נתניהו ומוריסון. צילום: קובי גדעון / לע"מ

האכזבה בישראל: "האוסטרלים הלכו חצי מהדרך, ציפינו ליותר"

בישראל מאוכזבים מההחלטה האוסטרלית להכיר רק במערב ירושלים כבירת ישראל ותוקפים את אוסטרליה על תמיכתה בהסכם הגרעין. במשרד החוץ מתעלמים מההכרה במערב ירושלים ומברכים רק על פתיחת משרד שיעסוק בביטחון ובסחר. ראש הממשלה שותק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הודעת אוסטרליה כי היא מכירה ב"מערב" ירושלים כבירת ישראל אך לא בעביר את השגרירות עד שיושג הסכם בסכסוך הישראלי פלסטיני ובנוסף ציון כי אוסטרליה רואה ב"מזרח" ירושלים כבירת של מדינה פלסטינית עתידית. בישראל מאוכזבים מההחלטה, במשרד החוץ פרסמו הודעת ברכה פושרת, גורם ישראלי בכיר תקף וראש הממשלה עדיין שותק.

במשרד החוץ התייחסו רק להחלטה להקים בירושלים משרד שיעסוק בביטחון ובמסחר והגדירו אותו כצעד בכיוון הנכון. "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הבטחוני-כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון. ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו"ם ונגד האנטשימיות", נמסר ממשרד החוץ.

פקיד ישראלי בכיר מסר הערב כי, "אנו מאוכזבים מכך שממשלת אוסטרליה החליטה להכיר רק במערב ירושלים בירת ישראל ומכך שאוסטרליה לא הסירה תמיכתה מהסכם הגרעין עם איראן". יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בטוויטר לצעד וכתב: "תמוהה בעיניי הכרתה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל. אמרנו ונמשיך לעמוד על כך- ירושלים השלמה היא בירתנו לנצח, לא רק חלק ממנה".

גם השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, הביעה אי שביעות רצון מהחלטת אוסטרליה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי, "אוסטרליה היא ידידה גדולה מאוד שלנו ואנו מעריכים מאוד את הידידות בינינו ואת היחסים החמים. אבל, אין דבר כזה "מערב ירושלים" ו"מזרח ירושלים". יש רק את ירושלים, בירתה הנצחית של מדינת ישראל".

מנגד, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס מהליכוד כן ברך על ההחלטה האוסטרלית: "תודה לך אוסטרליה על ההכרה בירושלים בירת ישראל. אמנם, גם בלי הכרה בינלאומית, ירושלים היא בירתנו מאז קבע אותה המלך דוד לפני 3,000 שנה! אבל, תמיד טוב לראות שיש מדינות בעולם שאינן חוששות מהמובן לנו מאליו", אמר אקוניס.

ח"כ ד"ר ענת ברקו מהליכוד גם כן בירכה על ההחלטה, "אחרי העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, מדינות העולם מתחילות להכיר בירושלים כבירת העם היהודי ולהעביר שגרירויות לבירה, כמו פטריות אחרי הגשם. גם אוסטרליה לאחר ההכרזה וסיום הבחירות שם, יעבירו את השגרירות לירושלים. ירושלים אף פעם לא הייתה בירה של עם אחר. עם שטרם נולד תובע לעצמו את הבירה, זה הזוי".

כזכור, ראש הממשלה האוסטרלי, סקוט מוריסון, הודיע כי ארצו מכירה באופן רשמי במערב ירושלים בירת ישראל, "אוסטרליה כעת מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירתה של ישראל". למרות ההודעה, אמר מוריסון כי השגרירות האוסטרלית לא תעבור לבירה עד שיושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים במסגרת הסכם שתי המדינות, "נעביר את השגרירות למערב ירושלים כשהדבר יהיה מעשי", הוסיף.

כמו כן, הדגיש ראש הממשלה האוסטרלי כי הוא רואה במזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית שתקום בעתיד. על אף שהודיע כי בשלב זה השגרירות לא תעבור למערב הבירה, ציין מוריסון שממשלתו תקים בירושלים משרד שיעסוק בביטחון ובמסחר, וכן תפעל לאתר מיקום מתאים לשגרירות שתוקם בעתיד בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture