Yonatan Sindel/Flash90

פוליטיקה קטנה ומבישה: סוער בציונות הדתית בירושלים

דב קלמנוביץ' מי שהיה נציג האיחוד הלאומי במועצת העיר, עבר למפלגת מאוחדים של אריה קינג ובתגובה הודיעו באיחוד הלאומי על ריצה משותפת עם חגית משה, נציגת מפלגת הבית היהודי ועוררו סערה בקרב הציבור הדתי-לאומי בעיר ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביום ראשון השבוע נחתם הסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי בו הצדדים מתחייבים לרוץ כסיעה אחת משותפת ומאוחדת לבחירות המוניציפאליות בירושלים כאשר הסיעה תהיה בראשותה של סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הכספים חגית משה המשמשת גם כיו"ר הבית היהודי בירושלים ותקרא "בית יהודי-איחוד לאומי".

ההסכם נחתם בין ניר אורבך מנכ"ל מפלגת הבית היהודי ובין אופיר סופר מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי שבירכו שניהם על המהלך. במקום השני ברשימה יוצב איש החינוך יהודה (גורי) פרוידיגר, סמנכ"ל קריית החינוך שעלבים ובעבר מזכ"ל תנועת הנוער "עזרא" ותושב פסגת זאב. האיחוד מבשר על התקרבות בין הסיעות השונות משום שנראה ומדובר ביריית הפתיחה לאיחוד הרשימות בבחירות הארציות עליהן עדיין דנים יושבי ראש המפלגות והשרים נפתלי בנט ואורי אריאל.

לאחר חתימת ההסכם בין הצדדים ציינה חגית משה, ראש הסיעה המשותפת: "זו בשורה של ממש לעיר ירושלים ולציונות הדתית כולה. אני תמיד מעודדת חיבורים ודווקא כעת הציבור הדתי לאומי בירושלים צריך בית אחד וכתובת אחת מנצחת. האחדות שאנו מציגים היום היא מחוייבת המציאות ותוכיח עצמה כבר ביום שלאחר הבחירות. אני משוכנעת שהחיבור בירושלים משמעותי מאוד ויהווה זרז לחיבור הנחוץ בבחירות לכנסת. גורי ואני נשלב כוחות ונפעל לטובת הציבור הדתי לאומי ולטובת העיר ירושלים".

יהודה פרוידיגר סיכם ואמר: "האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי משדר כתובת אחת נאמנה לכל הדתיים בירושלים, שתתן מענה לפרט ולכלל ותפעל לחיזוק ירושלים בכל התחומים ולמיצוב מעמדה כעיר הבירה של מדינת ישראל. מהיכרותי האישית עם חגית משה, אני בטוח שנעבוד ביחד בשת"פ פורה לקידום העיר ירושלים והציבור הדתי לאומי".

בתוך כך, הושלם המהלך להדחתו של דב קלמנוביץ', אשר נבחר למועצה בבחירות האחרונות מטעם האיחוד הלאומי, ולאחרונה עבר לרשימת "מאוחדים" בראשות חבר מועצת העיר אריה קינג. במספר 2 ברשימה יעמוד יהונתן יוסף, נציג מפלגת "יחד" של אלי ישי, ואחריו במספר 3 קלמנוביץ'.

בתגובה, תוקף היום בחריפות יו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג את המהלך: "לא אחדות הציונות הדתית או טובתם של תושבי העיר הולידו את 'האיחוד' המדובר, אלא 'פולישטיקים' של פוליטיקה מפלגתית קטנה ומבישה, בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי הארצי".לדבריו, "קל להכריז על אחדות ועל חיבור קהלים וציבורים לכאורה, אבל קשה ליישם את הדברים באופן אמיתי בשטח, וודאי כשמדובר באיחוד שבבסיסו משחקי כסאות בסניף הבית היהודי בירושלים, תוך בגידה בציבור הדתי-לאומי בירושלים ובתושבי ירושלים, ובעיקר הרבה פחדנות.

הוא הוסיף לטענתו, כי איחוד של קהלים סרוגים בלבד בירושלים מעיד על חוסר הבנה מהותי בכל הנוגע למרקם החיים בירושלים- עיר שבה חרדים עובדים והציבור הספרדי התורני הם שותפים יומיים של הציבור הסרוג בעיר. ם מבקר את התמיכה המשותפת בחגית משה, "מי שבחרה לפעול כנגד הערכים שלאורך השנים מבקשת ומתיימרת מפלגת האיחוד הלאומי לייצג, כאשר בחרה שלא להצטרף לפורום למען השבת בירושלים, כשתמכה בתקצוב לבית הפתוח והלהטבי"ם ובשיתופי פעולה עירוניים עם הקרן לידידות נוצרית- יהודית, ובמי שפעלה בניגוד להנחיית הרב הראשי לירושלים ולא מנעה העברת כספים לארגונים רפורמים- הכל כדי לתמוך בראש העיר ברקת, על מנת לשמור בכל מחיר על כסאה הפוליטי המרופד".

על רשימת 'מאוחדים' אמר, "אני וחבריי כאן כדי להבטיח לתושבי ירושלים – לעולם לא נמכור אתכם עבור פוליטיקה עסקנית זולה, ולא ניתן לאיש להשתמש בעיר שלנו כ"זרז" בדרך לזירה הלאומית ולבחירות לכנסת. ירושלים אינה קלף מיקוח שניתן למכור בעדה את עקרונותינו, אמונתנו וטובת תושבינו. חברי סיעת 'מאוחדים' בראשותי לעולם יעמידו את האינטרס הציבורי וטובת התושב בירושלים, לפני כל אינטרס פוליטי צר. נדאג לשנות את סדרי העדיפויות המעוותים שהיו נהוגים בקדנציה החולפת ולפעול בשום שכל על מנת שכל מגזר ומגזר יקבל את צרכיו לפי סדרי העדיפויות והתחומים החשובים לו, ובכוחות משותפים נפנה את המשאבים לצרכים האמיתיים והחיוניים של התושבים עצמם. נדאג להשקיע רבות באיכות הסביבה וניקיון העיר, נפשיר את הקפאת הבנייה היהודית, ונשדרג את רמת שירותי הרווחה והחינוך של כלל המגזרים בעיר".

מפלגת האיחוד הלאומי מוסרת בתגובה: "מפאת כבודה של ירושלים אנו מעדיפים לא להגרר לשיח של האשמות שקרים והכפשות. האיחוד הלאומי פועל למען אחדות המחנה הציוני דתי והמחנה הלאומי בירושלים ובכל הארץ. אנו בטוחים ששילוב הכוחות בין האיחוד הלאומי והבית היהודי יתרום רבות לשמירת קדושתה ובניינה של ירושלים".

אריה קינג: אם יוסי דייטש לא ירוץ, אתמודד לראשות העיר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על קינג, רק קינג שומר על ירושלים בכל המובנים, נקודה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture