתיישבות ולא בונה בה באופן רציף, ושכורכת בנייה ליהודים יחד עם בנייה לפלסטינים  – אין לה זכות קיום". מיסטר אלחייני, זאת הממשלה שאתה היית מאדריכליה, ברוכים הבאים חזרה לעולם המציאות.

5.

בליכוד שורר עכשיו דמיון ששר הביטחון בני גנץ יערוק איתם להקמת ממשלה בראשותו, לכן אחד האשמים המרכזיים במחדל הקורונה חומק כליל מביקורת ציבורית. אני מספיק צעיר לזכור שרק לפני כמה חודשים גנץ בלם את עסקת החיסונים שנתניהו תפר עם פייזר.

לא סתם בלם, הוא התנהל כמו סחטן פוליטי מהזן הנחות ביותר. הוא הודיע קבל עם ועולם שלא יאפשר את העסקה עד שהוא ימונה לשר המשפטים. קראתם נכון, פוליטיקאי מנע בממשלה החלטה קריטית לבריאות הציבור בכדי לקבל ג'וב.

מילא אז התקשורת התעלמה ובמקום לצלוב את גנץ על הסחטנות המסוכנת צלבו כרגיל את נתניהו, אבל איפה אתם עכשיו? כשמתברר שנתניהו צדק לפרטי פרטים וגנץ שיחק עם חיינו. טוב, זאת כמובן שאלה רטורית, התקשורת עסוקה במזגן בקיסריה. אבל חבל שהליכוד בוחר לוותר על הקמפיין הכל כך נכון הזה רק בשביל דמיון שיקימו ממשלה עם גנץ.

6.

בשבוע שעבר הסברתי למה מס איווט הוא לא באמת מס חינוך, אבל נגיד ונזרום רגע עם הטיעון הזה ונבין עד כמה הוא בעייתי. הדבר יגרום למדינה להתמכר לעוד מס שלא תצליח להיגמל ממנו.

רבים מכם בוודאי יודעים שכחצי מעלות הדלק בישראל היא מס, מדובר במיליארדים מידי שנה שנלקחים אוטומטית בחשבון בתקציב המדינה. אבל אז הגיעו הרכבים החשמליים, והמדינה במקום לשמוח על המעלות של הרכבים האלו מבחינת איכות הסביבה, הבינה שהיא הולכת להפסיד כאן הרבה כסף. מה קרה? המדינה עשתה חשבון כמה תפסיד מכל אדם שיפסיק להשתמש ברכב עם דלק, והטילו מס מיוחד על ייבוא רכבים חשמליים.

עכשיו תחשבו מה יקרה אם המדינה תתחיל להרוויח מיליונים ממס על הקולה, מס חד פעמי, ומס גוש דן. אבל אז אנשים לאט לאט יתחילו לשתות יותר בריא, יצרכו פחות חד פעמי וישתמשו בתח"צ בגוש דן אחרי פתיחת הרכבת הקלה. המדינה תתמכר לכסף, ואנחנו כרגיל נשלם את המחיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזקקקקקקק!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture