Miriam Alster/FLASH90

"אם הריאיון של סינוואר הוא יותר מגימיק, תוכנית השלום תציע שינוי"

שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, במאמר מיוחד בעברית: "אם מילותיו המתונות של יחיא סינוואר בריאיון שהעניק לאחרונה היו רק מזימה גמלונית להסיח את הדעת מהכישלונות של חמאס, שום דבר לא ישתנה - עזה תמשיך לנוע מסבב נוראי אחד לשני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, פרסם הבוקר טור מיוחד בעיתון 'ישראל היום' על רקע ההסלמה בדרם. "הממשל האמריקני מתנגד בתוקף לכל מה שחמאס מייצג, שכן מדובר בארגון טרור שפוגע בחפים מפשע ומתחבא מאחוריהם", פותח גרינבלט. "לצד זאת, לנוכח דבריו של יחיא סינוואר בריאיון שפורסם ב־5 באוקטובר 2018, נראה כי הוא מסכים עם עמדת הממשל בכמה דברים: שיש להעניק לילדים פלשתינים את מירב ההזדמנויות להפוך לרופאים או לחתור לכל מקצוע אחר שהם חפצים בו, ושיש לאפשר להם "לראות כיצד נראה העולם בצד השני".

"אנחנו חולקים את אותו הרצון לראות כלכלה משגשגת בעזה, עם תעסוקה לכל אלו שמחפשים עבודה. שנינו מבינים שמלחמה לא תוביל לחיים טובים יותר לפלשתינים בעזה; למעשה, מלחמה תוביל לעוד סבל, אומללות והפסדים לכולם. ולמרות ההסכמה הזו, הממשל כלל אינו מסכים עם חמאס בכל הנוגע לדרך שתוביל לשיפור חייהם של הפלשתינים. חמאס בחר בטרור, שכן לשיטתו האלימות היא אמצעי להשגת המטרות הפוליטיות. אך גם מר סינוואר אמר כי הדרך הזו נידונה לכישלון. חמאס לעולם לא ינצח את ישראל, וכל רקטה או עפיפון בוער בדמות צלב קרס, כל מנהרת טרור, רק מביאים את עזה קרוב יותר להרס – לא לשגשוג".

לדברי גרינבלט "הטקטיקה הישנה של איום באלימות במטרה לגרוף סיוע בינלאומי, כשלה. כפי שאמרנו פעם אחר פעם, לארה"ב אכפת מהפלשתינים ואנחנו רוצים לעזור לפלשתינים, אבל לא נחזק משטר שמבצע שיגורי רקטות על גני ילדים בישראל. האיומים וההתנהגות האלימה של חמאס נוטלים מהקהילה הבינלאומית את היכולת לפעול להקלת המצב ההומניטרי ברצועת עזה. שיגורי הרקטות מעזה שלשום, שפגעו בבתים ישראליים וגרמו לסגירת בתי ספר בבאר שבע, החזירו שוב אחורה את המאמצים הבינלאומיים לשיפור חיי הפלשתינים בעזה.
עוד באותו נושא".

"חמאס חייב להבין שהוא נשאר מאחור. העולם המתורבת אינו מקבל אלימות וטרור כאמצעי התנגדות לגיטימי. חמאס חייב להוקיע את הטקטיקות האלו ולהודות שהוא אינו יכול לספק לעזה את העזרה שלה היא זקוקה. חמאס זקוק לרשות הפלשתינית – שתעבוד עם מדינות המעוניינות לסייע – כדי להקים מוסדות חזקים וכדי להעניק שירותים לאזרחים. עזה זקוקה למעורבות ולתמיכה של העולם, כדי שהאורות ימשיכו לדלוק וכדי שיהיו מים ראויים לשתייה, והיא זקוקה לכך שארה"ב תעזור לפלשתינים ולישראלים למצוא דרך להשגת שלום כולל ובר־קיימא".

גרינבלט מוסיף להתייחס לראיון של סינוואר לעיתון 'ידיעות אחרונות', "אם חמאס רוצה שעזה תהיה כמו סינגפור או דובאי, כפי שסינוואר טוען, הרי שהגיע הזמן שפעולותיו של הארגון יעלו בקנה אחד עם מטרה זו. על חמאס לקבל עליו את השינוי ולאמץ את הערכים שבהם סינוואר מתיימר להאמין: דמוקרטיה, פלורליזם, שיתוף פעולה, זכויות אדם, חירות. ערכים אלו אינם קיימים בעזה. ברור כשמש שאלימות, שחיתות ודיכוי חופש הביטוי אינם עולים בקנה אחד עם הערכים הללו בשום צורה שהיא. הם גם אינם עולים בקנה אחד עם הסכם השלום שאנחנו מנסים לקדם. כיצד חמאס עוזר לצעירים לממש את הפוטנציאל הרב שלהם? שלום ייתן לצעירים הזדמנות לפתח את הכישורים שלהם. סינוואר טוען – בצדק – שהמצב בעזה כיום מדכא כישורים אלו".

"מאז שחמאס תפס את השלטון, הפלשתינים בעזה סובלים מקשיים הולכים וגוברים ומעוני מתעצם. אנחנו, ואחרים בעולם, הבהרנו לחמאס שאם הוא מעוניין שיפסיקו לראות בו ארגון טרור חמוש, עליו לנקוט את הצעדים הבאים: להתנער מאלימות, להכיר בישראל ולקבל על עצמו את ההסכמים הקודמים. הראו לעולם שלחמאס באמת אכפת מהפלשתינים, ותנו לרשות הפלשתינית לחזור כדי שכל הפלשתינים יהיו מאוחדים תחת הנהגה אחת. התחייבו שתפעלו בדרכי שלום ולמען שיפור חייהם של הפלשתינים".

"בהנחה שהריאיון של סינוואר הוא יותר מאשר גימיק שיווקי, ובהנחה שחמאס באמת מעוניין בשינוי ובשלום עם שכניו, הרי שתוכנית השלום שממשל טראמפ מגבש תציע דרך לשינוי שתהיה המתנה הכי משמעותית שסינוואר יוכל אי פעם לתת לילדים שלו ולילדים שחמאס טוען שאכפת לו מהם. אם מילותיו של סינוואר היו רק מזימה גמלונית להשיג תשומת לב וסימפטיה ולהסיח את הדעת מהכישלונות של חמאס, אזי ששום דבר לא ישתנה. חמאס ימשיך להוביל את עזה מסבב נורא אחד למשנהו", חותם גרינבלט את טורו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture