צילום: האו"ם

גיס חמישי: החכי"ם הערבים בפנייה לאו"ם לגינוי חוק הלאום

אחרי האיחוד האירופי: החכי"ם הערבים מקדמים יחד עם הפלסטיניים הצעה לגינוי ישראל בעקבות אישור חוק הלאום, רגע לפני העצרת הכללית של האו"ם. השגריר דנון ליו"ר הכנסת: "אנו עדים לשיתוף פעולה הדוק בין חברי כנסת לנציגות הפלסטינית באו"ם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מספר חברי כנסת ערבים יוזמים פנייה בשיתוף השגריר הפלסטיני לאו"ם ריאד מנסור למחאה רשמית של האו"ם נגד ישראל בעקבות חקיקת חוק הלאום, כך דווח הערב ב'חדשות 2'.

השגריר הפלסטיני יחד עם החכי"ם הערבים ובכרירים פלסטיניים מבקשים להעלות הצעת גינוי שתביך את ישראל בחודש הבא, רגע לפני פתיחת העצרת הכללית והגעת כל המנהיגים לניו יורק, כולל ראש הממשלה נתניהו. החכי"ם תומא סלימאן ויוסף ג'בארין נפגשו לאחרונה עם בכירים באו"ם, ביניהם תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים רוזמרי דקרלו.

בימים האחרונים דיפלומטים ישראליים עודכנו בפרטי המהלך ועדכנו את השגריר הישראלי, דני דנון וביקשו את התייחסותו כנציג ישראל. הערב דנון פנה ליו"ר הכנסת אדלשטיין בטענה שהח"כים הערבים חותרים נגד מדינת ישראל ועושים נזק גדול, כלשונו. "בשנתיים האחרונות אנו עדים לשיתוף פעולה הדוק בין חברי כנסת לנציגות הפלסטינית באו"ם בפעולות שכל מטרתן הן הסתה והשמצה כנגד מדינת ישראל וצהל על בימת האו"ם", כתב דנון לאדלשטיין.

עוד הוסיף השגריר בפנייתו ליו"ר הכנסת "הנציגות הפלסטינית בשיתוף חברי כנסת מהמפלגות הערביות מתכננים צעדים שנועדו להכפיש את ישראל ולפגוע בתדמיתה באמצעות הסתה ושקרים. אני מוצא טעם לפגם בכך שחברי כנסת מכהנים משתפים פעולה עם יוזמות אלו ומנצלים את מעמדים כנציגים רשמיים של המדינה באופן ציני כדי לפגוע בה בזירה הבינלאומית".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר בתגובה ״‫שוב ח״כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שמקבלים משכורת מהמדינה וזוכים לכל הכלים הפרלמנטריים, עוד מעיזים להכפיש את שמנו בעולם. מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי.‬״

ההיתכנות להתערבות של האו"ם מגיע אחרי התערבות האיחוד האירופי בחוק הלאום כשפנה לחברי כנסת בליכוד והזהיר אותם מ"ההשלכות" של אישור החוק. על פי הדיווח לפני מפר שבועות, שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, שוחח בימים שלפני אישור החוק עם מספר חברי כנסת המעורבים בהליכי חקיקת החוק, רובם מהקואליציה, והביע בפניהם את ההתנגדות הנחרצת של האיחוד לחקיקה. על פי אחד מחברי הכנסת, השגריר יותר מרמז שהאיחוד מצפה שישראל תעצור את המשך הליכי חקיקת החוק.

בדיווח נטען כי מי שלחץ על האיחוד האירופי להתערב בחוק אלו הם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. הם לא רק נפגשו עם נציגים באיחוד במטה בבריסל, אלא גם המשיכו את הלחץ במדינות כמו בלגיה וצרפת, וגם כאן בישראל בפגישות עם נציגים בכירים של האיחוד.

בעקבות הפרסום אז הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את מנכ"ל משרד החוץ לזמן לשיחת נזיפה שנייה את שגריר האיחוד האירופי בישראל והודיע כי הוא מתכוון לנקוט בצעדים נוספים. "לא די בזה שהאיחוד האירופי מממן עמותות שחותרות נגד מדינת ישראל ומממנות בנייה בלתי חוקית, כעת הוא מתערב בחקיקה ישראלית. כנראה שאינם מבינים שישראל היא מדינה ריבונית" נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture