בית שמש: אחרי שנה של עבודה, פרוייקט דירה להשכיר יוצא לדרך

יש תוצאות: כשנה אחרי סיור העבודה וגם בבית שמש יוצא לדרך פרוייקט 'דירה להשכיר'. ראש העיר משה אבוטבול: "תקוותנו כי הפרוייקט הראשון שבו 132 יח"ד יביא עמו פרוייקטים נוספים שיקלו על מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רשות מקרקעי ישראל, יחד עם חברת דירה להשכיר, פרסמו מכרז למכירת מגרש בן 11 דונם בשכונת המשקפיים ברמת בית שמש, המיועד לבניית 132 דירות להשכרה. מדובר בהרחבת התוכנית של 'דירה להשכיר' ופעם ראשונה שגם בית שמש נכללת בפרוייקט חשוב זה.

לפי הפירסומים של רמ"י המגרש יימכר לכל המרבה במחיר, שישלם גם הוצאות פיתוח של כ-32 מיליון שקל, וכן מע"מ ומס רכישה. כל הדירות מיועדות להשכרה, ובניגוד למכרזים אחרים מסוג זה, אין דירות למכירה. המכרז ללא מחיר מינימום, התחרות בין המציעים במכרז תהיה על מחיר הקרקע.

ההחלטה של רמ"י להכליל את בית שמש בפרוייקט 'דירה להשכיר' לא באה בחלל ריק, אלא כתוצאה של סיור שערכו בעיר לפני כשנה בכדי לקדם את הפרוייקט בבית שמש. בסיור השתתפו יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, יחד עם יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, כאורחיו של ראש העיר משה אבוטבול, במטרה לקדם בניית שכונה חדשה לזכאים במסגרת 'דירה להשכיר' שהקים השר כחלון.

הסיור החל בישיבת עבודה בלשכת ראש העיר, בהשתתפות חברי הכנסת וחברי מועצת העיר בית שמש, משה מונטג ושלום אדרי, ובהשתתפות הגורמים המקצועיים הרלוונטיים: בנימין דרייפוס מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון, עוזי לוי – מנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ובכירים נוספים.

ראש העיר משה אבוטבול פתח את הדיון המקצועי וסקר את התפתחותה המואצת של בית שמש, בהיותה העיר בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בארץ, כאשר לפני 20 שנה עמדה אוכלוסיית העיר על 17.000 תושבים ואילו כיום כבר עומדת בית שמש על למעלה מ-115.000 תושבים, ועדיין היד נטויה בשיווק השכונות החדשות, כאשר בית שמש תעבור את רף ה-250.000 תושבים ותהיה מבין הערים הגדולות בארץ.

מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" מר עוזי לוי, אשר לו ניסיון רב בקידום פרוייקטים לשכירות בארץ ובחו"ל, נענה לבקשת ראש העיר משה אבוטבול, וירד לשטח על מנת לעמוד מקרוב אחר התכנית. לדבריו, כבר קיים אור ירוק עקרוני לצאת לפרוייקט וכי עליו לסיים עם התחשיבים הכלכליים של השינויים וההתאמות אותם דורשים בעיריית בית שמש לקראת ישיבה עם גורמים באוצר. "חברת "דיור להשכיר" סומכת ידה על המיקום ותעשה הכל כדי שהמחיר הסופי יהיה אטרקטיבי". אמר.

לאחר הישיבה קיימו הנוכחים סיור מודרך ע"י ראש העיר משה אבוטבול שהציג בפניהם את השכונות החדשות הנבנות ברמת בית שמש ואת השטחים המיועדים לבניה עתידית בשנים הקרובות של כעשרים אלף יחידות, ובשטח המיועד עבור השכונה החדשה, רמת בית שמש ד3. במהלך הסיור אישר מר בנימין דרייפוס כנציג משרד השיכון כי המקום מתאים לפרויקט וכי המשרד תומך בו.

עתה כאמור, שנה אחרי, הסיור וההבטחות הבשילו לידי מעשה, וברמ"י כבר פירסמו את המכרז הראשון להקמת פרוייקט 'דירה להשכיר' בשכונת המשקפיים ברמת בית שמש, שהיא אחת השכונות החדשות שהולכות ונבנות בשנים האחרונות בסמיכות לשכונת רמב"ש א', ועתה יושלבו בו גם דירות להשכרה שיהיו בשורה עבור משפחות רבות שאין ביכולתם לרכוש דירת גג לראשם.

ראש העיר משה אבוטבול בירך את אנשי משרד האוצר, משרד השיכון וחברת 'דירה להשכיר' על הנכונות להכליל את בית שמש ולצאת עם פרוייקט ראשון של 'דירה להשכיר' גם בבית שמש, ואמר כי תקוותו כי הפרוייקט הראשון יביא עמו פרוייקטים נוספים שיקלו על מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים.

ראוי לציין כי לפי תנאי המכרז מדובר בהקמה והפעלה של מתחם מגורים שיכלול 132 יח"ד לפחות, אשר תיועדנה להשכרה ארוכת טווח למשך תקופה שלא תפחת מ- 20 שנה. 25% מהדירות להשכרה תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, 75% מהדירות להשכרה יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. בתום תקופת ההשכרה כאמור, רשאי יהיה הזוכה למכור את הדירות.

המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא בתאריך 12.11.2018 בשעה 12:00 בצהרים, במשרדי החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' בכתובת אפעל 25 פתח תקווה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture