פעילי חיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)

בצפון לא מופתעים: "זעקנו ששומעים רעשים, רהיטים רעדו בבתים"

לאחר שנים שבהן התלוננו על רעשים חשודים באזור הגבול, הבוקר אומרים תושבי הצפון לצה"ל "אמרנו לכם". תושב ראש הנקרה: "ברור לי למה במשך שנים טרחו להסתיר את העניין הזה". הרשוית המקומיות נערכות, מקלטים נפתחו בצפת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שנים שבהן התלוננו על רעשים חשודים באזור הגבול, התבשרו הבוקר (שלישי) תושבי הצפון כי יש בסיס לחששותיהם, זאת לאחר שצה"ל הודיע כי פתח במבצע לחשיפת ונטרול מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה. ראש עיריית מטולה, דוד אזולאי, שבשטח עירו הוטל שטח צבאי סגור הסביר כי עירו "נכנסת למציאות חדשה".

"השינוי היחיד הוא שהחקלאים באזור המערבי, הסמוך לגדר, הונחו שלא להגיע למטעים. אנחנו בקשר בלתי פוסק עם התושבים ונוציא להם הודעת עדכון כל שעה". לדבריו, "מבחינתנו השגרה מלאה. הכל פה שקט ורגוע. מטולה נכנסת למציאות חדשה. סומכים על כוחות הביטחון וערוכים לכל תרחיש".

סיוון יחיאלי, יו"ר פורום יישובי קו העימות בצפון אמר הבוקר כי "במשך שנים התרעתי ואמרתי שיש מינהרות בגבול הצפון והדברים האלה היו ידועים ואני ממש לא מופתע". עוד הוסיף יחיאלי כי "התרענו לפני זמן רב על כי המינהרות שנחפרו במהלך השנים מגיעו עד לגדר הגבול וכל שנותר היה לחפור את המטרים האחרונים ולחצות את שביל הטשטוש. אנחנו סומכים על צה"ל ומפקדיו ואסירי תודה שסוף סוף שמים קץ לאיום הזה שמטריד את שנתנו שנים ארוכות".

אל"מ במיל' ותושב הצפון, קובי מרום, לעומת זאת, לא הופתע מהודעת צה"ל. בראיון בגלי צה"ל הוא סיפר כי "אני לא מופתע. יש כאן מסר של נחישות לצד השני. יש כאן מבצע מאוד חשוב. אני חושב שהנטרול הזה הוא מבצע חשוב לביטחון הצפון ויסכל את היכולות של חיזבאללה למלחמה בעתיד. צה"ל פיתח בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות בשביל לפעול גם בדרום וגם בצפון. צדקו אותם אנשים ששמעו את קולות החפירה. יצרו פעמון אזעקה. היום יש טכנולוגיה ויש יכולות לצה"ל לנטרל את האיום הזה".

פתיחת המקלטים בצפת

"במשך שנים התרעתי ואמרתי שיש מנהרות בגבול הצפון, הדברים האלה היו ידועים", אמר גדי שבתאי מקיבוץ ראש הנקרה. "ברור לי למה במשך שנים טרחו להסתיר את העניין הזה, בכדי לא לזרוע פחד ואימה בקרב תושבי קו העימות הצפוני. התרענו לפני זמן רב כי המנהרות שנחפרו במהלך השנים שהגיעו עד לגדר הגבול וכל שנותר היה לחפור את המטרים האחרונים ולחצות את שביל הטשטוש". לדבריו, "אנחנו סומכים על צה"ל ומפקדיו ואסירי תודה שסוף סוף שמים קץ לאיום הזה שמטריד את שנתנו שנים ארוכות", אמר שבתאי.

דוד אוזנה, תושב קיבוץ זרעית, סיפר כי "אני אישית הופתעתי, אבל תושבים פה לא הופתעו. אנשים זעקו שאנחנו שומעים את זה. אחד הבחורים אפילו לקח אותי פעם לראות בעצמי. היו פה כל מיני פעילויות הזויות, ראינו אנשי חיזבאללה עם משאיות בטון, אנשים סיפרו שזזו להם רהיטים בבית. אלה אנשים ותיקים ואמינים". עם זאת, ציין: "אני בטוח שצה"ל לא ישב בשקט, ובסוף התושבים צדקו. לפעמים גם צריך להקשיב להם. אנחנו חיים את זה בשגרה. לכן, זה לא היה כל כך מפתיע לשמוע על זה. באופן אישי אני לא מודאג כלפיי, אבל אני מודאג כלפי ילדיי ונכדיי. עם זאת, אני חייב לומר שצה"ל התארגן לזה. אני חושב שהוא ידע מזה מזמן ועשו פעילויות ואימונים".

ראש עיריית נהריה רונן מרלי, בירך על המבצע, ואמר כי "תושבי נהריה והעומד בראשה סומכים על צה"ל ומקבלי ההחלטות, שעושים את הדבר הנכון ביותר עבור מדינת ישראל בכלל ותושבי הצפון בפרט". מרלי, לשעבר מפקד חטמ"ר 300, החטיבה המרחבית בגזרה המערבית בגבול לבנון, ואח"כ גם קצין אג"ם של פיקוד דרום, אמר כי הוא סומך על צה"ל שיידע להתמודד גם עם המנהרות בצפון, תוך שהסביר כי "זה גבול ארוך ומורכב יותר, הן מבחינת הטופוגרפיה, והן מבחינת האיומים". הוא הדגיש כי "חובה למנוע מעבר של הגבול, ובוודאי מתחת לקרקע. כשיש בעיות מבצעיות צריך לטפל בהן כשהן קטנות. כך ייטב. אחרת, עלול היה להיווצר חלילה מצב של רצף של מינהרות שהטיפול בהן כשהן בשלות מורכב הרבה יותר".

המועצה המקומית שלומי הוציאה הבוקר הודעה לתושבים וזה לשונה: "הודעה ביטחונית חשובה. בהמשך לפרסומים מהבוקר, הרני מבקש להעביר לעיונכם את הודעת צהל כפי שקיבלתי הבוקר בשעות המוקדמות. מעבר להודעת צהל הישוב שלומי והצפון בשיגרה ואין כל הנחייה אחרת. פעילות צהל מתבצעת משטח ישראל כך לפי הערכות צהל אין חשש להתפתחות ביטחוניים שאמורה להשפיע על השיגרה".

מהמועצה האזורית מטה אשר נמסר כי "ההנחיות למרחב האזרחי הן המשך שגרה מלאה! מבקשים להימנע משיתוף של הודעות וספקולציות שרצות ברשתות השונות ומזכירים לשמור על ביטחון מידע. אנחנו נמצאים בקשר עם הצבא וגורמי הביטחון ומקיימים הערכת מצב. בשלב זה מבקש מהציבור להמשיך בשגרה, נעדכן ככל שיידרש".

ראש עיריית צפת הנחה הבוקר את הדרגים המקצועיים לבצע בדיקת מוכנות בכל המקלטים ברחבי העיר. יצוין כי טרם התקבלה הוראה מסוג זה על ידי פיקוד העורף אך אוחנה בחר לנקוט משנה זהירות ולבצע בדיקה מחשש להתלקחות. ״הבוקר עם כניסתי לתפקיד ומייד לאחר הודעת דובר צה״ל החלטתי לבצע בדיקה של רמת מוכנות המקלטים, לאתר מקלטים שאינם מאובזרים ולאבזר אותם במיידי וזאת מתוך העלאת רמת המוכנות והערכות לחירום בצפת על אף שהשגרה נשמרת ואין כל הנחיות מיוחדות. אני מחזק את ידי חיילי צה״ל וממשלת ישראל״, דברי אוחנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטולה הנה מושבה ולא עיר ולכן ראש המועצה הוא לא ראש עיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture