Roy Alima/Flash90

בנט יורה לכל הכיוונים: "כחלון מושך שמאלה; משלמים פורטקשן לחמאס"

יו"ר הבית היהודי תוקף את ליברמן: "כששר הביטחון והקטארים היו בעיצומם של המגעים קראתי לזה דמי פרוקטשן". ליברמן: "או שבנט סובל מאובדן זיכרון, או שהוא פשוט משקר". בנט על כחלון: "אנחנו בגירעון עצום ומסוכן". כולנו: "לבנט קשה עם ימין ממלכתי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתכונן היטב לבחירות והספיק היום כבר להסתכסך עם שניים מעימתיו לשולחן הממשלה, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. את ליברמן הוא כמובן האשים במצב הביטחוני, את כחלון במצב הכלכלי. ואם הוא כמובן היה מנהל את העניינים אז היה כאן שוויץ…

נתחיל עם העימות החדש-ישן עם ליברמן. "בדרך שזה נעשה, זה דמי פורטקשן. כבר ביולי כששר הביטחון והקטארים היו בעיצומם של המגעים קראתי לזה דמי פרוקטשן. אתה אולי קונה שקט בזמן הקצר, אבל אתה מרגיל את הצד השני שהפעלת אלימות תשיג את המטרות שלו. יצאתי נגד אבל כבר באוגוסט התקבלה ההחלטה על המתווה שרק עכשיו ממומש", אמר בנט בראיון ל'כאן ב' בהתייחסו להעברת הכסף הקטארי לרצועה.

על העובדה שהמהלך נעשה בתמיכת גורמי הביטחון אמר בנט כי "אני מבטא את עמדתי בפורום הרלוונטי, אני לא מאמין שתמיד צריך לעמוד דום לדברי גורמי הביטחון. לדוגמא הוצאת התנועה האסלאמית, אמרו גורמים מאוד משמעותיים כי זה יבעיר את כל המזרח התיכון ועמדנו על זה והתוצאה נהדרת. אני לא נכנס למה כל אחד אמר אני חלק מהקבינט וככזה אני נושא באחריות ולכן אני לא יוצא בהודעות לעיתונות על הנושא הזה. היו יותר מדי כוחות שמשכו לכיוון הזה, גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון, זאת לא חוכמה מתוך הקבינט ללכת ולתקוף את הקבינט. אני שר החינוך וחבר קבינט. השרה שקד ואני בתחום אחריותנו מביאים את השקפת עולמנו, בקבינט אנחנו 2 אצבעות בלבד".

ליברמן לא נשאר חייב ומסר כי "או שבנט סובל מאובדן זיכרון, או שהוא פשוט משקר. בניגוד אליי, שהתנגדתי נחרצות להסדרה מול חמאס ובמיוחד להעברת הכסף, בנט תמך מלכתחילה גם בכסף, גם בדלק הקטארי ואף הציע להכניס 5000 פועלים מעזה לישראל. בנט התנגד לכל פעולה צבאית נגד חמאס והאחריות על הפרוטקשן היא עליו ועל מפלגתו. בישיבה המכרעת לפני כשבועיים, היחיד מכל חברי הקבינט שהתנגד להעברת הכסף לחמאס היה שר הביטחון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה להעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה לפני ההמראה לפריז: "אני עושה מה שאני יכול בתיאום עם גורמי הביטחון להחזיר את השקט ליישובי הדרום. זה תהליך וגם למנוע משבר הומניטרי.לדברי נתניהו "ברגע זה, זה הצעד הנכון".

שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט המדיני בטחוני, אלוף (מיל) יואב גלנט, ניסה להרגיע את הרוחות ואמר בפסגת הנדל"ן הישראלי כי "הפטפטת הפוליטית בנושאי הביטחון פוגעת בנו וכדאי להפסיק עם זה. אם נלחמים לא מגמגמים. לפני שמגיעים למלחמה צריך למצות את כל האפשרויות. אנחנו יכולים להכות בחמאס בכל הכח, אבל יש לראות במלחמה אפשרות אחרונה".

אחרי שסבב ליברמן בנט השבועי הסתיים, עבר בנט לתקוף את שר האוצר משה כחלון. "אנחנו בגירעון עצום ומסוכן ולקראת בחירות יש קושי לעמוד בלחץ ציבורי, בעיקר בעניינים כלכליים. כשמדברים על גרעון של 3.6% זה דבר מאוד מסוכן למדינת ישראל". בתוך כך, העביר שר החינוך ביקורת על שר האוצר גם בנושאים נוספים: "כחלון מושך שמאלה בעניין פסקת ההתגברות והמסתננים. עכשיו גם בעניין דינה זילבר חטפנו ביקורת מהמפלגה שלו".

ח"כ רועי פולקמן ממפלגתו של שר האוצר הגיב לדברים: "לבנט קשה עם ימין ממלכתי ברוח בגין. הוא מושך לקיצוני ולסקטוריאלי. אנטי חברתי, אנטי צבא ואנטי מערכת החוק" אמר פולקמן והוסיף: "לשמחתי יש אלטרנטיבה אמיתית בקואליציה לאומית ממלכתית וחברתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture