צילום: פלאש 90

נתניהו שוחח עם פוטין וטראמפ בשולי 'פורום השלום'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשולי 'פורם השלום' בצרפת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין. "דיברתי גם עם הנשיא טראמפ וגם עם הנשיא פוטין - השיחה עם פוטין הייתה מעניינת וחשובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשולי 'פורם השלום' בצרפת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין. "דיברתי גם עם הנשיא טראמפ וגם עם הנשיא פוטין – השיחה עם פוטין הייתה מעניינת וחשובה", אמר נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בפריז.

עוד הוסיף נתניהו כי "זה אירוע עצום בחשיבותו ואני מאוד גאה שיצא לי לייצג את מדינת ישראל ואני מודה לנשיא מקרון שהזמין אותנו. אין עדות טובה יותר למעמדה של מדינת ישראל בעולם מהימצאותה באירוע כזה, ואני רואה בזה מחמאה גדולה למדינת ישראל. זה חשוב לאינטרסים הלאומיים של המדינה. אין עוררין על כך שישראל היא כוח עולה בעולם, ומי שצריך הוכחה, בואו לפריז".

קודם לכן דווח בסוכנות הידיעות הרוסית כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי אירוע בפריז לציון מאה שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה. עוד דווח ברוסיה שפוטין נפגש גם עם מקבילו האמריקני דונלד טראמפ וכי השיחה בין שני המנהיגים הייתה טובה.

כידוע, בלשכת ראש הממשלה במשך שבועות רבים לתאם פגישה מדינית בין נתניהו ופוטין אך עד כה הקרמלין לא נענה לבקשה. נתניהו חשב להיפגש עם פוטין בשולי הוועידה בפריז אך גם בשל בקשת ממשלת צרפת לא לקיים פגישות בפרופיל גבוה בשולי הוועידה זה לא התאפשר. מחר נתניהו אמור להיפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון לפגישה מדינית בארמון האליזה.

כ-70 מנהיגים מרחבי העולם השתתפו בטקס שהחל ב-11:11 בדיוק, שעת הפסקת האש, ונערך באנדרטת החייל האלמוני שבשער הניצחון. את הטקס לזכר מיליוני החיילים והאזרחים שנהרגו במלחמה הוביל נשיא צרפת עמנואל מקרון, המארח היום בארמון האליזה כנס שמטרתו קידום השלום. מטרת הכנס, בהשתתפות מנהיגי העולם, היא להגביר את שיתוף הפעולה הרב-צדדי ולהימנע מחזרה על טעויות העבר שהובילו לפרוץ מלחמת העולם הראשונה. מקרון קרא במהלך הטקס למנהיגי העולם בטקס בפריז: "צרו תקווה, לא פחד".

בלשכת ראש הממשלה שאפו בהתחלה לקיים בשולי האירוע פגישות מדיניות עם המנהיגים שבאים לוועידה, אך בשל בקשת הנשיא מקרון לא יתקיימו פגישות שכאלה בפרופיל גבוה, והנסיעה של נתניהו הוטלה בספק בשל כך. עם זאת, בסופו של דבר הוחלט לקיים את הנסיעה כמתוכנן ובין נתניהו ומקרון תואמה פגישה למחר. במקביל, התנהלו מגעים לתיאום פגישה גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בשולי הוועידה נתניהו צפוי לקיים שיחות צד לא רשמיות עם מנהיגים נוספים.

את הדברים המלאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים, בהם התייחס לפרשת הצוללות, העברת הכסף לחמאס, מערכת הבחירות בירושלים ועוד, נביא בהמשך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture