Rahim Khatib/Flash90

יום המבחן: כוננות שיא לקראת ההתפרעויות על הגדר

כוחות רבים של צה"ל פרוסים לאורך רצועת עזה לקראת "צעדות השיבה" הצפויות להתקיים היום ולאור החלטת הקבינט על החרפת התגובה מול האלימות במרחב הגדר. במקביל, נמשכים המגעים בתיווך מצרי, "מצרים ביקשה מחמאס לרסן את ההפגנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע המחלוקות בקבינט המדיני-ביטחוני על התגובה הישראלית הראויה ברצועת עזה, פרוסים כוחות רבים של צה"ל לאורך גדר הגבול לקראת "צעדות השיבה" שצפויות להתקיים היום (שישי). בישיבת הקבינט שהתקיימה השבוע הוחלט לנקוט ביד קשה לשינוי כללי המשחק על הגדר ומול בלוני התבערה.

אתמול ביקרה ברצועה משלחת של המודיעין המצרי בניסיון למנוע את החרפת העימות ולהנמיך את החיכוכים האלימים. עם זאת, בתום הפגישה אמר בכיר חמאס כי הארגון מתעקש להמשיך ולקיים את "צעדות השיבה", במטרה "לשבור את המצור על הרצועה".

גורם פלסטיני אמר ל'כאן חדשות' כי מצרים ביקשה מחמאס לרסן את ההפגנות על הגדר בימי שישי ובלילות, ולעצור את ההפגנות בימי שני בצפון הרצועה על החוף מול זיקים ואת ההפגנות באזור מעבר ארז בימי שלישי. לדברי הגורם, חמאס אמר למצרים כי הוא מוכן לצמצם את ההפגנות בהדרגה ובכפוף להתקדמות בהקלות על עזה. עוד דווח כי המשלחת המצרית הבהירה לחמאס כי לא תוכל לעצור את ישראל מלתקוף בעזה אם ההפגנות על הגדר היום יהיו אלימות.

התקשורת הפלסטינית דיווחה כי המשלחת המצרית שפגשה את איסמעיל הנייה ובכירי חמאס נוספים, נועדה לאחר שעזבה את רצועת עזה עם חברי הוועדה המרכזית של פתח' ועם ראש המודיעין המצרי, מאג'ד פרג'. כך דווח בחדשות עשר. הפגישה התקיימה במוקטעה שברמאללה.

בחמאס ממשיכים להכחיש כל קשר לירי הרקטות לבאר שבע ולגוש דן. בכיר חמאס, באסם נעים, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הארגון פתח בחקירה לאיתור האחראים לשיגור הרקטות לעבר ישראל השבוע. "מתקיימת חקירה של שירותי הביטחון בעזה לאיתור העומדים מאחורי ירי הרקטות ויינקטו נגדם צעדים חריפים", אמר נעים.

בעקבות המתיחות הביטחונית בדרום, שונו אתמול (חמישי) נתיבי המסלולים בנמל התעופה בן-גוריון. מרשות שדות התעופה נמסר, עם זאת, כי השינוי "לא פוגע בלוח הטיסות". במקביל, בהתאם להחלטת הקבינט מאמש להעלות בצורה דרמטית את רף התגובה לאירועים אלימים שיוצאים מהרצועה לשטח ישראל ונגד חיילים המוצבים לאורך הגבול, מאז הלילה החל צה"ל לרכז כוחות רבים בשטחי הכינוס לאורך הרצועה בכדי שיוכלו לפעול בשעת פקודה.

אתמול פרסם חמאס סרטון בו מוצגים טילים מתקדמים עם ראש נפץ גדול. הסרטון לווה בכותרת הכתובה בעברית שבה איים חמאס כי מומלץ לקרוא אותו נכון. דובר צה"ל שיגר גם הוא מסר מאיים לפעילי חמאס עם מסר בערבית "אל תנסו אותנו". בסרטון נראים אוסף של תקיפות צה"ל ברצועה.

השר יואב גלנט, חבר הקבינט, התייחס לישיבת הקבינט שהתקיימה לאחר הירי לבאר שבע ולמרכז. "אני לא מתייחס לתוכן דיוני הקבינט אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת – כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש וטרור הגדרות", הבהיר.

במהלך הדיון הלילי הנוקב בקבינט, שנמשך יותר מחמש שעות, העלו חלק מהשרים השגות לגבי מדיניות צה"ל בתקופה האחרונה על גדר הרצועה. הם דיברו על מה שנקרא אובדן הריבונות על הגדר על האופן שבו התנהל צה"ל מול מפריחי בלוני התבערה. גם לראש הממשלה נתניהו היו השגות לגבי התגובה של צה"ל בעקבות האירוע בבאר שבע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחרי יום המבחן אולי גם תחלקו להם תעודות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture