Hadas Parush/Flash90

ניצולת הפיגוע משחזרת: "תוך כדי שאני מסתכלת, הוא יוצא מהאוטו וירה"

שעות ספורות לאחר הפיגוע שבו נרצחו שני חיילים ושניים נפצעו קשה, שחזרה הניצולה היחידה שיצאתה מהאירוע ללא פגע את רגעי הפחד: "התחלתי לרוץ לכיוון הכביש. עצרתי ג'יפ באמצע הכביש, שלפתי את החייל מהאוטו ואמרתי לו שהיה עכשיו פיגוע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בטרמפיאדה מחוץ לישוב גבעת אסף עמדו היום בצהריים חמישה בני אדם, שלושה חיילי צה"ל שאבטחו את העמדה, צעירה כבת 20 ואישה כבת 50. כשהמחבל פתח בירי נרצחו במקום שני חיילים, חייל נוסף נפצע קשה מאוד והרופאים ממשיכים בשעה זו להילחם על חייו והצעירה כבת 20 שעמדה במקום בהמתנה לטראמפ ופצעה קשה ומאושפזת במצב יציב.

האישה כבת 50, שרי ארביב, מבית אל, היא היחידה מהטרמפיאדה בגבעת אסף שבנס לא נפגעה בפיגוע ולאחר ששוחררה מבית החולים שערי צדק, לאחר בדיקה קצרה, שחזרה את הרגעים הדרמטיים: "היו שם שלושה צעירים וצעירה שעמדה לידי. חיכיתי לרכב שייקח אותי לבית אל ורכבים לא עצרו. אני לא יודעת למה הסתובבתי אחורה, ראיתי שיש רכב שהחנה וחשבתי שזה מישהו שזיהה אותי ורצה לתת לי טרמפ הביתה".

"תוך כדי שאני מסתכלת על הרכב, הוא (המחבל) יוצא מהאוטו עם נשק ביד ויורה ירייה. אחד הנפגעים היה ליד הרגליים שלי והתחלתי לרוץ לכיוון הכביש. צרחתי, נופפתי בידיים, קיוויתי שמישהו יעצור, אבל אף אחד לא עצר. הגעתי לכביש הראשי, עצרתי ג'יפ באמצע הכביש, חייל פתח את הדלת, שלפתי את החייל מהאוטו, אמרתי לו שהיה עכשיו פיגוע והכניסו אותי לג'יפ. הם הלכו מיד לזירה ומשם התקשרתי לבעלי צורחת ומנסה לעכל את מה שראיתי".

"אני היחידה שיכולה לספר את מה שהיה שם כי השאר לא…", היא מסיימת בכאב. ארביב מסרה עדות מפורטת לכוחות הביטחון שמנהלים מצוד אחר המחבל וסיפר כי היורה נסע במכונית עם לוחית זיהוי ישראלית, "הוא לבש סווטשירט כחול. לא זכרתי אפילו אם הוא היה עם כובע. פנים גלויות, אולי עם מעט זיפים. עניין של שנייה שראיתי אותו". היא לא שמה לב האם המחבל היה הנוסע היחיד או שהוא היה עם נהג. "אני לא יודעת אם הוא יצא או מכיסא הנהג או מזה שליד".

עד נוסף לאירוע, הוא רז חן, מוכר בקיוסק מספר מטרים הזירה שהחיילים קנו אצלו דקות קודם לכן. נתתי להם את האוכל בטרמפיאדה. "הם באו, עשו קפה, אחד הזמין בורקס ועוד אחד מלוואח. נתתי להם בטרמפיאדה את האוכל. לאחר מכן ירדתי לפה למטה. ישבתי", הוא משחזר.

"ואז", הוא ממשיך, "אני שומע ירי. ואז אני ישר מנסה לקלוט מה קורה, מוציא את האקדח ויוצא לכיוון. ואז אני קולט בחורה בורחת לכיוון הצומת למטה. אחרי שהבנתי מה קורה יצאנו לכיוון החיילים והם היו שרועים על הרצפה. הרכב ברח במהירות אחרי הירי".

מתחקיר האירוע עולה רכב המחבלים/המחבל הגיע מכביש 60 ופנה בצומת גבעת אסף מערבה. המחבלים/המחבל עצרו את המכונית שלהם ליד הבטונדה, ולפחות אחד מהם יצא חמוש ופתח באש מטווח קצר לעבר שלושת לוחמי נצח יהודה של חטיבת כפיר, שעמדו בתחנה ליד האזרחים במטרה לאבטחם.

לפי חלק מהעדויות המחבלים אומנם הגיעו מכיוון כביש 60, אך ביצעו פניית פרסה בצומת גבעת אסף לאחר שכבר חלפו על פני הטרמפיאדה, בעודם מגיעים ממחסום פוקוס שממנו נכנסו. עדיין לא ברור אם הלוחמים הספיקו להשיב אש, אך המחבל או המחבלים הספיקו לשוב לרכבם ולהימלט ללא פגע. בזירה נותרו סימני פגיעות ירי ורסיסי ריקושט על רצפת התחנה ובקירות הברזל שלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשוט עצוב מאוד !!!ילדים, נשמות ישראל צריך לעשות משהו לזכרם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture