שנתיים אחרי הפיגוע: משפחתו של המחבל שרצח את רון קוקיא הי"ד גינו

כשנתיים לאחר שדקר למוות החייל בערד, בני משפחתו של החאלד אבו ג'ודה גינו את הרצח: "לא חשבנו שמהבית שלנו ייצא רוצח של חייל, חינכנו את ילדינו לאהבת אדם". האב השכול: "ההתנצלות מגיעה כעת משום שעליהם להרוס את ביתם הלא חוקי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אביו של המחבל חאלד אבו ג'ודה שרצח את החייל רון קוקיא הי"ד בנובמבר 2017 כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הביע התנצלות על הרצח. באירוע השתתפו בני משפחה נוספים וכמה שייחים בדואים. לאחרונה הוצא צו הריסה לביתו של אבי המחבל, אך בני המשפחה הכחישו נמרצות את הטענה לפיה ההתנצלות נועדה למנוע את הריסת הבית.

במסיבת עיתונאים שקיימו מחוץ לרחבת בית המשפט בבאר שבע אמר האב, עודה, כי "חינכתי את משפחתי לנאמנות למדינה ואהבת אדם, אני מתנגד לכל אלימות שהיא. אני פונה לעם ישראל ולמשפחת קוקיא ומתנצל על רצח החייל רון קוקיא ז"ל, מתנצל על הכאב הרב, מגנה מכל הלב את הרצח של החייל שנעשה על ידי חאלד בני. מבקש את סליחתכם ומייחל לשלום".

"מהיום הראשון גינינו את המעשה, מגנים כל אלימות פיזית ומילולית. אנחנו נאמנים למדינה, יש לנו בני דודים שנהרגו למען המדינה", אמר האב והוסיף: "מדובר במעשה שפל מאדם שפל. לא האמנו שמהבית שלנו ייצא אדם שירצח חייל". עוד הוסיף השייח עודה ואמר: "לא ציבור שלם עשה זאת. המדינה מענישה את כולנו, ואנחנו נאמנים אליה מאז הקמתה".

דודו של המחבל, חוסיין אבו ג'ודה, דיבר אחריו: "אני מתנצל שוב ושוב על המעשה הטראגי הזה שיצא מאדם שפל, ועל המעשה השפל שאנחנו מגנים כל הזמן ובכל עת", המשיך הדוד. "לא חשבנו אף פעם שמהבית שלנו ייצא רצח של חייל. אנחנו מגנים את זה גינוי חסר תקדים, ומדינת ישראל מענישה את המשפחה עונש קולקטיבי – אבל זה לא ייתכן שזה יהיה ככה, על מעשה של אדם בודד".

משפחתו של קוקיא לא קיבלה את ההתנצלות: "התנצלות משפחת רוצחי בני רון ז"ל שהם זרע הפורענות הגיעה באיחור של שנתיים ולא מפי האבא עודה עצמו. מעבר לגינוי הרצח והצהרת נאמנות למדינה, בהתנצלות לא הייתה שום החלטה ממשית כגון בה האבא ישלם את הפיצויים שהושתו במשפט על בנו הרוצח או לניתוק כל קשר מבניו הרוצחים שנמצאים בכלא",אמר בועז, אביו של החייל שנרצח.

קוקיא הוסיף כי: "נראה כי ההתנצלות מגיעה כעת משום שעליהם להרוס את ביתם הלא חוקי בעוד שבוע. מדובר בהצהרה שהיא מן השפה אל החוץ ותו לא. אני אמשיך לפעול ללא לאות כדי שהמדינה תעניש את עודה בבנייה הלא חוקית ובהלנת בת המשפחה השב"חית". עוד הוסיף כי, "באם אבי הרוצחים יעשה כאמור מעשים שיעידו על חרטה אישית אשקול בקשת סולחה בעתיד. כרגע אין על מה לדבר".

"לצערי, משפחת עודה מתלוננת על אכיפת החוק של המדינה כנגד המשפחה ובכך פוגעת בערך ההתנצלות", הוסיף האב הכאוב. "אני מודה להגעת השייחים זאכי ועקל שעומדים לצידי ופועלים לכבוד הדדי בין היהודים לבדואים במדינה ובעידוד הגיוס לצה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture