שקרים באוויר: חרדים התפרעו בטיסה? העיתונאי חשף את האמת

ההסתה מרגישה הכי בבית בעולם: כלי תקשורת פרסמו אודות טיסה שהיה בה חשש חילול שבת ובעקבות כך נחתה באתונה, כשקודם לכך בעודה באוויר, החרדים השתוללו, זרעו אימה ואף ניסו לפרוץ לתא הטייס • העיתונאי חשף את השקר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מספר כלי תקשורת פרסמו אודות טיסת אל-על שיצאה ביום חמישי באיחור מניו יורק לישראל, בשל מזג האוויר הסוער בשדה התעופה קנדי ובעקבות כך שהתברר כי לא יגיעו לישראל טרם כניסת השבת, הנוסעים החרדים השתוללו מאחר ולטענתם צוות הטיסה הבטיח להם כי יספיקו להגיע לישראל בזמן ולא תחולל השבת.

על פי הפרסומים, לאחר שש שעות טיסה וכשהיה ברור כי המטוס כבר לא ינחת בזמן בישראל, החלו החרדים להתפרע במטוס והתנהגו בצורה בריונית נגד צוות המטוס, אך העיתונאי יהודה שליזנגר מ'ישראל היום' שהיה על טיסה זו וראה את הפרסומים מיהר לפרסם את הגרסה האמיתית לסיפור.

"תכננתי לעלות פוסט ביום ראשון תחת הכותרת "על אילו חרדים 'רעים' אתם מדברים?", כתב שליזנגר. "רציתי להתייחס לכל סיפורי העבר נגד החרדים בטיסות ולספר לכם על החרדים שהיו איתי בטיסה".

"ואז פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש'דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס'. הלם. בחיי, הלם", כתב שלזינגר והוסיף, כי "לצערם של אנשי אל על (וכלי תקשורת) היה עיתונאי על הטיסה, וכשיש דרמה, עיתונאי פותח מצלמה. וכך יצא שראיתי ותיעדתי כמעט הכל. ראיתי חרדים שמשקרים להם ומערבבים אותם והם שותקים".

ראיתי חרדים שכולאים (ממש ככה) אותם במטוס והם פותחים בשירה. ראיתי ותיעדתי דיילים שהחליטו להעניש את הנוסעים ולא לתת שירות. ראיתי חרדים שמוכנים לישון בנתב"ג כדי שהחילונים לא יחללו שבת. ראיתי חרדים שנוסעת ברוטאלית (שכתבה את הפוסט) צועקת עליהם ומקללת אותם והם שותקים".

שלזינגר ממשיך: "ראיתי ותיעדתי דייל אלים שלוקח לי את המצלמה. ראיתי חרדים שמודיעים להם שלא יראו את הילדים שלהם השבת (או את המזוודות שלהם) והם דאגו להצטופף בחדרים ביחד באתונה כדי לעבור את השבת עם מה שיש. ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל ולא יכולתי לשתוק".

לדבריו של שלזינגר, שכאמור היה על הטיסה הזו, כך היו הדברים: "הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה. אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!).

ואז, הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר" , "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים. נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית- "מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת".

שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל".

שליזנגר סיכם את הדברים בשורה אחת ועם בקשה: "כמה פופולרי להיכנס בחרדים, כמה רחוק הסיפור האמיתי. יש מספיק רעל בין אחד לשני (ועוד לפני בחירות) שתפו כי באמת אין צורך בעוד".

באתרYNEY הביאו ציטטו אחת מהנוסעות שסיפרה על כך ש"לאחר 6 שעות טיסה אני שומעת צעקות ורואה דיילת בוכה לאחר שהרימו עליה ידיים, דחפו אותה ואיימו לפרוץ לתא הטייס. כל זה כדי לא לחלל שבת. מצאתי את עצמי עומדת ומגנה על דיילות בוכות שמחפשות רגע לעצור ולנשום אוויר מההתנהגות שמופגנת כלפיהם. כנראה שמצוות שמירת שבת גוברת על ואהבת לרעך כמוך".

הסיפור, כאמור, החל ביום חמישי בלילה, כאשר שתי טיסות מניו יורק לישראל של חברת אל על, טיסה במטוס בואינג 787 וטיסה במטוס בואינג 747 היו אמורות להמריא בשעה מסוימת, אך התעכבו בשל מזג האוויר הסוער ויצאו באיחור רב.

בחברת אל על החליטו להוציא את הטיסות לדרכיהם, על אף שהיה ברור כי אין סיכוי שהן יספיקו להגיע לישראל טרם כניסת השבת, בעודם טוענים לנוסעים החרדים כי יספיקו להגיע טרם כניסת השבת.

ראוי לציין, כי הטיסה שהייתה אמורה לנחות ברומא המשיכה לישראל, לאחר שקבלה היתר הלכתי, מאחר ועל הטיסה הייתה נוסעת חולת סרטן ולרופא שליווה אותה לא היו מספיק תרופות גם בשביל זמן ההמתנה ברומא – דבר שגבל בפיקוח נפש.

צילום מתוך המטוס

בחברת אל על מסרו בתגובה לפרסומים: "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים.

כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

יו"ר קבוצת ערוץ 7 וחבר הכנסת לשעבר יעקב כצלה, דחה אף הוא את הטענות כלפי התנהגות החרדים ואמר ל'ערוץ 7': "הייתה שבת מרגשת, שבת של כולם, עמך בית ישראל, ספרדים אשכנזים חסידים ליטאים ירושלמים עולים, הייתה שמחה, שירה וריקודים".

לדבריו, הטענות נגד הצביור החרדי הם "עלילת דם, הוצאת שם רע על הציבור החרדי. טבעי שבין 100 איש יהיה מי שירים את קולו", כשהוא אף הוסיף והציע לחברת אל על שלא להגיש תלונות במשטרה ולנסות להגיע להבנות עם הציבור החרדי על מנת לסיים את הפרשה בצורה טובה. "אם אל על תגיש תלונות הם יפסידו את הציבור הדתי והחרדי", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture