הותר לפרסום: נעצר המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף

כמעט חודש לאחר הפיגוע בו נרצחו החיילים יוסף כהן הי"ד ויובל מור יוסף הי"ד, הצליחו כוחות הביטחון לאתר את המחבל שביצע את הירי, והיה אחראי יחד עם אחיו, צאלח ברגותי שנהרג במהלך חילופי אש עם צה"ל, גם לפיגוע בצומת עפרה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המצוד הסתיים: כמעט חודש אחרי הפיגוע הרצחני בגבעת אסף עצרו במהלך הלילה כוחות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל (כוחות ימ״מ) וצה"ל, את עאצם ברגותי, המחבל אשר ביצע את הירי ורצח את החיילים יוסף כהן הי"ד ויובל מור יוסף הי"ד.

יצוין כי עאצם ברגותי היה שותף לביצוע פיגוע ירי בטרמפיאדה בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי אשר נהרג במהלך ניסיון מעצרו.

עאצם נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם(הסמוך לכפר מגוריו), והיה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלאצניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה.

"המעצר הלילה שבוצע על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ הוא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב״כ וצה״ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמאס בגזרת בנימין", נמסר.

המפגע הועבר להמשך חקירת שב״כ.

עוד נמסר כי "שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה״ל ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון ישראל".

מהימ"מ נמסר כי עאסם נעצר ללא ירי במהלך סריקות בכפר.לפי החשד, הסייענים עזרו לברגותי להסתתר בתקופה האחרונה בכפר אבו שח'דם שבבנימין. ברשותם נמצאו נשק מסוג קלאצ'יניקוב, תחמושת ואמצעים לראיית לילה: מתחקור ראשוני עולה ההערכה שברגותי וסייעניו תכננו לבצע פיגועים נוספים.

מפקד ימ"מ נצ"מ נ' אמר: "לא היה לנו ספק שאנו נגיע אל ברגותי ונביא למעצרו. שיתוף הפעולה של הימ"מ עם גורמי הביטחון השונים לרבות שירות הביטחון הכללי הוא זה שמביא פעם אחר פעם להצלחות מבצעיות מרשימות והוא זה שימשיך להבטיח שאף מרצח שפל לא יחמוק מהזרוע הארוכה של הימ"מ".

 

אילנית מור יוסף, אמו של יובל הי"ד, אמרה הבוקר בגל"צ כי אין לה נחמה בתפיסתו של המפגע. "לצערי הבשורה לא כל כך מנחמת", אמרה אילנית, "הוא כבר היה בכלא והשתחרר, אז מה הטעם. מי מבטיח לי שבכלא יהיה לו רע?"

עוד הוסיפה: "התוצאה שהוא חי ואנחנו מתים. הוא רצח והוא יושב חי. באיזה מדינה מתוקנת זה קורה? להרוס את הבית שלו בראש ובראשונה. לו ולכל הסייענים. הוא כבר היה מעורב באירוע בעפרה. למה לא הרסו לו את הבית במקום? הוא לא היה צריך להיתפס חי. אין לו שום זכות להיתפס בחיים".

חיים סיברשטיין, אביה של שירה איש רן שנפצעה קשה בפיגוע בעפרה וסבו של התינוק שמת בעקבות פציעתה, בירך על תפיסת המחבל עאסם ברגותי: "אני מתפעל מיכולותיהם של כוחות הביטחון. זה הישג גדול ויש תחושה של צדק. אני שמח שתפסו אותו חי, כך יוכל לגלות מידע שיוביל למעצר מחבלים נוספים ולמניעת פיגועים עתידיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על לכידת המחבל: "אני מברך את השב"כ, צה"ל והימ"מ על לכידת המחבל השפל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מברך את כוחות הביטחון שפעלו בנחישות ובתחכום ושמו את ידם על פעיל הטרור עאצם ברגותי. מדובר בפעיל איסלאמי קיצוני, הנמנה עם חמולה שמעורבת בפיגועים כנגד ישראלים במשך שנים רבות. זהו המקרה הקלאסי שבו יש להצטער על כך שחוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו טורפד ע"י הליכוד וראשי הקואליציה".

שר החינוך נפתלי בנט (הימין החדש) מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבל הרוצח שביצע את הפיגוע בגבעת אסף שבו נהרגו שני חיילי צה"ל. "אני מברך את לוחמי הימ״מ ומפקדיו, את השב״כ ואת צה״ל על תפיסת המחבל הרוצח עצאם ברגותי שביצע את הרצח בצומת גבעת אסף ובעפרה. אך לא די לתפוס מחבלים רוצחים. יש להרוס את ביתם במהירות, למנוע כספי תגמולים למשפחותיהם, ולגרש בני משפחה מעורבים. כל עוד זה לא קורה, התמריצים ימשיכו לעודד פלסטינים לרצוח יהודים. מפלגת הימין החדש תפעל לא רק להרוג את יתושי הטרור, אלא לייבש את ביצת הטרור".

השר זאב אלקין: "הטרור לא יעצור אותנו, ואנחנו נבוא חשבון עם כל מי שינסה לפגוע בנו. התשובה שלנו לכל פעולת טרור תמשיך להיות קידום ההתיישבות ובנייה בשטחי יהודה ושומרון".

שי אלון ראש מועצת בית אל: "תודה גדולה לכוחות הביטחון שעבדו מסביב לשעון כדי לתפוס את המחבל מגבעת אסף. יידעו המחבלים כי מצהל המשטרה והשבכ אי אפשר להסתתר. יחד עם זאת, אנחנו שבים ומתריעים מפני פיגועים נוספים באזור ומבקשים מהגורמים המדיניים והביטחוניים לעשות הכל כדי לשמור על ביטחונם של תושבי בית אל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture