צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

נתניהו לשרי הליכוד: "אתם לוקחים את ההמלצות יותר ברצינות ממני"

למרות שראש הממשלה פרסם הודעה חריפה בעקבות המלצות המשטרה נגדו, הוא בישיבת שרי הליכוד להתייחס בחיוך להמלצות • כצפוי, באופוזיציה קוראים לנתניהו להתפטר באופן מיידי: "חייב ללכת לפני שיהרוס את גורמי אכיפת החוק כדי להציל את עורו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגיב בחריפות להמלצות המשטרה נגדו ונגד רעייתו בתיק 4000. בהודעה שפרסם לתקשורת נאמר: "המלצות המשטרה לגביי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן. המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור".

"אני בטוח שגם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה – שלא היה כלום כי אין כלום", כך נתניהו.

מאוחר יותר, בישיבת שרי הליכוד, השר ישראל כץ אמר על דעת השרים כי הוא מחזק את ראש הממשלה. רה״מ נתניהו השיב: "תודה רבה לכם, אבל אתם כנראה לוקחים את זה יותר ברצינות ממני".

שרת התרבות, מירי רגב: "המפכ"ל אלשייך ממשיך לעשות הכל כדי שטריקת הדלת ביציאתו מהתפקיד תהיה חזקה ככל שניתן. לאחר שניסה לחבל במינויים של מי מהמומלצים לתפקיד המפכ"ל, הוא ממשיך לחפש את הכותרות…ביום כניסתו לתפקיד הבטיח אלשייך שמשטרת ישראל תחדל מפרסום המלצות בעניין חקירות. גם ביום יציאתו הוא מוכיח שאין לו מילה – לא רק שהוא לא עמד בהבטחתו, הוא עושה בדיוק הפוך".

לעניין ההמלצות אמרה השרה רגב: "אני סומכת על ראש הממשלה ורעייתו. הם אנשים ישרים והגונים ששמים לנגד עיניהם את טובת מדינת ישראל ואזרחיה. הגיע הזמן לחדול מתלות את נבחרי הציבור בכיכר העיר. ראש הממשלה, המשך בכוחך זה והצלח".

כצפוי, באופוזיציה קוראים לנתניהו להתפטר בעקבות ההמלצות. ראש האופוזיציה, ציפי לבני: "נתניהו חייב ללכת לפני שיהרוס את גורמי אכיפת החוק כדי להציל את עורו. לעם ישראל מגיעה מנהיגות נקיה. הכרעה בבחירות עכשיו".

יו"ר המחנ"צ אבי גבאי: "ראש ממשלה עם כל כך הרבה פרשיות שחיתות סביבו לא יכול להמשיך בתפקידו ועליו להתפטר. אדם שמונע על ידי אובססיה חולנית על מה יגידו עליו בתקשורת לא יכול להנהיג את מדינת ישראל. וכל יום נוסף בתפקידו הוא נזק לאזרחי ישראל".

ח"כ שלי יחימוביץ: "העבירות שבגינן ממליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו הן מהחמורות והמשחיתות בספר החוקים, ומבוססות על מסכת ראיות נרחבת ויסודית שגובשה בידי גופי החקירה המיומנים ביותר.  על נתניהו לעשות לאלתר מה שהמליץ הוא עצמו לאולמרט לעשות: להתפטר, לטובת המדינה. רוב העבריינים משתלחים במשטרה ומתכחשים לאשמתם, אך כשראש הממשלה עושה זאת מדובר במצב המסכן את כל גופי החקירה והשפיטה ומנתץ את שלטון החוק. אל ליועמ"ש לשתף פעולה עם מצב מסוכן זה, באמצעות השהיה מכוונת של קבלת החלטות".

"תיק השוחד החמור ביותר עד כה לא משאיר מקום לספק: ראש ממשלה שחשוד בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים הישראלי לאיש ציבור לא יכול לכהן בתפקידו ולו עוד דקה אחת. לראש הממשלה אין מנדט מוסרי וציבורי לשבת בכסאו ועליו להתפטר היום. על ישראל ללכת לבחירות", טוענת יו"ר מרצ, תמר זנדברג.

ח"כ מיכל בירן (המחנ"צ): "שר הביטחון נתניהו ושר החוץ נתניהו היו נאלצים להתפטר מרגע שיוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו. אם לא היו מתפטרים, ראש הממשלה נתניהו היה מחוייב לפטר אותם על פי חוק. ראש הממשלה חשוד בפלילים, נושא באופן כמעט חסר תקדים בשני תיקים בכירים בממשלה – כשהוא חשוד על תפקודו כשר התקשורת בזמן שהיה ראש ממשלה – ועדיין לא עוברת בראשו המחשבה להתפטר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture