הלילה באו"ם: לראשונה צפויה להתקבל החלטה המגנה את חמאס

העצרת הכללית של האו"ם החלה לדון בהצעה המגנה את ארגון החמאס על ירי הרקטות והשימוש במנהרות טרור נגד ישראל. לפי שעה, ארה"ב וישראל הצליחו להשיג את תמיכתן של יותר מ-70 מדינות, לאחר שהוכנסו בה שינויים והיא רוככה מההצעה המקורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העצרת הכללית של האו"ם מתכנסת הלילה (ה') לדון בהצעה המגנה את ארגון החמאס שגובשה על ידי ארה"ב בתיאום עם ישראל. במרכז ההצעה, עומד גינוי לירי הרקטות והשימוש במנהרות טרור נגד ישראל. האיחוד האירופי הודיע כי 28 המדינות החברות בו יתמכו בהחלטה.

לפי שעה, הצליחו ארה"ב וישראל להשיג את תמיכתן של מעל 70 מדינות בהצעה הקוראת לגנות את חמאס על ירי הרקטות לישראל ופעילות אלימה; דורשת לעצור כל פעילות אלימה של חמאס, ג'יאהד כולל בלוני תבערה; מגנה שימוש בתשתיות אזרחיות למטרות צבאיות; מכבדת את זכויות האדם והחוק הבינלאומי; קוראת לעצור כל אלימות נגד כוחות הומניטריים ורפואיים; מעודדת פיוס פנים פלסטיני; מקדמת מהלכים של האו"ם והשליח המיוחד כדי למנוע הסלמה. מדינות האיחוד האירופי הסכימו לתמוך בהצעה לאחר שהוכנסו בה שינויים והיא רוככה מההצעה המקורית.

במכתב שכתבה השגרירה היילי לשגרירי מדינות אחרות מוקדם יותר השבוע, טענה כי "ארצות הברית מתייחסת לתוצאות ההצבעה ברצינות מרובה. ההחלטה נוסחה בזהירות על מנת להתמודד עם בעיה מסוימת והיא משקפת התייעצויות עם בעלי עניין על מנת לוודא איזון". במכתב, הזהירה היילי את השגרירים מפני תיקונים אפשריים להחלטה שיציעו מדינות וקראה לשגרירים שלא להצביע בעד התיקונים.

מאחורי הקלעים התנהל קרב דיפלומטי בין ארה"ב לישראל מצד אחד לבין איראן, חמאס, טורקיה והרשות הפלסטינית שניסו לטרפד את תמיכת הרוב. ההצעה נתפסת כמתנת הפרידה של שגרירת ארה"ב ניקי היילי מישראל, שזהו המהלך האחרון שלה בארגון לפני שתעזוב את תפקידה.

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, פתחה את הדיון בהצגת ההצעה: "היום יכול להיות יום היסטורי באו"ם או סתם יום רגיל. היום יכול להיות יום שבו העצרת הכללית, ללא תנאי, מדברת בקול מוסרי ברור. ביום שישי שעבר העצרת אישרה שש החלטות המגנות את ישראל – ביום אחד. בשנה ממוצעת, האו"ם מצביע נגד ישראל 20 פעמים. במשך השנים האו"ם הצביע על גינוי ישראל יותר מ-500 פעמים. כך נראה יום שגרתי באו"ם".

"כולנו יודעים שלא יכול להיות שלום בלי הסכם הדדי שאומר שטרור לא מקובל", המשיכה היילי. "בואו נדבר על חמאס – גוף שהוכרז על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי כארגון טרור. אמנת החמאס קוראת בגלוי להשמדת ישראל. במשך השנים חמאס שלח מחבלים מתאבדים להתפוצץ באוטובוסים ובמסעדות והם הרגו מאות ישראלים ופצעו אלפים. אחר כך הם עברו לירי חסר אבחנה של אלפי רקטות".

"לאחרונה, הטקטיקות של החמאס השתנו שוב והם אימצו שיטות להרוג אזרחים ישראליים ולפגוע ברכוש אזרחי. הם שלחו עפיפוני ובלוני תבערה עם סממנים נאצים לאזורים מאוכלסים. זה טרור קלאסי. ועדיין, האו"ם לא העביר החלטה המגנה את החמאס. אף פעם לא. יותר מ-700 החלטות גינו את ישראל – ואף לא אחת שגינתה את חמאס. האו"ם יכול לשנות את הרקורד הנורא הזה".

"אין דבר יותר אנטישמי מאשר לומר שאנו לא יכולים לגנות טרור נגד ישראל", אמרה היילי. "ההחלטה תגנה את מתקפות הרקטות של חמאס נגד אזרחים ותדרוש מכל ארגוני הטרור להפסיק את השימוש בעפיפוני תבערה. היא תתמוך במאמצי האו"ם לשלום כולל, צודק ובר קיימא. האו"ם חייב לגנות את טרור חמאס ללא תנאי ובאופן חד משמעי, ללא קשר לאיך שכל מדינה בעצרת חושבת שצריך להיראות הסכם השלום. גינוי החמאס הוא צעד חשוב בהשגת השלום. שלום צריך להיבנות על שלום".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי ההחלטה מעניקה לעולם הזדמנות לנקוט בעמדה חזקה נגד הטרור. "יש כאן הזדמנות היסטורית, ואנו מצפים שמדינות העולם יחברו יחדיו כחזית אחת נגד הטרור של החמאס", אמר. לדבריו, "הפלסטינים מבינים שהפסד פה זה תקדים הסטורי ופתאום ישראל יכולה להעביר הצעות בעצרת הכללית, דבר שהוא לא פחות מנס חנוכה. העצרת הזאת היא תמיד נגד ישראל. גיבשנו רוב של מדינות נגד החמאס וזה הישג אדיר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בטקס מצטייני המוסד למאמצים לגינוי החמאס באו"ם ואמר כי, "היום אנו מצפים שתהיה באו"ם החלטה הערב נגד החמאס. אני מקווה שיהיה לה רוב. אנו מצפים לא רק לגינוי החמאס אלא גם להחזרת שבויינו ונעדרינו. הם תמיד נמצאים לנגד עינינו, כפי שכל אחד ואחת שיוצא למשימה מטעם המדינה. הם יקרים לנו ואנחנו מחויבים להחזרתם לארצנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture