צילום: מזכירות המדינה האמריקנית

פומפאו לנתניהו: "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ולזכותה להגנה עצמית"

ראש הממשלה נועד בבריסל עם מזכיר המדינה האמריקני והעביר באמצעותו מסר ללבנון כי "אם לא תעצור את התחמשות חיזבאללה - תיאלץ ישראל לפעול בעצמה". גורם מדיני: "הנסיעה היתה קשורה למבצע בצפון, במטרה להדק התיאום ולדון באפשרויות ההתלקחות השונות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש בבריסל עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, במסגרת המאמצים הישראליים לשכנע את לבנון למנוע מחיזבאללה להקים מפעלי טילים מדויקים על אדמתה. נתניהו ביקש מפומפאו להעביר מסר ללבנון שלפיו אם לא תעצור את התחמשות חיזבאללה – תיאלץ ישראל לפעול בעצמה. מסר דומה הועבר באחרונה מישראל ללבנון באמצעות צרפת.

נתניהו אמר בפתח הפגישה עם פומפיאו: "אני רוצה להודות לך על כל פועלך, על הצהרותיך התקיפות בנושא ההפרה האחרונה של איראן בעקבות ירי הטילים הבליסטיים. אני מצפה לדון עמך בדרכים שבהן נוכל לפעול יחד כדי לבלום את התוקפנות האיראנית באזור – בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים, ולהמשיך במאמצינו להשיג שלום וביטחון עבור כולם".

עם סיום הפגישה, שנמשכה יותר משלוש שעות וחצי, מסר פומפאו כי הוא הדגיש בפני נתניהו את "מחויבות ארה"ב לביטחון ישראל, לזכותה המוחלטת להגנה עצמית ולמאבק באנטי-ישראליות באו"ם". בציוץ בטוויטר שלו הוסיף פומפאו כי "היה זה משמח לאחל לנתניהו חג חנוכה שמח כאשר הדלקנו נרות".

בהודעת מחלקת המדינה נמסר עוד כי "המזכיר שב וחזר על תמיכת ארה"ב ביחסים המתחממים והדיאלוג הגובר בין ישראל לשכנותיה באזור המזרח התיכון ואפריקה, כולל עם עומאן וצ'אד. פומפאו הזכיר את עוצמת הברית בין המדינות והשותפות רבת הפנים שלהן. הוא שב והדגיש את נחישות ארה"ב להתעמת עם עם כל האיומים של המשטר האיראני באמצעות לחץ מקסימלי".

הפגישה נקבעה כבר בשבוע שעבר והייתה אמורה להתקיים ביום רביעי השבוע. ואולם, בשל הלווייתו של הנשיא ג'ורג' בוש האב, הוקדמה הפגישה ונקבעה בבריסל בשל ביקורו של פומפאו בעיר בפסגת מדינות נאט"ו. נתניהו המריא לפגישה במטוס מנהלים חכור ולקח עמו את ראש המוסד יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומזכירו הצבאי. בפתח הפגישה הדליקו השניים נר שני של חנוכה ולאחר מכן דנו השניים בהתפתחויות האזוריות בארבע עיניים.

אחרי הפגישה המריא נתניהו חזרה לארץ. עצם קיומה של הפגישה בבריסל – משום שנתניהו לא יכול היה לקיים את השיחה בטלפון – מעיד על חשיבותה ודחיפותה. בכיר ישראלי אמר שלהערכתו מדובר בפגישה בעלת חשיבות דרמטית. בחשבון הפייסבוק שלו כתב ראש הממשלה כי שוחח עם שר החוץ האמריקני "על הדרכים בהן נוכל לפעול יחד כדי לבלום את התוקפנות האיראנית באזור – בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים".

גורם מדיני אמר הבוקר כי: "הנסיעה של נתניהו לבריסל היתה קשורה למבצע בצפון, כאשר כל המטרה היתה להדק התיאום ולדון באפשרויות ההתלקחות השונות. הפגישה עם פומפיאו הוסיפה רובד דרמטי למבצע, אותו קבע צה"ל בעצמו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture