צילום: פלאש 90

"רעידת אדמה משטרית": האזהרה החריגה של שקד לשופטי העליון

שקד ביקרה את העובדה שבג"ץ לא דחה על הסף את העתירות נגד חוק יסוד הלאום, והזהירה: "השיטה תביא למעבר משלטון העם לשלטון 'מועצת חכמי המשפט', מדמוקרטיה ל'שלטון הפילוסופים'". הנשיאה לשעבר בייניש הגיבה בחריפות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרת המשפטים איילת שקד מתחה אתמול ביקורת על האפשרות שבית המשפט העליון יפסול חוקי יסוד. חששה של שקד מאפשרות פסילת חוקים אלו התעצם נוכח העובדה ששופטי בג"ץ לא פסלו על הסף את העתירות שהוגשו נגד חוק יסוד הלאום. "במידה ובית המשפט יקבל את התזה, לפיה ניתן לפסול את חוקי היסוד, נוכל סוף סוף לענות על שאלתו של חשין מפסק דין בנק המזרחי – והעם היכן הוא? נענה לו מיד – בשום מקום", אמרה. "אין לעם כל רלוונטיות במבנה החוקתי החדש שמעצב בית המשפט העליון".

שקד תיארה בנאומה כיצד שר המשפטים מטעם הליכוד, דן מרידור, ביקש כבר בשנות ה 90 להתפרק מסמכויותיה של הכנסת ולהעביר את יכולת קבלת ההחלטות לבג"ץ. "מה שברק הרהר לגביו באופן תיאורטי במסגרת דעת מיעוט ביקש מרידור לקבוע במסגרת חוק יסוד".

לדברי שקד, "עמעום דמותו של העם בפסקי הדין של בית המשפט העליון הוא סופו של תהליך ארוך. תהליך העובר בעשורים האחרונים על מדינת ישראל ומשנה את משטרה ללא הכר. מהשיטה המוכרת של דמוקרטיה ייצוגית, בה העם הוא הריבון המעצב את הסדריו באמצעות נציגיו, עוברת ישראל לשיטה אחרת. שיטה זו מטשטשת את ריבונותו של העם, וגבולותיה טרם שורטטו באופן סופי".

שופטי העליון נחשפים: "אילו יכולתי הייתי פוסקת לאסור על שחיטה כשרה"


שקד תקפה את העובדה לפיה, "השופטים החלו, שלב אחרי שלב, לנתק עצמם מהדין המצוי והחלו רואים עצמם כמעצביו של הדין הרצוי. מהממונה על פרשנות הדין הפך עצמו בית המשפט לממונה על המדיניות. אם יקבע בית המשפט כי גם חוקי היסוד אינם חסינים מביקורת שיפוטית, תישלל מהעם האפשרות להשפיע על יצירת ההסדרים החוקתיים באמצעות נציגיו, והפעם כאסיפה מכוננת. בכך יסיים העם את תפקידו במה שהיה עד כה שיטתנו הדמוקרטית. מעתה ייקבעו הנורמות שלא באמצעות העם. עם היעלמותו של העם נעלמים גם ערכיו הלאומיים".

"משמעות הכתרת עקרונות יסוד שהציבור מעולם לא עיגן, במעמד על-חוקתי שבכוחו לפסול חוקי יסוד שיצרו נציגי העם הינה מעבר מדמוקרטיה ייצוגית לשלטון הפילוסופים. משלטון העם לשלטון מועצת חכמי המשפט. פסילת החוקים בישראל שנשענה עד היום על טיעון דמוקרטי, לפיו מדובר בסך הכל ביישום ערכיו של המחוקק כפי שנקבעו בחוקי היסוד, עלולה להשלים את ניתוקה מהעם והפעם באופן סופי ומוחלט. למעשה מדובר בהשלטה מוחלטת של בית המשפט העליון על מרחב קביעת הנורמות כולו, וזאת תוך הוצאתה של סמכות זו מידיהם של נבחרי הציבור.

"שלילת סמכות העם לקבוע את אופי מדינתו בשם עקרונותיו המופשטים של "הציבור הנאור", שומטת את בסיסו של ההליך הדמוקרטי. סופם של הקרבת היסודות הלאומיים על מזבח הערכים האוניברסליים, בהקרבת הערכים הדמוקרטיים עצמם. ביקורת שיפוטית על חוק יסוד היא רעידת אדמה. לא רק משפטית, אלא גם פוליטית. זוהי רעידת אדמה משטרית".

את נאומה סיימה שקד בהצהרה כי, "כמי שמאמינה בדמוקרטיה בכל לבה לא אוותר על מקומו של העם. לא אוותר על מקומם של נציגיו. לא אוותר על הדמוקרטיה. כנסת של העם, על ידי העם, למען העם, לא תאבד מן הארץ".

הבוקר הגיבה לדברים נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש, ואמרה: "הרושם שלי הוא שיש פה חוסר הבנה מהי דמוקרטיה. אלו ביטויים שלקוחים משיטות משטר אחרות".

בראיון ל'כאן' הוסיפה בייניש: "דברי שקד דברים קיצוניים, ועליית מדרגה בהתבטאויות נגד בית המשפט. בדרך כלל הביקורת על פסיקה מגיעה אחריה. כאן יש עתירות נגד חוק הלאום שתלויות ועומדות בפני בית המשפט, זה קו אדום שלא חוצים. לו ששופטי בית המשפט עומדים מול העם, אלו מושגים דמגוגיים למציאות לא קיימת, דברים קיצוניים מאוד שמנותקים מהמציאות שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש להתיחס לתגובתה של בייניש , בדיוק כפי שהיינו מתיחסים לדברי ראש ועד ציידי הדורבנים שהיה יוצא נגד השר לאיכות הסביבה.
השרה שקד פועלת למען הזכויות האלמנטריות של החיים בארץ . זכו כולנו להשתחרר מהקפריזות של חלק מכריע מאנשי בית המשפט התחתון המכונה עליון.
בייניש פשוט חצופה.

כנראה שגם השרים במדינתנו עדיין לא הבינו שכל אחד שקצת מתרומם ולו במעט כנגד מערכת הערכאות מיד מגלה שיש נגדו חקירה בדבר כלשהו ומועמד לדין וישפט על ידי אותה מערכת שכנגדה הוא דיבר, ככה מטילים אימה. יהודים יקרים ראש הממשלה הוא רק חייל, הרמטכ"ל ושר הבטחון הם חיילים, מי ש"מנהל" את המדינה אלו רשעים שהשעה משחקת להם אבל זה יגמר, אנו בגלות ונשאר לזעוק רק לאבינו שבשמיים כי רק בכח התורה ניתן לשנות. (חלק משיחה מפי אדמור כלשהו במא"ש).

למי שלא הבין,
דמוקרטיה זה אנחנו
על החתום
סיירת שמאל – הבג"ץ

כולכם פשוט טפשים.
כמה שאנחנו מנסים להסביר לכם שהעם כולו אוסף של אידיוטים אתם לא מבינים.

הגיע הזמן שתפנימו:
דוקטורינת אהרן ברק היא השלטת, ומי שאינו תלמידו וממשיך דרכו לא ראוי להקרא ייצור אנוש וזכויותיו אינם קיימות על פני האדמה.

ולכן ראויה שרת המשפטים לתואר "חצופה" מפי "גאוני" העליון, יען היא לא יותר מג'וק שמסרב להימחץ תחת רגלי אנשים "מתורבתים" כברק ושות'.

ולכן כל חוק שחוקק ע"י כנסת הג'וקים, לא יכול לחייב
את אנשי המין הנבחר והוא פוקע למפרע.

שקד תיזהרי..עכשיו ישלחו לך את המשטרה כי דיברת נגד הדיקטטור בגץ אוכל את האנשים

אשרי אדם היודע את מקומו
בית המשפט וכלל אזרחי המדינה . צריכים לדעת שאין לבית המשפט מנדט להחליט לנו על החיים .
ילללה צריך לעשות הפגנה של 2 3 מיליון איש מכל שדרות העם נגד הבג"ץ

בזמנו הלכו לחכם יהודא צדקה ושאלוהו מדוע אף אחד לא קם ומתנגד לגוף הזה ששולט בהכל (כולל ראש הממשלה והשרים שיודעים מתי לשתוק ולא לעבור את הגבול אחרת ימצאו עצמם בחוץ עם תיק פלילי נגדם וישפטו) הציעו לקום כנגדם, הרב ענה שאי אפשר לעשות שום דבר כרגע, אלו רשעים שהשעה משחקת להם אמר, בכח הלימוד והתפילה הם בסוף ישארו כמלך בלי חיילים, בשלטון אך כולם נגדם..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture