Hadas Parush/Flash90

נתניהו ייפגש מחר בבוקר עם כחלון: "אסור להפיל ממשלת ימין"

המתח במערכת הפוליטית בשיאו: מחר יוכרע עם ישראל תלך לבחירות ארציות, כחלון רוצה בחירות ומסרב למינוי בנט לשר הביטחון שאותו בנט דורש כתנאי להישארות בקואליציה. נתניהו: "‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר עם צאת השבת כי "מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה". לדבריו, "‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה – יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין".

נתניהו הוסיף כי "כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019". בהודעה נוספת ציין ראש הממשלה כי "בעת הזאת שבה מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים, אני קורא לכל ראשי הקואליציה לגלות אחריות ולא ללכת לבחירות".

כחלון הודיע ביום חמישי לנתניהו כי הוא מעונין ללכת לבחירות כמה שיותר מהר וכי "טובת המדינה מחייבת" זאת. בהמשך לפגישה של נתניהו עם כחלון, מחר יתכנס גם פורום ראשי הקואליציה לפגישה משותפת ראשונה מאז התפטרותו של שר הביטחון. נתניהו צפוי להפציר בשותפיו להאריך את ימי הממשלה ולהמשיך את פעילותה גם במתכונת צרה של 61 ח"כים, וכחלון נחשב למכשול המרכזי, שכן הוא דוחף להקדמת הבחירות.

שרת המשפטים ובכירת הבית היהודי, איילת שקד התייחסה לפגישת נפתלי בנט וראש הממשלה ואמרה כי, "הייתה דווקא פגישה טובה בין שר החינוך לבין ראש הממשלה. ראש הממשלה אפילו הביע נכונות לדבר על תיק הביטחון, אבל כשפורסים את מכלול השיקולים, מסתבר שיהיה קשה מאוד להחזיק קואליציה של 61 ח"כים עם חלק מהח"כים הקיימים".

שקד התייחסה במרומז גם לווטו שהטיל שר האוצר משה כחלון על דרישת הבית היהודי למנות את בנט לשר הביטחון במקומו של ליברמן. "סיעות כמו כולנו אמרו שהן רוצות ללכת לבחירות", הבהירה השרה, שטענה כי הדבר מוסיף למכלול הסיבות להליכה לבחירות מוקדמות. "לכן", הבהירה שקד, "כנראה אין מנוס, ובשביל המדינה, עדיף לעשות את זה כמה שיותר מהר". היא הוסיפה כי "בסופו של דבר, שר הביטחון אביגדור ליברמן בחר להפיל את הממשלה, להתפטר ולדרוש ללכת לבחירות. אם כבר נגזר עלינו המהלך הזה אז עדיף לעשות את הבחירות כמה שיותר מהר".

ביום שישי נפגש נתניהו עם בנט שדרש את תיק הביטחון אך על על פי הדיווחים נתניהו אמר לבנט כי הוא מוכן למנותו לשר הביטחון, אבל בהמשך, לא תחת אולטימטום ואחרי שיקבל את הסכמת כחלון. מחר כאמור נתניהו צפוי להיפגש עם כחלון, שהבהיר אתמול שהוא מתנגד למינויו של בנט ומעונין בהקדמת הבחירות, וינסה לשכנע אותו להמשיך בכהונת הממשלה ולהסכים למינוי של בנט.

מקורבי בנט מיהרו להוציא הודעה מיד בסיום הפגישה לפיו התברר כי לאור עמדתו הנחרצת של יו״ר כולנו, השר משה כחלון, ללכת לבחירות בהקדם האפשרי, אין היתכנות להמשך קיום הממשלה. לדבריהם כבר מחר יתואם מועד הבחירות בין ראשי מפלגות הקואליציה.

מנגד, נתניהו עדיין מנסה לשמר את הממשל ובהודעה רשמית מטעם משרד ראש הממשלה נמסרו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם השר נפתלי בנט. נתניהו אמר לשר בנט שהשמועות על כך שהתקבלה החלטה על הליכה לבחירות אינן נכונות". על פי ההודעה "ראש הממשלה נתניהו עדכן את השר בנט על כך שבשלב המיידי ראש הממשלה לוקח לידיו את תיק הביטחון לאור האתגרים הקריטיים העומדים כעת לפתחה של מדינת ישראל".

נתניהו שוחח בטלפון ביום שישי עם כל ראשי סיעות הקואליציה ואמר להם ש"אין סיבה ללכת לבחירות ושיש לעשות כל מאמץ כדי לא להפיל את ממשלת הימין ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92’ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל. הדיונים יימשכו בתחילת השבוע הבא".

בתוך כך, חברי כנסת מהליכוד התייחסו לאפשרות של בחירות מוקדמות, ולדרישתו של השר נפתלי בנט לקבל לידיו את תיק הביטחון, ותקפו אותו על כך. ח"כ שרן השכל אמרה באירוע שבתרבות בקריית אונו כי בנט הוא "תכסיסן פוליטי", וש"המחנה הלאומי הימני לא יסלחו לו אם נלך לבחירות בגלל משחקי אגו וכבוד". עוד הוסיפה השכל כי "אם בנט היה אידיאולוג אמיתי, הוא לא היה רק מאיים בהליכה לבחירות על תיק הביטחון, מספר חודשים לפני שהן מתקיימות. גם אנשי הציונות הדתית מבינים שבנט אינו ביטחוניסט אידיאולוג".

גם חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) ירה חצים לעברו של שר החינוך, ואמר כי "עם האתגרים הביטחוניים של ישראל בעזה ובסוריה, אני חושב שזו תהיה טעות לתת לבנט את תיק הביטחון". בדבריו היום הוסיף קיש כי "כחלון היחיד שיכריע אם יהיו בחירות עכשיו. הוא התחיל קמפיין בחירות כבר לפני כמה חודשים. זו תהיה טעות מצדו של שר האוצר לדחוף לבחירות, כשתקציב 2019 מחייב תיקונים".

חבר הכנסת רועי פולקמן, יו"ר סיעת "כולנו" הגיב לדברי חבר הכנסת קיש ואמר כי "גם חה"כ קיש מבין לאחר שלוש וחצי שנות כהונה שההכרעות הכלכליות, המדיניות והפוליטיות מגיעות בסוף לפתחו של שר האוצר משה כחלון. מועד הבחירות יקבע על פי שיקולים של אחריות ציבורית וטובת המדינה הכלכלית והביטחונית, ולא סחטנות וספינים".

מקורבי בנט: "הולכים לבחירות". נתניהו מכחיש ומנסה לשמור על הממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בצפון נילחם כאריה כי לא רוצה שיהיו טילים בתל אביב
ובדרום נכנע ומאפשר לטרוריסטים מעזה להעיף טילים על הדרום בשביל שלא יהיו טילים על המרכז = ואגב מצביעי נתניהו הם המטומטמים מהפריפריה
וכשהפריפריה על כל אזעקה תשבית את תל אביב והמרכז או אז יהיה סיבה לביבי
להילחם כאריה ולמנוע את הטרור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture