יוניפי"ל מאשר את קיום המנהרה בגבול לבנון: "בקשר עם שני הצדדים"

כוחות הביטחון של האו"ם בלבנון אישרו את קיומה של מנהרת חיזבאללה שהתגלתה על ידי ישראל, סמוך לקו הכחול שמפריד בין שתי המדינות. בהודעת הארגון נכתב כי "יוניפי"ל נמצא בקשר עם שני הצדדים וימסור את ממצאיו הראשוניים לרשויות בלבנון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יוניפי"ל אישר הערב (חמישי) קיום מנהרה בגבול ישראל-לבנון. בהצהרה שפרסם כוח האו"ם בלבנון נכתב כי ביקורו של מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול, באחד האתרים שבהם מתבצעות עבודות לאיתור מנהרות, מאשש קיום מנהרה שכזו. "אנו בקשר עם שני הצדדים. ממצאי הבדיקות יועברו לרשויות המתאימות בלבנון", נכתב בהצהרה.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית ע״י ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701. לדבריו, האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.

מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.

בתוך כך, ערוץ החדשות I24NEWS מדווח היום (חמישי)כי איש החיזבאללה אשר תועד במנהרת הטרור של הארגון בגבול לבנון הוא עמאד "עז אל-דין" פאחס, דוקטור להנדסת מכונות, מפקד יחידת התצפיתנים של חיזבאללה. פאחס, בשנות השלושים לחייו, נשוי ואב לשניים, הוא דוקטור להנדסת מכונות מאוניברסיטת KNT בטהרן.

על פי הדיווח, פאחס משמש בין היתר בתפקיד מפקד יחידת התצפיתנים של חיזבאללה בגבול עם ישראל ומפקד ביחידת המנהרות. כזכור, לאחר פרסום הסרטון בו נראה פאחס צועד במנהרה הועלו בחלק מכלי התקשורת הערבים טענות לפיהן המצולמים אינם אנשי חיזבאללה אלא סוחרים בחומרים מסוכנים.

כזכור, שלשום פרסם דובר צה"ל סרטון ובו נראה איש חיזבאללה במנהרה שנחפרה אל תוך שטח ישראל. בסרטון נראה הפעיל צועד בתוך מנהרת הטרור, מתקרב למצלמה שצה"ל החדיר – והמטען הישראלי מתפוצץ וגורם לו להימלט ממנה. צפו

בד בבד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען הערב כי ברשות חיזבאללה "עשרות בודדות של טילים". דבריו נאמרו בטקס מצטייני המוסד. "לחיזבאללה יש שני כלים. כלי אחד הוא מנהרות ואנו שוללים אותו. הכלי השני הוא נשק הרקטות, הנשק הסטטיסטי, אבל הם רוצים נשק מדויק. זה משנה את מאזן הכוחות באופן קיצוני", אמר נתניהו.

"לפי התוכנית של חיזבאללה הם היו אמורים להיות מצוידים היום באלפי טילים אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות. הסיבה שיש להם כמה עשרות בודדות היא בין השאר יושבת בחדר הזה. זה שילוב הכוחות של המוסד, צה"ל וכל מערך הביטחון שלנו. אנחנו שוללים מהם לא בצורה מוחלטת אבל בצורה מרשימה מאוד גם את הנשק הזה", הוסיף ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture