צילום: הדס פרוש / פלאש 90

החזן הקבוע: הח"כ מהליכוד השתלח בעמיתו ממרצ וספג גינויים

לאחר שהצליח לעורר סערה מספר פעמים במליאה, כאשף הורחק ממנה לחצי שנה וחזר אליה רק בתחילת המושב הנוכחי, הערב במהלך ויכוח סוער חבר הכנסת חזן אמר לעמיתו אילן גילאון ממרצ: "אם לא היית חצי בן אדם, הייתי עונה לך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך דיון סוער שנערך הערב במליאת הכנסת, חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד השתלח בחבר הכנסת אילן גילאון ממרצ ואמר לו 'אתה חצי בנאדם' וספג שלל גינויים, עד לכדי דרישה להשהותו מתפקידו.

ההתבטאות של חזן הגיעה לאחר ויכוח שפרץ בינו לבין גילאון, במהלכו אמר לו חבר הכנסת ממרצ כי "עליך הייתי כותב את הגולם מפראג". בתגובה לדברים אלו אמר לו חזן: "אם לא היית חצי בן אדם, הייתי עונה לך". כאמור, דבריו של חזן הצליחו לעורר מהומה, בעיקר בשל העבודה כי חבר הכנסת גילאון סובל מנכות ברגליו.

בעקבות הדברים הקשים, ביקש סגן יו"ר הכנסת – ח"כ מאיר כהן מיש עתיד, שישב באותו הזמן על כס היו"ר, מח"כ חזן להתנצל על הדברים, אך הוא התעקש והסביר כי התייחס לתרבות שלו. שרת התרבות מירי רגב נסתה אף היא להגן על חזן והוסיפה כי "דבריו התייחסו לדרך ארץ שלו".

לאחר שחזן לא הוצא מהדיון, חבר הכנסת חיליק בר מהמחנה הציוני דרש מסגן יו"ר הכנסת להרחיק את חזן מהאולם, תוך שהוא שואל "איך אתה מאפשר לו לקלל את כולם כאן?". בתגובה הוצא בר מאולם המליאה.

מלבד בר, נשמעו גינויים בעיקר מקרב חברי המחנה הציוני, שחלקם הביעו זאת במליאה עצמה וחלקם מחאו על כך ברשתות החברתיות. כך לדוגמא ח"כ סתיו שפיר כתבה, כי "חבר הכנסת הבזוי מהליכוד שלא נקרא לו בשמו קרא עכשיו לאילן גילאון, חבר כנסת אמיץ וחכם שסובל מנכות – 'חצי אדם'. אם הוא לא עף מהליכוד בשעה הקרובה – זה פרצופה של המפלגה הזו. זו הדרך שהם רוצים להנהיג את ישראל. מבחיל".

חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני אמר: "אורן חזן כינה במליאה את ח"כ אילן גילאון: 'חצי בן אדם'. מזכיר לכם שחבר הכנסת הדוחה הזה גם לעג לחברתי קארין אלהרר על נכותה. כמה מגעיל אפשר להיות?"

עמיתו לסיעה חבר הכנסת איציק שמולי אמר, כי "אילן גילאון הוא אדם מדהים ואחד מחברי הכנסת החברתיים והמעולים בבית; מהיכרותי עמו הטחת העלבון הדוחה של אורן חזן לעברו לא תרגש אותו, אבל לבטח היא כמו חץ בלב של ציבור הנכים בישראל."

בהמשך הדיון, לאחר שחזן קצת נרגע מהדברים הוא הבהיר במליאה, ש"אם חלילה גילאון הבין מדבריי שאני לא מתייחס לתרבותו, אלא לדברים אחרים, אני מתנצל". בתגובה לבקשה כי יתנצל מעל הדוכן שוב, חזן תקף את הח"כים מהשמאל ואמר: "אם מישהו בחר לקחת את זה לצד של השמאלנים הקטנים האלה ולנסות לייצר שיח פסול, זאת בושה וחרפה שלכם. אם הוא נפגע אני מתנצל, אבל בחיים לא אתנצל בפניכם אם תעלבו ותקללו". חזן הוסיף ואמר: "לא אתם תקבעו את גבולות השיח, רק הציבור יקבע ויש סיבה שפעם אחר פעם הוא שולח אתכם לספסלים האחוריים של האופוזיציה ואותנו להנהיג את המדינה".

בנוסף להתנצלות מעל הדוכן אמר חזן לאחר ההשתלחות בגילאון: "במהלך דבריו של ח"כ אילן גילאון במליאה, הוטחו כלפיי העלבות קשות תוך כדי שהוא קורא לי בור ומכנה אותי גולם. תגובתי השקולה והרגועה לעלבונותיו הייתה שאני לא מתייחס לדבריו כיוון שהוא חצי בן אדם".

במפלגת מרצ אמרו, כי "האירוע השפל, הקטן והעלוב הזה – כלפי אחד האנשים האהודים והחביבים בכנסת, אילן גילאון, רק מעיד על תחתית החבית אליה הגיעה מפלגת השלטון עם חוק הנאמנות הלקקני. אנחנו נאמנים לתרבות ולתרבות הדיון וכופרים בצנזורה, בגסות ובלקקנות של הליכוד, של השרה רגב ושל ח"כ חזן".

בעקבות הדברים, בסיעת המחנה הציוני קראו להשעות את ח"כ חזן: "אנו קוראים הערב להשעות את אורן חזן מפעילות בכנסת. חזן חצה עוד גבול של בוטות וחוצפה. אין מקום להתנהגות כזו בכנסת. אנחנו דורשים מיו״ר הליכוד להשעות את ח"כ חזן מכל פעילות פרלמנטרית. הבושה הזאת לא יכולה להימשך."

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה בה חבר הכנסת אורן חזן מצליח לעורר סערה במליאה ובכלל. רק בתחילת המושב הנוכחי הוא חזר להשתתף במליאות, לאחר השעיה של חצי שנה, זאת בעקבות התבטאויותיו נגד חברי כנסת, בעיקר הערבים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על אורן חזן תותח על

איך אף אחד מכל אותם שמאלנים נאורים לא מגנה את ההתבטאות של אילן גילאון כלפי חזן שהוא בור וגולם…???? נורא מעניין…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture