הפעולה שהסתבכה: "הכוח הישראלי נחקר ל-40 דקות"

לפי פרסומים בכלי תקשורת פלסטיניים, הכוח שהה ברצועה כחודשיים לפני שנתפס וחפר בורות בניסיון להתחבר לרשת תקשורת של חמאס. הכוח המיוחד הועבר לאחד המוצבים של גדודי אל-קסאם לאחר שהוטל ספק בנוגע לגרסתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרטים חדשים מתוך רצועת עזה חושפים היום (חמישי) מידע נוסף על הסתבכות הכוח המיוחד, בה נהרג סא"ל מ' בחודש שעבר. אתר פלסטיני פרסם דיווח לפיו אנשי הכוח היו נתונים לחקירת אנשי חמאס במשך 40 דקות בשטח – בטרם החלו חילופי האש. לפי הדיווח, אותו העביר מקור ביטחוני ברצועה, כוח צה"ל חפר בורות כדי להתחבר לרשת תקשורת תת קרקעית השייכת לגדודי הזרוע הצבאית.

לדברי מקור, החוקרים הפלסטינים הטילו ספק בגרסת החיילים והחליטו להעבירם למוצב של גדודי אל-קסאם על מנת להשלים את החקירה. אז, ציין המקור, אחד מאנשי הכוח הישראלי פתח באש לעבר הפלסטינים, דבר שהביא למותו של נור א-דין אלברכה ולפציעתו של בכיר נוסף. המקומיים הצליחו לברוח מהמקום ברכב, והמקור ציין כי הבכיר שנפצע בשטח הספיק להתקשר למפקדת אל-קסאם באזור ולספר להם מה קרה.

"ברגע הזה החל מרדף רחב של הפלסטינים נגד אנשי הכוח הישראלי, והמטוסים הישראלים החלו להתערב בכוח ותקפו את כל מי שניסה להתקרב לכוח שברח לעבר שטח חקלאי – שטח שנמצא באזור מבודד בעיירה "עבאס הגדולה" מזרחית לחאן יונס", סיפר המקור ותיאר את המתקפה הישראלית כ"מעטפת אש למנוע מאנשי ההתנגדות להתקרב אל הכוח. עוד טען כי "נראה שהכוח הקים בשטח הזה, המשתרע לגודל של 400 מטר מרובע, בסיס לביצוע משימותיו הסודיות שלשמן הוא הגיע. ביניהן, הרכבת מכשירי האזנה רגישים ביותר".

המקור הוסיף עוד, כי לאחר הסתבכות הכוח הישראלי הובילה הזרוע הצבאית של חמאס מבצע רחב היקף לאיתור משתפי פעולה עם ישראל. לטענת המקור, החקירות חשפו כי היה תיאום ישיר בין ישראל לבין מפקדים בכירים במנגנון ברמאללה.

בחברת החדשות פורסמו אתמול פרטים חדשים על ההיתקלות של כוח צה"ל בעזה, מהם עולה כי הכוח המיוחד של צה"ל שהה ברצועת עזה כמה שבועות לפני ההיתקלות ברצועה בחודש שעבר, שבה נהרג סא"ל מ', תחת כסות של ארגון רווחה בשם "במסה", שלו שני סניפים בחאן יונס ובתוך העיר עזה.

על פי הנתונים שעולים מחקירת חמאס, הכוח שכר דירה כמה שבועות לפני התקרית ועסק בחלוקת ציוד רפואי לנזקקים, בעיקר כיסאות גלגלים. על פי המקור הפלסטיני, במסגרת החקירה חמאס איתר את הדירה, נכנס אליה במסגרת החקירה, נכנס, מצא את הציוד וכיסאות הגלגלים וסימנים שמעידים שהכוח שהה שם כמה שבועות.

על פי מקור פלסטיני שמעורה בפרטי חקירת האירוע של חמאס, הגילוי של הכוח הישראלי היה מקרי לחלוטין. אנשי חמאס תחקרו את הנזקקים שקיבלו את הציוד ולרגע לא חשדו כי מדובר באירוע ביטחוני. עילת המעצר לחברי הכוח הישראלי הייתה בעיה הקשורה לנוסעי הרכב, שביצעו משהו שלא תואם את המקובל בחברה הפלסטינית ולכן נדרשו לחקירה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture