צילום: משה שי / פלאש 90

השקרים של אלעל ממשיכים להיחשף; מתגבשת תביעה ייצוגית נגד החברה

החרדים כשעיר לעזאזל: הבדיות המורשעות שהפיצה חברת אלעל מתבררות כטקטיקה שנועדה לחפות על ההתנהלות הכושלת שלה • יוזמה: תביעה ייצוגית נגד החברה • וגם: "הנוסעת המתמידה" שהיתה על הטיסה והחליטה לעזוב את החברה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ההתנהלות המחפירה של אלעל סביב טיסת השבת" ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי ואת התקשורת בארת, כשככל שחולפות השעות הולכים ומתבררים פרטים נוספים על הכשלים של צוות אלעל וההתנהלות הזדונית של אלעל שבחרה להסיט את האש באמצעות הסתה מבישה ושקרית נגד הציבור החרדי.

מספר נוסעים חרדים שהיו על הטיסה שוקלים להגיש תביעה ייצוגית נגד החברה בגין עוגמת הנפש שגרמה ההתנהלות הכושלת של צוות המטוס.

כתב 'מקור ראשון', אריאל שנבל, העלה הבוקר "סיכום קצר וחשוב כדי שלא יערבבו אתכם". "האשמים המרכזיים בכל הסאגה המבישה הזו הם אנשי צוות אל על שאיחרו לטיסה בשלוש שעות. 400 נוסעים ידעו להגיע בזמן מהעיר לשדה למרות השלג, צוות שאמור להיות מנוסה פי מאה מהם – לא", כותב שנבל שמציין שהוא סיקר את ההתרחשויות בזמן אמת.

לדבריו, "במהלך ההמתנה הארוכה והמתישה על המסלול, יש יותר מעדות אחת על כך שבכדי להרגיע את הנוסעים הדתיים הודיעו בכרוז המטוס שחוזרים לגייט. דקות אחר כך הטיסה המריאה פתע פתאום, ללא נוהלי בטיחות כמקובל. אם זה נכון, אל על חייבת הסברים".

"הנרטיב החלופי שבאמצעותו מנסה אל על להסיט את האש מהפדיחה המתמשכת ושמה טיסה 002 הוא ״אלימות נגד הצוות״, בסיוע תקשורת פח שמריירת מכל רבע רמז על אלימות חרדית. ובכן, המקסימום שיש עד כה הוא עדות ראייה של דחיפה. לא צילום, לא סרטון, לא בוקס ולא איפון בג׳ודו. כמובן שאסור גם לדחוף, אבל המהומה חסרת הפרופורציה סביב ה״אלימות החרדית״ בטיסה הזו היא פייק מוחלט, לפחות עד שיוכח אחרת,, כך שנבל שממליץ: "הציבור החרדי משלם עכשיו ביוקר על נאמנותו המוחלטת באל על. הגיע הזמן שיסיק מסקנות".

שקרים באוויר: חרדים התפרעו בטיסה? העיתונאי חשף את האמת


במקביל פורסם הבוקר ברשתות החברתיות פוסט ארוך מאת "נוסעת מתמידה" בשם קרן לוי, שהיתה על המטוס ומעידה על הכשלים ועל השקרים מכלי ראשון.

"אלעל, אתם אולי לא מכירים אותי באופן אישי, אני קרן לוי, נוסעת מתמידה מספר 9338278. בדיוק לפני כמה שבועות קיבלתי מכם מכתב מהודר שמבשר לי ששודרגתי למעמד SILVER. איזה כיף הא? אני טסה בממוצע פעמיים בחודש, לרוב אתכם. ולמה? כי אני באמת אוהבת אתכם: את הצוות המחוייך שדובר בשפת האם שלי, את האוכל הסביר שהתרגלתי אליו וכן, גם את תחושת הכאילו ביטחון שיש לי בבידוק ובטיסה", כותבת לוי.

בשלב זה מתארת לוי את השתלשלות העניינים מנקודת מבטה: "ביום חמישי האחרון טסתי אתכם חזרה הביתה. יותר נכון זה מה שתיכננתי לעשות. אבל אתם החלטתם שאתם יכולים להכריח (ואני מתאפקת מלהשתמש במילה משורש ח.ט.ף) אותי ועוד כ- 400 נוסעים לעלות לטיסה כשידוע מראש שהיא לא תגיע הביתה כמתוכנן. נתחיל מהתחלה? הכל התחיל בבוקר חמישי שבו היה ידוע לכולם כי עומד לרדת שלג בין השעות 13-17. הטיסה תוכננה לשעה 18:30 ובגלל מזג האוויר לקחנו מרווח בטיחות + אמצעי תחבורה בטוח להגעה. ולא רק אני נקטתי בכך אלא כלל נוסעי 2 טיסות אלעל שתוכננו לערב יום חמישי.

מי לא לקח זאת בחשבון? צוות הטיסה של אלעל שאיחר לשדה התעופה ביותר משלוש שעות! אתם כמובן מכחישים את הנושא ומתרצים את האיחור תחת "תנאי מזג האוויר" אבל צוות הקרקע של JFK תקשר זאת באופן נחרץ כשחיכינו בשער וכשראינו שהבורדינג מתעכב!
כאמור, הבורדינג התעכב ביותר משעתיים אבל מרגע שהוא התחיל שדרתם עסקים כרגיל – מגיעים לארץ כמתוכנן!".

לוי ממשיכה: "אלא מה? כשעלינו על המטוס ייבשתם אותנו במשך כ-3 שעות ! למה? כי מחכים לצוות המטוס. ואיך אני יודעת זאת? כי לא היה צוות מלא על הטיסה, למעשה היו 2-3 אנשי שירות שקיבלו את פנינו (צריך לשדר עסקים כרגיל לא?) בפועל לא היה מי שיושיב אותנו, לא היה צוות ברחבי המטוס שיעזור עם המזוודות, וכשהדקות עברו והפכו לשעות, לא היה גם מי שיביא לנו מים במטוס בתנאי חנק ללא אוויר. במהלך הזמן הזה אנשים שומרי שבת (ולא, אני מסרבת להשתמש במילה חרדים בלשון מתריסה כי זה לא המצב. גם אני שומרת שבת) ביקשו לרדת מהמטוס (זו זכותם, תבדקו את אמנת השירות של אלעל). צוות המטוס סירב לבקשה והמשיך להבטיח הבטחות שווא כי נגיע לארץ לפני כניסה השבת.

לאחר נסיעה לקראת מסלול ההמראה, הכרוז הודיע כי חוזרים לשער הטרמינל – כולנו היינו עסוקים בטלפונים שלנו כדי להודיע למשפחות על השינוי ותוך כדי שהמטוס כביכול נוסע בחזרה לשער – החלה ההמראה (!!!!!!) וזאת מבלי שבדקו אם אנחנו חגורים, מבלי שהודיעו לנו לשים את הטלפונים שלנו על מצב טיסה ומבלי שבדקו שכולנו ישובים לפי פרוקוטול ההמראה (!!!!!)".

ע"פ עדותה, "השעות עברו בהבטחה שאנחנו בדרך לארץ והכרוז התהדר בעובדה שהמטוס קיבל אישור מיוחד לטוס בנתיב קצר יותר ושהשבת לא תחולל. אולם כעבור כמה שעות התקבלה הודעה בכרוז – אין ברירה, אנחנו לא נגיע לארץ לפני כניסת השבת (וואלה????) מנכ"ל אלעל החליט שננחת באתונה כדי לא לחלל את השבת (בדיעבד התברר כי המשפחות כבר ידעו פרט זה כמה שעות קודם!) כמובן שהודעת הכרוז הרגיזה את הנוסעים! את כולם, ללא יוצא דופן – את שומרי השבת כי שיקרו להם, את מחללי השבת כי הם לא תיכננו להתעכב באתונה וכבר רצו הביתה ואת התיירים המסכנים שהיו בטוחים שהם בדרך לישראל. וכן, התנהגנו כמו ישראלים מרוגזים, רבים עמדו במעברים, דיברו בקולי קולות ושחררו לאוויר משפטים כמו "איך אני אודיע ל-X שאני לא אגיע" פשוט חוסר אונים משווע!

"אות מחאה קטן וסימבולי". מתוך הפוסט של קרן לוי

בשלב מסוים הדיילות ביקשו כי נפנה את המעבר כדי שיוכלו לתת שירות, משלא נעשה הדבר הם הודיעו בכרוז – "דיילות, לשבת. לא לתת שירות" וכך עברנו שהייה של יותר מ-14 שעות במטוס ללא מים (הדיילת הנחמדה שביקשתי ממנה מים אמרה שנגמרו המים על המטוס אולם כאשר אחד מהנוסעים לא הרגיש בטוב נשלחה אליו סוללת בקבוקי מים בגדלים וסוגים שונים) וללא ידיעה מה יעלה בגורלנו והכי גרוע, אין לנו את מי לשאול כי יש תחושת חוסר אמון מוחלטת כלפי צוות המטוס, אותו צוות שעוסק בנושא רגיש כמו שינוע אנשים מכל מיני סוגים לכל מיני מקומות בעולם, כולל לבית שלהם, למשפחות שלהם".

נגמר? לא ממש. "את כל המידע אודות טיסת ההמשך מאתונה לישראל קיבלנו ממשפחותינו כשנחתנו. אף לא נציג אחד של אלעל עדכן מה קורה לאחר הנחיתה: האם נקבל את המזוודות שלנו? מתי הטיסה הבאה יוצאת? האם יהיה מספיק מקום לכל נוסעי מטוס הג'מבו? וכך בילינו עוד 3 שעות בטרמינל באתונה מבלי לדעת האם נספיק להגיע לארוחת השישי? מתי ואיך נחזור משדה התעופה והאם נעשה זאת מצויידים במזוודות שלנו…. חזרתי הביתה לאחר יותר מ-24 שעות מהרגע שבו הגעתי לשדה התעופה JFK. הצוות של ישראייר שהיה אחראי על טיסת ההמשך מאתונה היה מאוד חביב, הוא היה בקיא בכל הפרטים שלנו וידע לענות על כל השאלות שנשאלו, הוא היה כנה וישר, ולמרות שלא כל התשובות מצאו חן בעינינו, הרגשנו שיש על מי לסמוך. הם אפילו ניסו לעזור לאחת מהנוסעות להגיע לנתיבות לארוחת שישי.

צוות הקרקע של אלעל לעומת זאת, חיכה לנו עם שוקולדים ביציאה מהשרוול. תסלחו לי אבל נדרש מכם הרבה יותר, לא זו הדרך להתמודד עם משבר לקוחות – אני יודעת את זה כי זה אחד מהדברים שאני לימדתי פעם מותגים לעשות. לקוח הוא לא שבוי שלך, לקוח הוא בעל זכות בחירה וכוח צרכני ענק, לקוח יכול לדחוף חברה להצלחה מסחררת וגם להוריד אותה לכישלון נחרץ. לקוח הוא בן אדם, הוא מחובר לעולם ומקבל מידע מכל מיני ערוצים – פורמליים ובלתי פורמליים ולכן כל אותם השקרים של אלעל התגלו ברגע שהיינו מחוברים בקרקע".

ויש גם מסקנות: "ועכשיו כשאני בבית, וכשכוח הבחירה הוחזר לידיי, אני בוחרת לא לטוס יותר אלעל. כאות מחאה קטן אבל סימבולי, גזרתי את כרטיס הנוסע המתמיד החדש שקיבלתי לפני מספר שבועות ואני בוחרת עכשיו לטוס בממוצע פעמיים בשבוע עם חברה אחרת".

יצוין כי לוי מדגישה ש"כל מה שנכתב מעלה הוא הסיפור מנקודת מבטי וכפי שהובן על ידי מצוות הקרקע, כרוז המטוס, נוסעי טיסת אלעל השנייה ומשפחתי שהייתה בקשר עם מוקד שירות הלקוחות של אלעל וישראייר".

"ועוד דבר – מאוד מקומם אותי לראות כותרות פופוליסטיות כנגד חילול שבת "בגלל" החרדים… במקרה הזה, זה לא נכון. הכל עניין כלכלי- ברגע שאלעל ידעו שהטיסה תתעכב ולא תגיע בזמן לישראל הייתה להם החלטה כלכלית מאוד פשוטה: יותר זול להשאיר נוסעים באתונה (או במקום אחר באירופה) מאשר בניו-יורק ולכן הם מיהרו להמריא מהקרקע ולחסוך בדולרים. אם הייתי חלק מציבור הדתיים, הייתי יוצאת נגד מדיניות "נשיקה-סטירה" שבה הם נוקטים: מצד אחד נכבד את השבת כדי להמשיך את הביקוש מציבור הדתיים ומצד שני להשתמש בהם כשעיר לעזאזאל כשנוח", היא מסיימת.

"סמוך עלינו". המחאה של הפרסומאי ואיש הקריאייטיב, אור רייכרט

בחברת אל על מסרו בתגובה לפרסומים: "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים.

כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמאס גם לי ….. בתור לקוח שנים רבות של חברת אל על ובעכבות ה
העלילות הדם שהחרדים חטפו בשנה האחרונה מחברת אל על
הגיעו מים עד נפש, סליחה ג… נפש.
אני ממש עומד להזמין כעת 2 כרטיסים לניו יורק לדצמבר וזהו ..עם א ל ע ל סיימתי.
שלום "חבר"

ברצוני לציין שגם אני נסעתי לפני שבוע בטיסת אל על מהונגריה לישראל ובעוד שכל בנוסעים בחברות האחרות לישראל כמו וויזר וכדו' עברו הכל בשלום ובנועם
אצלנו הכל היה נראה אחרת החל מהתישאולים המרגיזים והלא נעימים של סוכני המוסד אופס !!! אל על והמשך בהחלפת כסאות לחצי מנוסעי המטוס תוך אי התחשבות בזוגות וכו וכו ואח"כ במהלך טיסה שעדיין היו עסוקים בלבדוק עם אי משהו בטעות התחלף עם משהו אחר
אוי זה היה טיסה קצרה אבל סיוט שקורה אך ורק באל על
אני מקווה שמהסיפור שהיה בטיסה מנוי יורק לאתונה נלמד את הלקח

הגיע הזמן להחרים את אל על. זהו, מספיק שבענו השמצות. המחירים שאנו משלמים לא מצדיקים את היחס הגרוע והשיימינג המכוער שאנחנו סובלים פעם אחרי פעם.

הקריאה צריכה לצאת מכאן: *לא טסים יותר באל על!!!!*

שלום

זה לא יכול להיות מקרה: תבדקו מתי פעם אחרונה אלעל נסעה בשבת ותופתעו לראות שזה בדיוק באותה הפטרה של
השבת הזה. ומה כתוב שם בפסוק הראשון ?
"ואל-על יקראהו יחד לא ירומם"

אין לי אינטרנט פתוח לתת לכם תאריך מדוייק לטיסה שהיתה לפני כמה שנים, אבל תוכלו למצוא את זה בקלות.. אני זוכר את זה מצויין שכבר אז שמתי לב על הפסוק בהפטרה של אותו שבת.

נא לפרסם בתקווה שזה יגרום לחיזוק באמונה.

בושה וחרפה של חברה כושלת מה הם חשבו לעצמם שם באל על שכל העולם יקנה את השקרים שלהם הציבור החרדי צריך להעדיר את רגליהם מאל על יש חברות יותר זולות אם הרבה יותר יחס

אני כבר מזמן לא נוסע עם אל על, אני יעדיף נסיעה עם עצירה מלנסוע עם חברת אל על, אשר המילה "שירות" ללקוח כמעט שלא נמצא בלקסיקון שלהם.

מי שאשם בכל החארטה הזה תסלחו לי מאד אלו החרדים שעדיין נוסעים עם אל על תפסיקו לטוס איתם תאמינו לי בחברות המתחרות מכבדים אותכם הרבה יותר ובכל מקרה לא יבזו אותכם ולא יטנפו עליכם

אם יהיה לנו שכל להתאחד על דבר זה, נוכל לנצח בעז"ה

אני יעביר מפה לאוזן להפסיק לנסוע עם חברת אל על. אישית תמיד העדפתי את לופתנזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture