Yonatan Sindel/Flash90

חזית מאוחדת: אגודת ישראל תתמודד ברשימה אחת בעיר בית שמש

לאחר הפילוג בבחירות הקודמות למועצת העיר ובעקבות הוראת חברי מועצת גדולי התורה הוסכם כי שלומי אמונים תתאחד ברשימת אגודת ישראל ותקבל את המקום השני והרביעי. במקום הראשון נציג חסידות גור ובמקום השלישי נציג חסידות בעלזא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במערכת הבחירות הקודמת למועצת העיר בית שמש, בעקבות חילוקי דעות שונים, התמודדה סיעת שלומי אמונית עצמאית במסגרת רשימת כח והצליחה להכניס שני נציגים לעירייה. רשימת אגודת ישראל זכתה למספר דומה של נציגים. כעת, לקראת הבחירות המתקרבות, הוחלט על איחוד הרשימות.

במהלך כינוס של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתקיימה בז' אדר השנה, הכריעו האדמו"רים כי רשימות אגודת ישראל לרשויות המקומיות לא ירוצו במפוצל. על פי ההחלטה בעיר בה קיימת ויכוח בין חלקיה השונים של אגודת ישראל תוקם ועדת רבנים מרבני העיר שתפעל להביא להסכמה ולאיחוד הרשימות.

מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן לנציגי הציבור "הנני להודיעכם כי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות הקרבות לבוא החליטו רבותינו חברי מועצת גדולי התורה בישיבתם ביום חמישי ז' אדר, שנציגי הסיעות באגודת ישראל לא יופיעו בבחירות לרשויות המקומיות בשתי רשימות, אלא כולם יהיו מאוחדים ברשימה אחת תחת דגל אגודת ישראל".

עוד נכתב: כי "במקרה של ויכוח בין הסיעות על הנציגים ברשות המקומית תוקם ועדת רבנים המורכבת מרבני החוגים השייכים לאגודת ישראל, שבאותן רשויות מקומיות. שלאחר שמיעת נציגי הסיעות תקבע מי יהיו הנציגים של אגודת ישראל ברשויות המקומיות".

יצוין כי ההחלטה על איחוד הרשימות התקבלה עוד לפני כינוס המועצת, אך הוראת האדמו"רים סייעה לחתימת ההסכם, לאחר כינוס וועדת השמונה של אגודת ישראל שבוע שעבר, שם התקבלה ההחלטה. בכינוס הדגישו את "חשיבות ההתגייסות למען הרבות כבוד שמים בחיזוק נציגות חרדית ברשויות השונות תוך מתן דגש בצורך לפעילות מלוכדת שתביא להגברת כוחה של אגודת ישראל בפרט ושל היהדות החרדית ככלל".

במרכז הדיון של וועדת השמונה, בה השתתפו יו"ר אגודת ישראל, יוסף קופרברג, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר, רה"ע בני ברק חנוך זייברט, סגר"ע ירושלים יוסף דייטש, שמעלקא הלפרט, ראובן ברייש ויעקב טסלר, הובהר כי "המטרה המרכזית של כלל הסיעות המרכיבות את אגודת ישראל להופיע יחד באחדות מלוכדת ברשימות משותפות של אגודת ישראל בערים השונות וכן בתמיכה יחדיו בראשי ערים השונות אליהם יוחלט על תמיכה חרדית".

היום נחתם ההסכם ובו נקבע כי במקום הראשון ברשימה יוצב ישעיהו ארנרייך נציג הסיעה המרכזית של חסידות גור, במקום השני יוצב נציג שלומי אמונים, במוקם השלישי נציג חסידות בעלזא, ובמקום הרביעי נציג שלומי אמונים. בהסכם נקבע עוד, כי בבחירות שיתקיימו בעוד חמש שנים יוצב נציג סיעת שלומי אמונים במקום הראשון ברשימה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם מותר לציין, אזי הנציג השני מטעם שלומי אמונים הוא לא אחר ישראל פרוש האלעדי… ובבחירות הבאות פרוש במקום הראשון כי הוא גם ירוץ לראשות העיר

אחרי דיס האינפורמציה של השבוע האחרון בו למשל אבוטבול ירוץ מטעם דגל, יותר מסתבר שבמקום השני מטעם שלומי אמונים יכנס פינדרוס ומטעם בעלז יכנס שיטרית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture