Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו הנחה: הריסת בתים תוך 48 שעות ואזור תעשייה חדש בביתר

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה אמש על זירוז הריסת בתי מחבלים, הגברת מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ביו"ש, שלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים. עוד הוחלט, להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ובניית של 82 יחידות דיור בעפרה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתגובה לפיגוע הקשה שאירע אתמול בגבעת אסף בבנימין שם נרצחו החיילים יוסף כהן ויובל מור-יוסף הי"ד. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות והנחה בדיונים הביטחוניים על הצעדים הבאים:

– זירוז הריסת בתי מחבלים (תוך 48 שעות יחלו ההריסות).
– המשך המאמץ ללכידת המרצחים וסיכול התשתיות מהן יצאו.
– הגברת מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ביו"ש.
– עיבוי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון.
– תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים בכבישי יו"ש.
– כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים.

כמו כן, ראש הממשלה החליט הערב להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים. הסדרת הזכויות על הבתים מאפשרת לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים.

בנוסף פנה רה"מ ליועמ"ש על מנת לנקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. כן מקדם רה"מ הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית.

נתניהו מסר: "הם חושבים לעקור אותנו מארצנו. הם לא יצליחו".

הוראות אלה של ראש הממשלה מגיעים על רקע ביקורת קשה בימין על אוזלת היד של הממשלה ואיבוד ההרתעה. הערב מתכנסת מרכז סיעת האיחוד הלאומי (אורי אריאל וסמוטריץ) בישוב הסמוך לפיגוע ומתכוונת לאיים בפרישה מהממשלה אם לא ינקטו צעדים משמעותיים נגד הטרור.

מוקדם יותר הודיע שר החינוך ויו"R הבית היהודי נפתלי בנט כי בעקבות גל פיגועי הרצח, וחרף התנגדותם העקבית של גורמי המשפט, השר בנט החליט להביא את חוק גירוש משפחות מחבלים ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. ״המחבלים הפסיקו לפחד. אם גורמי המשפט כובלים את ידיו של ראש הממשלה מלהשיב את ההרתעה – נעשה זאת בעצמנו״, אמר.

לדברי בנט, ״גל פיגועי הרצח מתחולל כי המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול: לא הרסו למעלה מ-105 בתי מחבלים, לא עוצרים משכורות רוצחים ולא מגרשים מחבלים. עמיעד ישראל ז״ל ושני חיילים גיבורים נרצחו באכזריות על ידי השפלים שבאדם. לכן, החלטתי להביא את החוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה ביום ראשון הקרוב, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אם לא נפעל מיד, נראה התגברות של גל הטרור״.

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח״כ מוטי יוגב אמר כי, ״על רקע התגברות פיגועי הטרור ביהודה ושומרון, אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להסיר את החסמים מעל החוק לגירוש משפחות מחבלים רוצחים ולהוסיף עוד כלים לארגז הכלים להרתעה. חוק זה חיוני לעצירת הטרור, למניעת פיגועים ולהצלת חיים״.

בעקבות אירועי הימים האחרונים ומקרי הטרור הרצחני – שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, החליט כי הצעת החוק שמקדם חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח״כ מוטי יוגב, תעלה ביום ראשון להצבעה בוועדת השרים לחקיקה ללא דיחוי נוסף. על פי ההצעה, אלוף פיקוד המרכז יוכל לגרש משפחת מחבל שפגע/ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון במטרה להביא להגברת ההרתעה.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות להצבעה לפני כחודש וחצי, אולם נדחתה לבקשת ראש הממשלה בטענה כי יקדם שורת מהלכי הרתעה כנגד הטרור הפלסטיני בקבינט. משהדברים לא קודמו, הכריע בנט כי החוק יעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ״ההרתעה היא אבן יסוד בביטחון ישראל כדרך להצלת חיים ושמירה על החוק והסדר. הצעד המתבקש בהצעת חוק זו הוכח כמרתיע, מצמצם את הפיגועים הבאים ובכך מציל חיים״.

בתגובה להבטחה החדשה של ראש הממשלה להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות נמסר מ׳הבית היהודי׳ כי ״מזה חמש שנים אנחנו דורשים הרס מיידי של בתי מחבלים. הערב התחייב ראש הממשלה להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות מרגע הפיגוע. המבחן יהיה אך ורק בביצוע. במעשים. כבר עכשיו ישנם 106 (!) בתי מחבלים שצה״ל כבר מדד אותם, אך לא נהרסו. כמו כן, על בסיס התחייבות זו יש להרוס את בתי הרוצחים שביצעו את הפיגוע בעופרה באופן מיידי. אנו נעקוב מקרוב אחר מימוש ההבטחה״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין מילים

מה יהיה הסוף

רק תפילות יעזרו

אטארטאר

אנא ה' הושיעה נא

אזור תעשייה חדש בביתר עילית
יש עתיד לחרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture