צילום: פלאש 90

כיפת ברזל נוספת בגוש דן • דיווח: "איראן דוחפת להסלמה בעזה"

סוללת ברזל נוספת, שניה במספר, נפרסה הערב בגוש דן, כאשר החשש הוא מפני הסלמה פוטנציאלית הן בחזית הדרומית והן בחזית הצפונית • דיווח: איראן מפעילה לחץ כבד על הג'יהאד כדי שיבור את הפסקת האש מול ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מתיחות ביטחונית גוברת וחשש להסלמה בכל הגזרות – כך ניתן להגדיר את הסיטואציה הביטחונית הנפיצה הערב (חמישי).

בצל סירוב חמאס לקבלת הכסף הקטארי ולאחר שהבוקר דווח על פריסת סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נחשף כעת בחברת החדשות כי סוללת כיפת ברזל נוספת הוצבה באזור.

ע"פ הדיווח, בעוד פריסת הסוללה הבוקר נעשתה בשל חשש מהתלקחות בזירה הדרומית, הרי שפריסת הסוללה השניה נעשית בשל חשש מהתלקחות בזירה הצפונית. "בין היתר נוכח האיומים שהגיעו מסוריה על נמל התעופה בן גוריון", כך בדיווח.

בחדשות 13 דווח כי במערכת הביטחון מזהים לחץ כבד של איראן על ארגון הג'יהאד האיסלאמי כדי שזה ישבור את הפסקת האש מול ישראל. האיראנים, אומרים במערכת הביטחון, מנסים להעניש את ישראל על פעולותיה בסוריה באמצעות "שוט" אותו הם מפעילים בגיזרת הדרום.

בנוסף, בצה"ל נערכים גם לאירועי יום השישי ברצועת עזה שצפויים אף הם לעלות מדרגה לנוכח ההתרחשויות האחרונות.

 

כזכור, ביום שלישי האחרון, החליט ראש הממשלה לעכב בשלישית את ביצועה של הפעימה השלישית בסך של 15 מיליון דולר, זאת בעקבות ההסלמה בדרום מכיוונה של רצועת עזה, כשבשיאה ירי צלפים אל עבר צה"ל שבנס הסתיימה בפצוע קל בלבד.

אמש, יום רביעי, במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה במתיחות בגבול הצפוני והדרומי, תמכו כל גורמי הביטחון בהעברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לרצועת עזה מאחר ולדברי גורמי הביטחון השונים מי שהיה אחראי להסלמה ביום שלישי אלו דווקא הג'יאהד האסלאמי ולא ארגון החמאס – שכספים אלו אמורים לעבור למערך הפקידות שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה קיבל את הצעת גורמי הביטחון, אך כעת מי שמעכב את העברה אלו דווקא ראשי החמאס שמסרבים לקבל את הכספים "בשל התנאים שהכיבוש השית עליהם".

במסיבת עיתונאים שערך הארגון, אמר בכיר החמאס, ח'ליל אלחיה, כי "ערכנו היום דיונים היום עם השגריר הקטרי וסירבנו לקבל את הכספים בשל התנאים שהשית עליהם הכיבוש",

לטענת סגן מפקד ארגון החמאס: "לא נהפוך את רצועת עזה לשטח בו תנוהל מערכת הבחירות בישראל. הדגשנו לשגריר מוחמד אל-עמאדי שאנחנו מסרבים לקבל את המענק הקטארי. דנו עם אל-עמאדי בכמה תיקים והוא הבין את ההסבר שלנו ואת דחיית המענק לאחר התנאים שישראל הציבה. אנחנו מבטיחים שצעדות השיבה ימשיכו על מנת שנקבל את זכויותינו ונשיג את המטרות שלשמן החלו הצעדות".

השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, שאחראי על ניהול מנגנון המענק לחמאס, הגיע אמש לישראל ושוהה כאן שעות ארוכות. מי שמנהל את השיחות עם הצד העזתי הוא ג'יימי מקגולדריק, סגנו של שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב, שנכנס אתמול בבוקר לרצועת עזה על מנת לנסות ולהגיע להסדר.

כזכור, רק בראשית השבוע ישראל הסירה את התנגדותה לביצוע פעימה זו, זאת לאחר שלפני שבועיים וחצי הפעימה השלישית של הכספים מקטאר נדחתה בעקבות רקטה ששוגרה מרצועת עזה אל עבר שטח ישראל.

בעקבות כך בחמאס הודיעו למודיעין המצרי כי אם אכן הפעימה השלישית לא תועבר לרצועת עזה תוך שבוע האלימות בגבול עם ישראל תתחדש בהדרגה, כשהם הסבירו כי העברת הכספים מהווה חלק מהתחייבות של ישראל אליהם, זאת על אף שישראל לא אישרה את ההסכם שנחתם יחד עם ירדן ומצרים.

15 מיליון דולר אלו, הם חלק מסכום בסך 90 מיליון דולר שמועבר מקטאר לרצועת עזה ומתפרס על תשלומים שנפרסו לתקופה של כחצי שנה, זאת באישורה של ישראל כצעד נוסף בדרך להסדרה ועל מנת לשפר את החיים ברצועה, כשעד כה הועברו בחודשיים האחרונים 30 מיליון דולר במזומן, שהגיעו במזוודות ובאמצעות השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture