צילום: דוברות הבית הלבן

טראמפ: "אם הישראלים והפלסטינים רוצים מדינה אחת, זה בסדר מצדי"

הנשיא התייחס לאמירתו כי הוא אוהב את פתרון שתי המדינות. "אם הפלסטינים והישראלים רוצים שתי מדינות זה בסדר, אם הם רוצים מדינה אחת זה בסדר מצדי. אני מתווך". על חתנו: "הוא אוהב את ישראל. אבל הוא יהיה הוגן עם הפלסטינים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (חמישי) במסיבת עיתונאים בניו יורק לאמירתו במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא אוהב את פתרון שתי המדינות. "אני אמרתי את זה, וזה דבר גדול לומר. בשורה התחתונה – אם הפלסטינים והישראלים רוצים שתי מדינות זה בסדר, אם הם רוצים מדינה אחת זה בסדר מצדי. אני מתווך". לדברי טראמפ, הרוב בישראל מסכים עם העמדה שיש להגיע לפתרון שתי המדינות.

"אשמח מאוד להגיע להסכם בין הישראלים לפלסטינים, כל חיי רציתי לעשות את זה. זה קשה ואנחנו נטפל בזה. כל חיי שמעתי שזו העסקה הקשה ביותר ואני חושב שנגיע להסכם". טראמפ הסביר את דבריו בנוגע לפתרון שתי המדינות: "אחד העיתונאים שאל אותי. אמרתי שפתרון שתי המדינות עובד יותר טוב ושאני חושב שהוא יקרה. זה מסובך יותר כי זה הסכם נדל"ן, אבל במובן מסוים זה עובד טוב יותר כי הם ימשלו בעצמם".

"אמרו לי שאי אפשר להגיע לשלום במזרח התיכון בלי שלום בין הישראלים לפלסטינים", הוסיף טראמפ. "שמעתי את זה ממלך סעודיה סלמאן שהוא אדם נהדר. ואז עוד מישהו אמר. בסך הכול 12 מנהיגים אמרו לי את זה. והבנתי ששלום בין ישראל לפלסטינים, עבור המזרח התיכון, הוא דבר חשוב ביותר. אנחנו מנסים בכל כוחנו להגיע להסכם. אחד, זוג – אין לי בעיה. לדעתי פתרון שתי המדינות יותר הגיוני, אבל אין לי בעיה".

טראמפ הזכיר את חתנו ג'ארד קושנר, הממונה מטעמו על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ואמר: "ג'ארד כל כך מעורב, הוא אוהב את ישראל. אבל הוא יהיה הוגן עם הפלסטינים. כולם צריכים להיות שמחים כי יש כל כך הרבה שנאה כל כך הרבה שנים".

אמש אמר טראמפ בפגישה עם נתניהו כי "ישראל תצטרך לעשות משהו עבור הצד השני. אומרים שזה העסקה הקשה ביותר. אני רוצה לעשות זאת בקדנציה הראשונה שלי. אני חושב שנעשתה התקדמות רבה. אני חושב שישראל והפלסטינים רוצים לעשות דברים וישנה התקדמות. אני תומך בפתרון 2 המדינות. זה מה שלדעתי יעבוד הכי טוב". עוד הוסיף טראמפ כי "אני רוצה תוכנית מוצקה ששני הצדדים מבינים. אני חושב שבעוד חודשיים-שלושה אני אשחרר את התוכנית. יש לנו רעיונות מבריקים". עוד מדברי טראמפ: "שילמנו לפלסטינים מאות מיליונים בשנה ועכשיו אנחנו לא משלמים להם כלל, כי במשך שנים הוזנחנו על ידי המנהיגות הפלסטינית. יש מטרות שהן טובות ואני מצפה לחידוש העברת הכספים. אין ספק שהם יחזרו לשולחן המו"מ".

לאחר הפגיה הסביר ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתונאים המתלווים עליו לעצרת הכללית של האו"ם כי דבריו של הנשיא טראמפ לגבי תמיכה בפתרון שתי המדינות לא הפתיעו אותו. נתניהו סיפר כי במהלך הפגישה אמר לטראמפ כי מה שחשוב אינו השם אלא המהות: "אמרתי לנשיא שמה שחשוב הוא שהפלסטינים לא יוכלו לאיים עלינו ולכן יש לקיים שליטה ביטחונית ישראלית מלאה".

נתניהו סיפר עוד לכתבים כי חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר אמר במהלך הפגישה כי "כל אחד מפרש את המונח מדינה בצורה אחרת". נתניהו אמר כי הוא הגיב לדברים ואמר לטראמפ: "השאלה היא אם המדינה שתהיה לידנו תהיה כמו קוסטה ריקה או כמו איראן". ראש הממשלה אמר כי אינו יודע מה לוח הזמנים לפרסום תכנית השלום האמריקנית. "אני לא שולט בלו"ז של ארה"ב. הם יוציאו את התכנית כשהם יחליטו. אני מניח שהם מדברים על זה גם עם מדינות ערב".

נתניהו ענה לשאלה אם בימי כהונתו אכן תהיה ״מדינה פלסטינית מינוס״, כפי שהוא מגדיר זאת, ואמר כי: ״אני מציע שתחכו ותראו. חשוב לקבע את מה שבלתי קביל מבחינתנו: ישראל לא תוותר על השליטה הביטחונית ממערב לירדן. זה לא יקרה כל עוד אני ראש ממשלה ואני חושב שהאמריקאים מבינים את זה״. על הודעת יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט כי לא יישב בממשלה בה תהיה מדינה פלסטינית שהיא ״אסון לישראל״, ענה נתניהו בחיוך ציני: ״אז אני יכול להבטיח לכם שלא תהיה מדינה פלסטינית שתהיה אסון לישראל״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture