Tomer Neuberg/Flash90

נתניהו: "ב-36 השעות האחרונות תקף צה"ל מטרות של איראן בדמשק" • צפו

נתניהו אישר כי חיל האוויר תקף "ב-36 השעות האחרונות" מחסנים של נשק איראני בסוריה. "אנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה", הצהיר. "בלילה, חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאשר הבוקר (ראשון) כי ישראל תקפה ב-36 השעות האחרונות מחסני נשק של איראן בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, בירת בסוריה. בפתח ישיבת הממשלה שבה נפרדו השרים מהרמטכ"ל היצא, רב אלוף גדי איזנקוט, אמר נתניהו כי צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה וכי צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה.

״אנחנו נפרדים היום בממשלה מהרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. גדי, אתה מסיים מחרתיים 40 שנים של שירות מסור לצה"ל וארבע שנים כרמטכ"ל. בזמן הזה פעלנו יחד נגד איומים מגוונים כדי לבצר את בטחון ישראל. להשגת יעדים אלה צה"ל פעל תחת פיקודך בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם כל זרועות הביטחון – שב"כ, מוסד, משטרה וגופים נוספים", פתח ראש הממשלה נתניהו את דבריו בישיבת הממשלה.

"פעלנו בהצלחה מרשימה לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ובמסגרת זו צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה. פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון, פעלנו לפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה בלבנון במבצע "מגן צפוני", פעלנו נגד מנהרות החמאס בגבול עזה, סיכלנו מאות פעולות של טרור יחידים ביהודה ושומרון, וביצענו עוד פעולות רבות מאוד, גלויות וסמויות מן העין. לצה"ל תחת פיקודך הישגים גדולים. יש לנו עוד עבודה רבה לעשות ואנו נעשה אותה".

וכאן לקח ראש הממשלה אחריות באופן רשמי על התקיפה בסוריה: "רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו".

רה"מ התייחס גם לאירועי הלילה ברצועת עזה, בהם שוגרה רקטה לעבר שטח ישראל ולסיום מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון. "בלילה, חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית נגד מטרות חמאס בעזה, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת, מנהרה מרכזית, ואולי החשובה שבהן, שחצתה את הגבול לשטחנו. בכך אנחנו מתקרבים להשלמת היעד אותו הגדרנו ביציאה למבצע "מגן צפוני" – שלילת נשק המנהרות של חיזבאללה".

לסיום אמר לרמטכ"ל היוצא, "גדי, זהו סיום ראוי לתקופת כהונתך כרמטכ"ל ה-21. בשם העם ובשם המדינה, אני רוצה להודות לך על שירותך המסור לעם ולמדינה. יהיה לי מה להוסיף על כך יותר בטקס הפרידה, אבל בשלב הזה אני מסתפק באמירת שתי מלים: תודה גדי״.

הרמטכ"ל בכניסה לישיבת הממשלה. צילום: Amit Shabi/YEDIOTH AHRONOTH/POOL

כזכור, כלי תקשורת בסוריה שמזוהים עם משטר אסד דיווחו בליל שבת על קולות נפץ רבים ברחבי העיר. עוד דווח כי כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד מטרות ממערב לדמשק והפילו כמה טילים: "מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד מטרות ישראליות, והפילו את רובן".

על פי האופוזיציה הסורית, היעדים שהותקפו הלילה שייכים למיליציות האירניות ולחיזבאללה בקרבת נמל התעופה הבין-לאומי בדמשק. גם המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה נגד מחסני טילים של חיזבאללה. אין לכך התייחסות בכלי התקשורת של המשטר. מקור נוסף באופוזיציה מסר כי התקיפה הייתה באזור אליכסווה בדרום-מערב דמשק, אזור שהותקף כמה פעמים בשנה החולפת.

צילומי הלוויין שניתח בלוג המודיעין אינטלי טיימס חושף כי שעות ספורות לפני התקיפה נחת בנמל התעופה הבין-לאומי מטוס מטען איראני במתחם, שכבר הותקף בעבר לפחות 3 פעמים במה שנראה כניסיון לסכל הברחות של טילים מאיראן.

על פי הניתוח של בלוג המודיעין המטוס שנחת בדמשק שעות לפני התקיפה היה תוצרת בואינג מדגם 747, שפרק את תכולתו ברחבת מטוסי ה-C-130 שממול למסופי המטען. לאחר מכן המריא ושב על עקבותיו לטהרן, דרך המרחב האווירי של עיראק.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אי אפשר להפעיל סירטונים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture