מיפוי בית המחבל, שלא ייהרס לבסוף. צילום: דובר צה"ל

משרד המשפטים: לא ניתן לקבוע שרצח עדיאל קולמן היה לאומני

משרד המשפטים הודיע למשפחת הנרצח בפיגוע שמחלת הנפש ממנה סבל המחבל מונעת להרוס את ביתו. משפחתו של האב לארבעה שנדקר למוות זועמת: "וידוא הריגה בבנינו שוב. המערכת המשפטית מתגייסת להגן על חיי האויב. יביא למרחץ דמים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע למשפחת קולמן, שבנה עדיאל נרצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים בחודש מרץ השנה, כי לא ניתן להרוס את בית המחבל, עבד אל רחמן בני פאדל, משום שבשל מחלת הנפש ממנה סבל, אי אפשר להגדיר את הרצח בפיגוע על רקע לאומני.

ממשרד המשפטים נמסר: "חשוב להבהיר ולחדד, כי לקותו הנפשית של אדם מעוררת קושי לקבוע כי פעולתו נעשתה ממניע לאומני. כתוצאה מכך, נשמט הבסיס להפעלת סמכות ההריסה שתכליתה הרתעה של אנשים אחרים מפני פעולה ממניעים דומים, קרי, אלימות מתוך מניע לאומני".

"כאשר אדם נעדר מניע לאומני, בין אם כתוצאה מלקות נפשית או מאחר שהמעשה בוצע ממניע אחר (פלילי, למשל), הריסת ביתו עלולה להיחשב להפעלת סמכות שרירותית של המפקד הצבאי, הואיל ומטרת השימוש בתקנה 119, בהתאם לפסיקת בג"ץ המחייבת את כל רשויות השלטון במדינה, הינה כאמור להרתיע מפגעים הפועלים ממניע לאומני, כלומר הבחינה כוללת מרכיב הבוחן את כוונת המפגע".

היועץ המשפטי הדגיש כי, "מובן כי אין בכך כדי להפחית מחומרת מעשיו של המפגע שרצח את עדיאל קולמן ז״ל. היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו ימשיכו לסייע לדרג המדיני והצבאי לפעול באופן נחוש והחלטי נגד הטרור ולהעמיד לרשותם את הכלים המשפטיים הדרושים לשם הגשמת מדיניותם בגבולות הדין", נאמר בהודעת משרד המשפטים.

ממשפחת קולמן נמסר בתגובה כי "החלטת היועץ המשפטי לממשלה היא וידוא הריגה בבנינו שוב. לפני שמונה חודשים בננו עדיאל לא חזר הביתה בסוף יום עבודה עקב היותו יהודי. המחבל השפל יצא מביתו במטרה לרצוח יהודי. אולם מתברר שהדבר הכל כך פשוט לנו מסובך ליועץ משפטי לממשלה שקובע שלא ברור מה המניע".

"לא עוזר שמשפחת המחבל מצהירה שהוא שאהיד והמחבל עצמו כתב שהוא הולך לרצוח יהודי. מדינת ישראל נלחמת במטרה להגן על שמו הטוב במירכאות כפולות ומכופלות ולהגן על בני משפחתו. במקום להגן על חיי אזרחי ישראל המערכת המשפטית מתגייסת להגן על חיי האויב. החלטת היועמ"ש משמעותה הכשרת גל חדש של פיגועים ומחבלים שהמניע שלהם לא ברור ותביא למרחץ דמים. בושה וחרפה".

מעורך דין מיכאל ליטווק, יועמ"ש ארגון "בצלמו", המייצג את המשפחות השכולות נמסר: "מדובר בהחלטה מקוממת ומעוותת. לטעון שמניעי המחבל לא ברורים והרצח אינו מוגדר כלאומני – אין דבר יותר הזוי מזה בנוסף מדובר בעיוות החוק ומטרותיו אשר נועדו לייצר הרתעה. המחבלים תכננו את מעשיהם ובחרו בקפידה לפגוע ביהודים ולא בבני עמם. הם חולים במחלה ידועה של שנאת יהודים, משמשים השראה למפגעים פוטנציאלים ומשפחותיהם מקבלות קצבאות עתק בשל מעשי הרצח שביצעו".

"יתירה מכך המחבל שרצח את עדיאל כתב במפורש שירים הקוראים לרצח יהודים. משפחתו קוראת לו שאהיד ומציינת בספר שירים שהוצא לכבודו שהוא נפל ההגנה על מסגד אל אקצא כשהרג את אחד השומרים במקום. עמדת היועמ"ש לממשלה שוחקת עד דק את מעט ההרתעה שעוד נותרה".

כאמור, לפני תעשה חודשים, עדיאל קולמן בן ה-32, אב לארבעה מכוכב השחר, נדקר בפלג גופו העליון בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים ומת בבית החולים שערי צדק שבעיר, אליו הובהל במצב קשה מאוד. הדוקר, עבד א-רחמן בני פדל מהכפר עקרבה הסמוך לשכם, נורה למוות במקום, ככל הנראה על ידי שוטר.

קולמן, שעבד בחמש השנים האחרונות כאיש צוות מסגרים בחפירות הארכיאולוגיות בעיר דוד, צעד כבכל ערב לכיוון הרכבת הקלה שבירושלים בדרך חזרה לביתו. לפני שהספיק להגיע לתחנה, נדקר על ידי המחבל. הוא הובהל כאמור לבית החולים עם פציעות קשות, נותח בחדר הטראומה ולאחר מכן הועבר לטיפול נמרץ, שם נקבע מותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר מנדלבליט מי שחולה נפש וצריך אישפוז זה אתה עוכר ישראל . הכיפה שלך והזרן שלך זה חילול שמיים .תתבייש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture