צילום: פלאש 90

על סף הסדרה בעזה: סוף השבוע שיסמן את נקודת המפנה?

עיני ישראל, מצרים וקטאר נשואות לגדר: בצל הירידה החדה בטרור העפיפונים וההתקדמות במגעים העקיפים מול חמאס, מצפים הגורמים המעורבים במו"מ מול חמאס לשינוי דרסטי בהיקף ובאופי "צעדות השיבה" השבועיות בגבול הרצועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בדרך להסדרה מול חמאס? האירועים שיתרחשו לאורך היום באזור גבול הרצועה יקבעו, להערכת גורמים מדיניים וגורמי ביטחון, האם ההתקדמות במגעים העקיפים מול חמאס תתורגם להסכם הסדרה ארוך טווח.

הציפיה במערכת הביטחון, כמו גם בקרב המדינות הערביות המתווכות, מחמאס היא לצמצום דרסטי בהיקף ובאופי "צעדות השיבה" היום, צמצום שיהווה המשך לירידה החדה בטרור העפיפונים.

דיווח: המצרים מציעים מתווה להעברה מדורגת של השליטה ברצועה


כזכור, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה אתמול (חמישי) כי הפלגים הפלסטיניים הסכימו להפסיק את טרור בלוני התבערה ואת הפסקת הצתת הצמיגים סמוך לגבול. לפי הדיווח, הפלגים החליטו לקיים היום צעדות לא אלימות בלבד במסגרת מחאת "צעדת השיבה". לפי הדיווח, שנשען על מקורות פלסטיניים, ביום ראשון תתקיים פגישה מחודשת בין נציגי הפלגים כדי לדון בהשלכות ובהתפתחויות.

ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי התכנסו אתמול במשרד יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, וזאת לפני הפגישה שתערך עם המשלחת המצרית – כך נמסר בכלי תקשורת פלסטיניים. הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה ידונו בפסקת ההפגנות בגבול, וכן בהפסקת הפרחת בלוני התבערה ושריפת הצמיגים, והשארת צעדות השיבה בדרכי שלום. הפלגים יחלו לקיים היום הערכת מצב בנוגע לאירועים בשטח, שתסתיים ביום ראשון.

בתום הפגישה פרסמו ארגוני הטרור הודעה משותפת שבה נמסר כי הם "מדגישים את עומק היחסים בין שתי התנועות ואת הדבקות בתוכנית ההתנגדות ובהמשך צעידות השיבה. אנחנו קוראים לרשות הפלסטינית להסיר את הסנקציות על רצועת עזה באופן מיידי לצורך חיזוק האחדות הלאומית כנגד עסקת המאה". דובר הג'יהאד האיסלאמי דאוד שיהאב מסר כי "צעדות השיבה יימשכו אך בטקטיקה חדשה במהלך התקופה הקרובה".

גורם פלסטיני מרצועת עזה אמר ל'ווינט' כי הפלגים ברצועה הגיעו להסכמה על הפסקת האלימות באופן זמני עד ליום ראשון, במסגרת קמפיין "צעדת השיבה", כדי לתת הזדמנות למאמצי מצרים להשיג הבנות לרגיעה עם ישראל. ההסכמות כוללות את הפסקת הפרחת בלוני התבערה, הבערת הצמיגים בגבול וההפגנות הליליות סמוך לגדר, שמתקיימות מדי ערב. לדברי המקור, הפלגים הסכימו כי צעדות השיבה יימשכו, כלומר ההפגנות ביום שישי יתקיימו, אולם הן לא יהיו אלימות.

גורם פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות הטורקית כי הושגה התקדמות במאמצים להגיע לרגיעה בין ישראל לחמאס, בחסות המודיעין המצרי. לפי הדיווח, ההסכם המדובר מורכב משלושה שלבים וייושם באופן הדרגתי: השלב הראשון כולל את המשך המימון הקטארי לתחנת הכוח של עזה ולתשלום המשכורות לעובדי חמאס. השלב השני כרוך בהסבת תחנת הכוח של עזה לשימוש בגז טבעי, שתצמצם את עלות הפעלתה. כמו כן ישופרו אספקת החשמל מישראל וההתנהלות במעבר רפיח בין הרצועה למצרים. השלב השלישי כולל את שיקום הבנייה בעזה, בעלות של כ-600 מיליון דולר, בהתאם לתוכניתו של שליח האו"ם לאזור ניקולאי מלאדנוב.

עוד דווח כי חמאס יפסיק במסגרת ההסכם האפשרי את שיגור בלוני התבערה ואת הפגיעה בגדר הגבול. כמו כן, הוא ירחיק את ההמונים שמשתתפים בצעדות למרחק של כ-500 מטר מהגדר. חברי משלחת המודיעין המצרי נכנסו אתמול לרצועת עזה דרך מעבר ארז, ונועדו במשך שעות ארוכות עם הנהגת חמאס בראשות אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר. על פי מקורות בחמאס, השיח אתמול עסק בעיקר במנגנון העברת הכסף הקטארי לתשלומי משכורות הפקידים ברצועת עזה, שקוצצו כחלק מהסנקציות שהטיל אבו מאזן על הרצועה.

מוקדם יותר היום אותר בלון נפץ בשטח גן ילדים במועצה האזורית אשכול. חבלן שהוזעק למקום טיפל במטען. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי הגננת זיהתה את החפץ החשוד, הרחיקה את הילדים ודיווחה באופן מיידי לאיש הביטחון ביישוב. בלון תבערה נוסף נחת באזור המועצה האזורית שדות נגב. רכבו של קב"ט המועצה עלה באש לאחר שככל הנראה עלה על הבלון. גם במקרה הזה לא היו נפגעים.

דיווח: המצרים מציעים מתווה להעברה מדורגת של השליטה ברצועה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture