מליאת הכנסת אישרה: וקנין נכנס לתפקיד שר הדתות

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את מינוי השר יואב גלנט לשר הקליטה ואת מינוי ח''כ יצחק וקנין ממפלגת ש''ס לתפקיד שר הדתות. דרעי: "כולם כאן יודעים שח"כ וקנין הוא הסרגל של הכנסת ואחד הח"כים המוערכים והאהובים ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מינויו של שר הבינוי והשיכון לשעבר, יואב גלנט, לשר העלייה והקליטה אושר היום (שלישי) על ידי השרים בתום משאל טלפוני, כמו גם זה של חבר הכנסת יצחק וקנין, שיהיה השר לשירותי דת. כמו כן, שר האוצר משה כחלון מונה כממלא מקום שר הבינוי והשיכון. המינויים אושרו היום במשאל טלפוני בין שרי הממשלה.

בחלוף 48 ממועד פיטוריו של גלנט, החלטות השרים יובאו לאישור מליאת הכנסת. מינויו של גלנט לשר יאפשר לו להמשיך לכהן בקבינט המדיני-ביטחוני, שכן הוא השר היחיד בקבינט כיום שהוא בעל רקע צבאי משמעותי. בשבוע שעבר נתניהו מינה את שר התיירות יריב לוין לתפקיד ממלא מקום שר הקליטה וכעת, לאחר פרישתו מכולנו ואיבוד תיק השיכון, גלנט מונה לתפקיד על חשבון מכסת הליכוד.

מליאת הכנסת אישרה הערב את מינוי וקנין. 24 חברי כנסת תמכו בבקשת הממשלה ומיד לאחר ההצבעה הצהיר ח"כ וקנין אמונים ויחל לכהן כשר הדתות. השר דרעי אמר במליאת הכנסת: "נמצאת כאן רעייתו של השר אזולאי ז"ל שהרגישה צורך אצילי להגיע עם רעייתו של השר החדש. זה מחזיר אותי ליום בו התמנה דוד אזולאי לשר הדתות. בגלל ששניהם ותיקים ונכנסו באותו יום לכנסת, פניתי לח"כ וקנין לשאול אותו על הסכמתו. עוד לא הספקתי להשלים את דבריי הוא קטע אותי ואמר: הרב אריה, אני מבקש ממך למנות את דוד. בשבילי זה כמו שאתה ממנה אותי. והנה איך שהקב"ה מגלגל את הדברים והוא היום מתמנה במקומו".

לאחר אישור המינוי במליאה, אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אני לא זוכר כזו תמיכה גדולה של האופוזיציה בשר בממשלה. היום הזה אני מתרגש מאד. גם שמח מאד לקידומו של חברי וידידי יצחק, אבל גם עצוב שהפסדתי סגן יו"ר הכנסת הכי מנוסה ומקצועי שהיה לי".

אתמול הודיעו בש"ס, כי חבר הכנסת יצחק וקנין ימונה לתפקיד השר לשירותי דת עד לבחירות הקרובות שיערכו בד' ניסן. קודם מינויו הגיע היום חבר הכנסת יצחק וקנין לפגישה מיוחדת עם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, כאשר במהלך פגישה זו הביע בפני השר דרעי את רצונו לסיים את כהונתו כח"כ בתנועה, לאחר 15 דנים בהם שימש בתפקיד. בדבריו ציין, כי הוא נותר חייל נאמן של תנועת ש"ס ומוכן לסייע בכל תפקיד שיוטל עליו מחוץ לכנסת.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי בשל מצבו הרפואי של השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ז"ל, הנחה היועמ"ש לממשלה כי סמכויותיו יועברו לראש הממשלה או לשר אחר, שישא בתפקידים אלו עד לחזרתו לשגרה. יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי נענה לבקשת ראש הממשלה וקיבל לידיו סמכויות אלה. מספר שבועות לאחר מכן, לקראת סיום יום הבחירות המוניציפליות, נפטר השר הרב דוד אזולאי בגיל 64, לאחר שסבל מהמחלה הקשה בחודשיו האחרונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture