צילום: אבי אוחיון /לע"מ

פומפאו לנתניהו בברזיל: "נמשיך להגן עליכם גם אחרי שנצא מסוריה" • צפו

במסגרת ביקורו המדיני בברזיל נפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני שהבהיר: "היציאה שלנו מסוריה לא משנה את מדיניות הממשל האמריקני כלפי ישראל". נתניהו: "נדון כיצד להעמיק אף יותר את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בסוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל הסערות הפוליטיות האחרונות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הערב (שלישי) בברזיליה, בירת ברזיל, והתקבל על ידי משמר כבוד. זמן קצר לאחר נחיתתו עם נועד עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ובהמשך ייפגש עם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, ונשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, וכן ישתתף בטקס השבעת נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר בולסונארו. \

"היציאה שלנו מסוריה לא משנה את מדיניות הממשל האמריקני כלפי ישראל ואת השותפות שלנו איתה", אמר פומפאו, "אנחנו ממשיכים בקמפיין נגד דאע"ש. כמו כן, המחויבות שלנו ליציבות במזרח התיכון ולהגנה על ישראל נמשכת כפי שהייתה לפני ההחלטה לסגת". כמו כן, שר החוץ האמריקני התייחס למצבע "מגן צפוני" בגבול ישראל-לבנון ואמר: "אנו מבינים את האיום על הריבונות הישראלית ועל האזור, ונעבוד יחד כדי לפתור זאת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח בפגישה כי "אני שמח לראות את מזכיר המדינה פומפאו, ידידנו הטוב, מייק, בפעם השנייה בתוך כחודש. יש לנו דברים רבים לדון בהם. נשוחח על שיתוף הפעולה האינטנסיבי בין ישראל לארה"ב שיעסוק גם בשאלות העולות בעקבות ההחלטה האמריקנית לגבי סוריה. נדון כיצד להעמיק אף יותר את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בסוריה ובמקומות אחרים ועל הדרכים לבלום את התוקפנות האיראנית במזרח התיכון. זאת מטרה משותפת. אני מאוד מעריך את התמיכה האיתנה שלך ושל הנשיא במאמצינו להגן על עצמנו בסוריה בימים האחרונים. יש לנו הרבה נושאים לדון בהם".

נתניהו ופומפאו, הערב. צילום: מזכירות המדינה האמריקנית.

פומפאו, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר פגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "שמחתי לראות את ראש ממשלת ישראל נתניהו בברזיל. אישרתי את המחויבות של ממשל טראמפ ושל העם האמריקאי להבטיח את ביטחון ישראל. ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה. הברית האמריקאית-ישראלית חזקה".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס ליציאת הצבא האמריקני מסוריה ואמר כי "מעולם לא אמרתי שנמהר החוצה". "אנחנו נצא ונחזיר את חיילינו הביתה. היינו אמורים להיות בסוריה שלושה-ארבעה חודשים וזה היה לפני שלוש-ארבע שנים", הוסיף טראמפ בריאיון ל"פוקס ניוז". "אנחנו נחזיר אותם הביתה ונעשה את נזה בדרך טובה מאוד".

הבוקר דיווח "הניו יורק טיימס" האמריקני כי הנשיא טראמפ הסכים לפרוס את הנסיגה של כוחות ארצו מסוריה על פני כארבעה חודשים – ולהאט בכך את יישום החלטתו מהחודש שעבר שעוררה ביקורת רבה, בתוך ארה"ב ומחוצה לה. לפי הדיווח, הנשיא שוחח במהלך ביקור הפתע שערך בעיראק עם מפקד הכוחות האמריקניים שמוצבים במדינה ובסוריה, לוטננט-גנרל פול לקאמרה. בעיתון נכתב כי טראמפ אמר לו שלצבא עשויים להיות כמה חודשים לבצע "נסיגה מלאה באופן מסודר ובטוח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture