אחרי הפיצול: גבאי מינה את יחימוביץ' ליו"ר האופוזיציה

לאחר הדרמה במחנה הציוני ופירוק השותפות לבני, יו"ר העבודה אבי גבאי ממנה את יחימוביץ' לתפקיד יו"ר האופוזיציה, יו"ר הסיעה יהיה איציק שמולי במקום יואל חסון. גבאי: "הובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה". יחימוביץ': "נחליף את השלטון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מינה הערב את ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגתו לתפקיד יו"ר האופוזיציה. גבאי הציע לה את התפקיד זמן קצר לאחר שוועדת הכנסת אישרה את התפלגות סיעת המחנה הציוני לשתי סיעות נפרדות – סיעת העבודה וסיעת התנועה. גבאי אף הגיע ללשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי להתייעץ על הפרוצדורה הנדרשת להדחתה של לבני מהתפקיד למינוי החדש.

לגבאי הובהר כי החוק קובע כי "ראש האופוזיציה יהיה חבר הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה", ועל גבאי יהיה לעדכן בהודעה בלבד מי יחליף את לבני בתפקיד ללא צורך באישור של מליאת הכנסת. האפשרות היחידה שמינוי כזה ייבלם היא שחברי סיעות האופוזיציה יתאגדו סביב מועמד אחר אך מצב שכזה הוא פחות סביר מאחר שמדובר בתקופת בחירות.

ככל שלבני תודח מהתפקיד ותמונה במקומה יחימוביץ' העומדת כעת בראש הוועדה לביקורת המדינה, יועברו אליה גם התנאים להם היא זכאית מתוקף מעמדה כראשת האופוזיציה, בהם לשכה גדולה בכנסת, רכב שרד, אבטחה של שב"כ, פגישה חודשית עם ראש הממשלה שבה נמסר עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים ומשכורת גבוהה יותר משל חבר כנסת.

"אני גאה בשלי, ח"כית מצוינת שמובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה", מסר גבאי, "שלי היא דוגמה לשליחת ציבור המחויבת לשינוי. היא מילאה בעבר בנחישות ועל הצד הטוב ביותר את תפקיד יו"ר האופוזיציה. אנחנו ערוכים לבחירות ולניצחון".

ח"כ יחימוביץ' מסרה בתגובה כי "יו"ר המפלגה ביקש ממני למלא את כהונת ראש האופוזיציה ונעניתי לבקשתו. אין צורך לומר שעיקר העשייה של יו"ר אופוזיציה היא בעת כהונתה של הכנסת ולא לאחר פיזורה, אך עם זאת אני מתחייבת לייצג את האופוזיציה כולה בכבוד כשמטרה אחת לנגד עינינו, להחליף את השלטון בממשלה החותרת לשלום, נאבקת בפערים החברתיים ובעיקר מכבדת את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק".

במקביל החליט גבאי כי איציק שמולי מונה ליו"ר סיעת העבודה במקומו של חה"כ יואל חסון. ח״כ איציק שמולי, מסר: "בסופו של יום מטלטל נבחרתי למלא את תפקיד מרכז האופוזיציה ויו״ר סיעת העבודה לקראת האתגרים הגדולים שעל הפרק. יש לנו ח״כים מעולים בסיעת העבודה ואעשה את הכל כדי לגבש נבחרת שמסתערת יחד לקראת הבחירות. אני מודה מכל לבי ליו״ר המפלגה, אבי גבאי, על הבעת האמון ומאחל גם בהצלחה ליו״ר האופוזיציה הנבחרת, ח״כ שלי יחימוביץ, עם היבחרה. ככל שידרשו צעדים פרלמנטריים בתקופת הפגרה אעשה זאת בתיאום ובשיתוף פעולה עם שאר יושבי ראש סיעות האופוזיציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture