Hadas Parush/Flash90

הזעם בימין: אלפים מפגינים בירושלים ובכבישי יו"ש "ביבי תתפטר"

אלפי בני אדם הפגינו הערב בכבישי יהודה ושומרון וחסמו את הכבישים לפרקים במחאה על מצב הביטחון והתגברות אירועי הטרור. אלפים נוספים מפגינים הערב מול בית ראש הממשלה בירושלים, "תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הערבי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך השעות האחרונות נערכו הפגנות לאורך ציר 60 ביהודה ושומרון: בצומת תפוח ובצמתים מרכזיים בהר חברון. 22 נערים יהודים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שניסו לחסום את הכביש באזור הכפר סינגיל, בין עפרה לשילה שבבנימין. באזור נרשמו עימותים בין המפגינים לנהגים פלסטינים שנסעו בציר.

תושבי עשהאל, בית חג״י, עתניאל, מעלה חבר ויישובים נוספים בהר חברון עמדו בצידי הכבישים ובמרכזם והניפו שלטי מחאה וקראו לממשלה לפעול בתקיפות, ליזום, להוביל ולהחזיר את הביטחון לתושבי יהודה ושומרון.

בהצהרה שנשא היום יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, בה ייצג את כלל ראשי המועצות, אמר כי "הפיגוע הבוקר מצטרף לפיגוע בעופרה ולסדרת פיגועים בשנה האחרונה. אי אפשר לדבר על אירועים בודדים, אלא על מגמה. צריך לשנות דיסקט ולבחון מחדש את מדיניות חופש התנועה של ערביי האזור, ולכן קוראים לצה"ל כדי שלא תהיה תנועה חופשית לנפגעים לברוח". כמו כן, העלה דורני את סוגיית הרס בתי המחבלים, "זה דבר שמרתיע מחבלים, וצריך להחריף ולהרוס את בתי המשפחה המורחבת. ויש את המישור ההתיישבותי, המפגע צריך להבין שהמעשה שהוא עושה רק ירחיב את התיישבות, ולכן קורא לממשלה להודיע שדוח זנדברג קיים ומסדיר את כלל ההתיישבות, ולחזק את ההתיישבות".

מוקד נוסף של הפגנות הוא מול בית בית ראש הממשלה בירושלים , שם מפגינים מאות בני אדם, במחאה על גל הטרור שהגיעה לשיאו בפיגוע הירי היום בצומת אסף, בה נהרגו סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסי כהן. מהמשטרה נמסר כי בעקבות המחאה נחסם ציר הנסיעה מפינת הרחובות עזה וארלוזורוב בבירה, דרך שדרות בן מימון, ועד כיכר פריז. על המודעות שהופצו לקראת ההפגנה נכתב "מתינו מוטלים לפנינו! סיימנו לשתוק כי פשוט נמאס לנו למות".

Yonatan Sindel/FLASH90

"בעקבות הפיגועים האחרונים שאירעו בתקופה האחרונה שהשיא שבהם הגיע השבוע, כאשר פיגוע אחד הביא למותו של תינוק שעוד לא זכה לראות אור יום, ובשעות האחרונות פיגוע שהביא למותם של שני אזרחים, הערב ייצאו מועצות אזוריות, בנימין, שומרון ובית אל להפגנה מול בית ראש הממשלה בקריאה למנוע את הרצח הבא", כך בהודעה שפרסמו המועצות המקומיות ביהודה ושומרון. "ההפגנה היא רק תחילתה של מאבק של הרשויות הקוראות להסדיר את ההתיישבות, לטפל בהיבט הביטחוני ביתר שאת ולהביא לשינוי מצב תודעתי מול העולם בכל הקשור להתנחלויות" אמרו.

ראש מועצת מטה בנימין החדש, ישראל גנץ, אמר הערב כי, "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור. צעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60, ובמקביל אני דורש מראש הממשלה להחיל ריבונות ישראלית על בנימין יהודה ושומרון. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הערבי".

שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל, "אנחנו באירוע קשה לצפייה. ימי אוסלו לא יחזרו יותר, אנו קוראים לציבור להגיע הערב לעצרת בירושלים. מבטיחים שנעצור את כל מסעות ההרג הלא לגיטימיים – דם יהודי אינו הפקר". אלון המשיך וקרא לתושבי קדומים להגיע לעצרת נוספת בכניסה לישוב, "זה האירוע האחרון שיהיה בשרשרת האירועים פה בארץ ישראל. נמשיך לגור פה ואנחנו נבטיח לתושבים ביטחון. אנחנו היום נצא עם התושבים שלנו ואנחנו מבטיחים שנעשה הכול כדי לעצור את רצף האירועים האלה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הוסיף: "סיימנו לשתוק, סיימנו לקבור. יש כאן הפקרות מוחלטת. באנו לומר די. ביום ראשון כולנו משביתים את המועצות, עוצרים את שגרת החיים, את מערכות החינוך, אנחנו נעמוד בחוץ ונאמר די לשפיכות הדמים".

המחאות וההפגנות השונות באות בתגובה לאירועי הטרור שאירעו מתחילת השבוע; הפיגוע בעפרה ביום ראשון האחרון, שהביא למותו של הילוד עמיעד ישראל ולפציעתם של הוריו, עמיחי ושירה איש-רן ושל עוד חמישה נוספים; היום, ניסיון הדקירה בעיר העתיקה בירושלים שפצע באופן קשה-עד בינוני שני חיילי מג"ב, פיגוע הירי בגבעת אסף ליד עפרה שהרג שני חיילי צה"ל ופצע אנוש חייל נוסף, ניסיון פיגוע הדריסה בעיר אל-בירה, בה נפצע חייל באורח קל וניסון פיגוע דריסה נוסף בכביש 60 סמוך לכוכב יעקב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק בימין? אני בשמאל לא מגיע לי להזדהות עם יהודים שנרצחו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture