צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90

איזנקוט תוקף בחריפות את בנט: "אגדות שלא מבוססות על כלום"

הרמטכ"ל מתח ביקורת חריפה על השר בנט שתקף את ה"משפטיזציה בצה"ל" והגדיר את הדברים "אגדות אורבניות" ו"נסיון לקושש אהדה" וציין כי הטענות הללו "לא רציניות" ומשוללות כל יסוד. עוד אמר איזנקוט כי בשלוש השנים האחרונות רק חייל אחד הועמד לדין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלמרות שבמשך כל שנות כהונתו נמנע הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, מליצור סכסוכים פוליטיים, הערב (רביעי) פורסמה בערוץ 10 הקלטה ראשונה בה נשמע הרמטכ"ל מותח ביקורת ברורה וקשה נגד שר החינוך, נפתלי בנט. דבריו של איזנקוט נאמרו בתוך כנס סגור, בו ידע שדבריו עלולים להיות מוקלטים, ובכל זאת הגיב בכנס לנאום שנשא בנט לפני כחודש וחצי, במהלכו טען כנגד צה"ל כי "הלוחמים פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מסינוואר"

"יש כאן הרבה מצלמות אבל אני בכל זאת אמר את זה כי זה נושא בתקשורת – המשפטיזציה בצה"ל", אמר איזנקוט ל-200 המשתתפים שנכחו באולם. למרות הנפיצות הפוליטית וחרף העובדה שידע שיש סיכוי שדבריו יתפרסמו – איזנקוט יצא למתקפה חריפה נגד בנט.

"…כשחיילים שוגים הם מקבלים גיבוי והאגדות האורבניות האלה כדי לקושש אהדה במקומות מסוימים לא מבוססות על כלום ומי שמסתתר מאחורי פרקליטים בעיני הוא מפקד לא ראוי ואין מפקדים כאלה בצבא… והטענות על משפטיזציה בצה"ל הן טענות בעיניי לא רציניות. אני אומר את זה כמפקד ושומע את זה ממפקדים. המשפטנים בצה"ל נותנים ייעוץ ותו לא – את ההחלטות מקבלים המפקדים".

בנאומו ביום ראשון ציין איזנקוט כי בשלוש השנים האחרונות הועמד רק חייל אחד לדין, אלאור אזריה, אל מול עשרות אלפי מקרים של הפעלת אש. "במקום שבו פועלים בצורה שעוברת על חוק לא היית רוצה שאנחנו נסתיר את העיניים וניתן גיבוי. אנחנו ניתן גיבוי מוחלט לשגיאות אבל לא יהיה חיפוי למעבר על חוק", אמר איזנקוט. בדבריו הרמטכ"ל למעשה אישר – כי חלק מהביקורת בקרב ארגוני זכויות אדם בישראל ובעולם על חוסר היעילות של החקירות בצה"ל – נכונה.

"לשם השוואה צה"ל הפעיל בשלוש השנים האחרונות הרבה מאוד כוח במקום שזה נדרש. כדי לעצור את צעדות הטרור וכדי לבלום את התבססות האיראנית וכדי לסכל טרור ביהודה ושומרון. באלפי מקרים ואולי יותר. כל התקופה הזו הועמד לדין חייל אחד ואתם מכירים את המקרה. חוץ מהמקרה הזה לא הועמד אף חייל לדין למרות שהיו עשרות חקירות", אמר איזנקוט. "אמרתי את הנתון שאני לא רוצה לעשות לו יחסי ציבור גדולים מדי כדי שלא יפגע בנו על ידי מי שרוצים לפגוע בנו אבל צה"ל הפעיל בשלוש השנים האחרונות בעשרות אלפי אירועים אש והועמד לדין חייל אחד – נפתחו עשרות חקירות וזה בסדר".

כדי להגן על חשיבות שילוב הפרקליטות הצבאית הביא הרמטכ"ל כדוגמה את סבב האלימות האחרון בעזה. "במקום שנדרשת עצה איך לטפל בבניין שבקומה הראשונה והשנייה – אירוע מלפני חודש או שבועיים – בקומה הראשונה והשניה יש מפקדת חמאס ובקומה השלישית, רביעית, חמישית, שישית, שביעית, שמינית, תשיעית יש 28 משפחות אני מאמין שאת לא היית רוצה שנבוא עם מטוסים ונשמיד את זה", אמר איזנקוט לאחת הנוכחות באולם שהפנתה אליו שאלה.

מטעם דובר צה"ח נמסר בתגובה: "בדברי הרמטכ"ל, מתוך שיח שקיים במכון וייצמן, הוא התייחס באופן כללי ועקרוני לטענות בדבר 'משפטיזציה' בצה"ל. הרמטכ"ל לא התייחס לדרג מדיני או לאמירה מסויימת בנושא אלא למציאות המתקיימת בצה״ל מזה שנים של גיבוי מלא למפקדים לצד החובה לשמור על שלטון החוק ועל ערכי צה"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההתבטאות של אייזנקוט אינה מפתיעה, טבעי ש0מולני יתגונן כשהאמת ניתכת בפניו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture