צילום: Wissam Nassar / FLASH90

סיכולים ממוקדים והמתנה ל-2019: השלב הבא במערכה מול חמאס

הפסקת האש מול חמאס? באה בעיתוי טוב. חיסולים ממוקדים? אפקטיבים, מוכנים לביצוע ועשויים להוביל למערכה כללית. למה ממתינים? להשלמת המכשול התת-קרקעי ב-2019: במערכת הביטחון מסמנים יעדים לקראת הסבב הבא בעזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


(בוידאו: תקיפת בנין בעזה במהלך הסבב האחרון)

בחודשים האחרונים נערכו במערכת הביטחון להתנקשות בבכירים בחמאס ברצועת עזה, זאת כתגובה להסלמה ברצועה מאז תחילת ההפגנות סמוך לגדר – כך דווח הבוקר בעיתון 'הארץ'. ע"פ הדיווחים של העיתונאי עמוס הראל, "בצה"ל ובשב"כ מעריכים כי הסיכולים הממוקדים עדיפים על תקיפה נרחבת בשטח הרצועה, שעשויה לכלול כניסת כוחות קרקעיים. עם זאת, אומרים במערכת הביטחון, גם הריגתו של גורם בצמרת חמאס עשויה להוביל לתגובה קשה של הארגון ולפתיחה במערכה צבאית".

לדבריו, בצה"ל החליטו לדחות את ההתנקשויות כדי כדי למצות את התיווך המצרי, אבל בעיקר בשל העובדה כי "בצה"ל מעוניינים לדחות כל עימות נרחב ברצועה לפחות עד סוף 2019, המועד המתוכנן להשלמת המכשול בגבול הרצועה".

ע"פ הדיווח, בכיר ביטחוני אמר לאחרונה בפורום סגור כי השלמת המכשול תהיה האירוע האסטרטגי המשמעותי ביותר מול החזית בעזה.

בשידור חי: צה"ל שיטח בניין ברצועת עזה • צפו


באשר ליעילות מדיניות החיסולים הממוקדים מזכירים במערכת הביטחון את חיסולו של מאזן פוקהא, בכיר חמאס, סמוך לחופי הרצועה. "מותו של פוקהא לפני כשנה נתפס כגורם שיצר בלבול בחמאס, אף שהוציא להורג שלושה אנשים שהורשעו בשיתוף פעולה עם היורים. בארגון מייחסים את הירי בראשו של פוקהא לישראל, אך אף גורם רשמי לא לקח עליו אחריות. ההתנקשות בפוקהא יצרה מתיחות בין הפלגים השונים ברצועה, והשליטה של חמאס באזורים שהיו תחת אחריותו של פוקהא התערערה", מציין הראל.

"בכירים במערכת הביטחון טענו לאחרונה כי האפשרות להתנקש בבכירי חמאס נמצאת בשלבי הכנה מתקדמים, אם הדרג המדיני יבחר להשתמש בה. לצד ההתנקשויות, בצה"ל מעריכים כי גם תקיפות של נכסים אסטרטגיים של חמאס עדיפות על מערכה כוללת. עם זאת, לפי קצינים בכירים בצה"ל, הממשלה והקבינט לא הבהירו מה היעדים שיש להגיע אליהם לאחר הלחימה", כך בדיווח.

מסדירים מלחמה? כך נקלעה ישראל לאין מוצא מול חמאס


בניגוד להכחשות שיוחסו ל"גורמים מדיניים בכירים" על הפסקת אש שסוכמה בין נציגי חמאס למצרים, אומרים בצה"ל באופן מפורש כי ההסלמה שנרשמה ביום חמישי הסתיימה. נוסח ההודעות שפרסם צה"ל רמז על סיום סבב הלחימה, ובשישי בבוקר הודיע רשמית פיקוד העורף כי ניתן לשוב לשגרה בעוטף עזה. מנגד, איש משרי הממשלה, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, לא התייחס בשמו או בשם משרדו לדיווחים על ההבנות שהושגו.

עם זאת, הבהירו בצה"ל כי לא קיימת התחייבות שלא להמשיך ולפעול ברצועה, בהתאם לצורך שיווצר, ומנגד לעצור אותה באופן מיידי. מבחינת צה"ל, משמעות "הפסקת האש" היא חזרה למצב שהיה ברצועה עד ליום שלישי האחרון, וחופש הפעולה נשאר ללא הסכם הכופה את שינוי הסטטוס קוו.

באשר לסבבים האחרונים שהסתיימו בהפסקות אש לא רשמיות מול חמאס מציין הראל כי "בכירים במערכת הביטחון מעריכים שחמאס מנסה בכל אחד מהסבבים לשפר את עמדת הפתיחה שלו לתהליך ההסדרה, אם ייצא לפועל, אך מתקשה לקבוע את נקודת היציאה הנכונה. לדברי הבכירים, בצה"ל נערכים לאפשרות ששני הצדדים ייקלעו למערכה והיא תוביל לאבדן ההישגים שצבר חמאס מאז מארס האחרון".

בכתבה מצוטטים גורמים בכירים שמצדיקים את ההחלטה לעצור את הסבב בחמישי אחה"צ זאת כדי לאפשר לחמאס להבין את מידת הנזק שנגרם לו. "כשאנחנו תוקפים 150 פעמים, אלה 150 פצצות שפוגעות במטרה. חמאס מבין היטב מה הוא איבד בחודשים האחרונים, הוא לא יכול להתעלם מזה", כך הקצינים.

ישראל תחזור לסיכולים הממוקדים? בכירי חמאס ירדו למחתרת

חמאס הוציא להורג 3 חשודים "שסייעו לישראל בחיסול פוקהא"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו שכבר נאמר מראש שכל מלחמה שהיתה אמורה להיות תתבטל מאליה. לא תהיה מלחמה כי כתוב שממשלת המינים ינסו לעשות שלום עם המחבלים והשלום לא יתקיים. גם כתוב שהם יהיו לנו למוקש. כלומר אם היו יוצאים למלחמה כבר לא היו מנסים הסכמי שלום וכן האוייב כבר לא היה ממשיך להיות למוקש אבל משום שהאוייב למוקש גם היום וגם לטווח ארוך ולכן ברור שימשיכו לא להלחם והאוייב ימשיך להיות למוקש. ברוכים תהיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture