בתמונות: כתובת הסתה נגד הציבור החרדי בקרית יובל. ושוטר העומד בכניסה למקלט בו שכן בית הכנסת שחולל הבוקר. צילומים: פלאש 90

ב'דגל התורה' מאשימים: ההסתה נגד החרדים הובילה לפוגרום בבית הכנסת

תגובות קשות במערכת הפוליטית לפוגרום המזעזע בבית הכנסת בקרית יובל. נציגי 'דגל התורה' מפנים אצבע מאשימה להסתה של גורמי קיצון חילונים בשכונה נגד החרדים. אייכלר קורא לערב את המחלקה היהודית בשב"כ. גם נתניהו מגנה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


(בוידאו: השר דרעי ביציאה מבית הכנסת שחולל)

התגובות במערכת הפוליטית לפוגרום המזעזע בבית הכנסת הירושלמי: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

אחרי שתיקה של מספר שעות, גם יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הצטרף לגינויים וכתב: ‏"השחתת בתי הכנסת השבוע בי-ם ונתניה היא חציית קו אדום, עליה צריכים העבריינים לתת את הדין. אם יש אנשים ששכחו את ההיסטוריה של העם היהודי ולא מכבדים אותה ואת ההווה שלו, אנחנו פה כדי להזכיר להם".

נציגי 'דגל התורה' בכנסת ובעירייה מפנים הבוקר אצבע מאשימה לגורמי קיצון חילונים שהובילו בשנים האחרונות קמפיין הסתה נגד הציבור החרדי בשכונה. "בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום. הנסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח", אומר יו"ר המפלגה, ח"כ משה גפני.

הוא הוסיף: "פעולות מסוג זה לא ירתיעו את תושבי ירושלים בכלל ותושבי קרית יובל בפרט שעומדים בגבורה מול כל הנסיונות לפגוע בהם".

ח"כ יעקב אשר: "זהו פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים הפוגעים ברגשותיו של כל יהודי בארץ ובעולם, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים".

ח"כ אורי מקלב: "מעשה זה מזעזע ומבחיל עד עומק הנפש, מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושינאה זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת, חילול הקודש הנורא הזה צריך לזעזע את אמות הסיפין והקמת קול זעקה וצעקה בכל הארץ. פעולה זו אינה של אדם בודד אלא ישנו ציבור שמרוצה חס ושלום ומבליג מכך. התעלמות והמעבר לסדר היום או חסר המעש זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו".

סיעת 'דגל התורה' בירושלים: "מדובר במעשה נפשע וחמור ביותר, ונדליזם מהסוג הכי גרוע שיש של חילול בית כנסת, מעשה כזה קשה ואיום המזכיר מעשים שנעשו בימים אפלים באירופה. זהו מעשה של אנטישמיות נוראה, תוצאה של שנאת חינם והסתה כנגד הציבור החרדי בקרית יובל על לא עוול בכפו ורק בשל היותו חרדי, ואנו מקווים שכל המסיתים ורודפי החרדים בקרית יובל יבינו מה תוצאות ההסתה הזו ולאן היא מובילה".

יו"ר הסיעה ומ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר קרא לכל הגורמים הפועלים כנגד הציבור החרדי בקרית יובל, לעשות חשבון נפש ולראות עד היכן ההסתה הזו פועלת ולאיזה מעשים היא מובילה. "אין לי ספק שאף אחד מהמסיתים הללו והפועלים נגד הציבור החרדי בקרית יובל, לא התכוון שמישהו יבצע מעשה כה איום ונורא של חילול הקודש. אולם להסתה יש תוצאות משלה, וכשמסיתים צריך לקחת בחשבון שיש כאלה שיהפכו אותה למעשים איומים וקשים כאלה. אני קורא לכל אותם מסיתים לחדול מיד מדרכם הנלוזה, ולאפשר לציבור החרדי בקרית יובל לחיות את חייו על פי דרכו, ולקבל את כל המגיע לו כאזרח שווה זכויות ללא אפליה והדרה".

בתוך כך, ח"כ ישראל אייכלר קורא למחלקה היהודית בשב"כ להתערב בחקירת האירוע. "מול המראות הקשים מבית הכנסת בקרית יובל הלב היהודי מתקשה להמשיך לפעום כסדרו. על רשויות החוק לעשות הכל כדי להביא את האשמים לדין. יש להכיר בפגיעה בספרי תורה כפשע שנאה וטרור אנטי יהודי ולהתייחס לכך במלוא החומרה. אני קורא לראש הממשלה הממונה על השב"כ להפעיל את המחלקה היהודית כדי לחקור אחר הפורעים ולהעמידם לדין במהירות. אחרת מעשי הפשע האנטשמי שראינו הבוקר בקרית יובל יהפכו חלילה למעשי רצח נגד יהודים על רקע דתי".

 

תגובות נוספות במערכת הפוליטית

סגן השר מאיר פרוש: "כל יהודי החרד לקדושת התורה חש זעזוע והשפלה מהמעשה הנפשע. תמוה מאוד מדוע לא נשמע הכאב והסלידה של ליבני, לפיד, גנץ וגבאי. אין ספק שאם היו פוגעים בסממן דתי של הדרוזים או הערבים, מקוששי הקולות האלו היו כבר מייללים".

יו״ר ש״ס השר דרעי: "הדזעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת ״שיח ישראל״ של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה
היהודית. קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת. הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: "רק לפני יומיים פורסמו נתוני דו”ח המצביעים על אנטישמיות גוברת במדינות בעולם. מה נאמר ומה נדבר נוכח מקרה מזעזע ונורא של השחתת בית כנסת וספרי תורה מושלכים בביזיון, כאן בישראל, בעיר ירושלים, 2019. זוהי אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי. על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

סגן ראש עיריית י-ם, אברהם בצלאל: "זהו בוקר עצוב מאוד בעיר הקדוש- פלטרין של מלך. ספרי תורה זרוקים רחמנא ליצלן על הרצפה, מזכירים לנו מראות אפלים משנות האימה. משטרת ירושלים חייבת לטפל בזה בכל חומרת הדין".

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט: "חילול בית הכנסת וביזוי סיפרי התורה הלילה בירושלים הם מעשה נוראי ושפל. המראות מכאיבים את הלב ומעוררים תחושות קשות. מדובר בפשע נורא נגד כל מה שקדוש לעם היהודי ואני קורא לרשויות אכיפת החוק לבדוק את האירוע ולהביא את המשחיתים לדין בהקדם האפשרי".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' על הפריצה וההשחתה בבית כנסת 'שיח ישראל': "אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין."

יו"ר יחד אלי ישי: "הלב נחמץ לנוכח התמונות הנוראות מבית הכנסת המחולל בירושלים עיר הקודש. מזעזע לחשוב כי יש מי שמסוגל לפתוח ארון קודש ולהשליך ספרי תורה על הרצפה. לב מי לא יחרד! ‏המשטרה חייבת לעשות הכל בכדי להגיע אל המנוולים שעשו זאת ולמצות איתם את הדין"

יו״ר תנועת התעוררות ויו״ר האופוזיציה בירושלים, עופר ברקוביץ: "הזדעזתי מהמעשה הנורא של פגיעה בקדשי ישראל. זהו אירוע קשה והתמונות מהמקום מזכירות ימים אפלים אשר מחרידים כל יהודי באשר הוא. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לתפוס את הפורעים ולהביאם לדין במהרה".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן:"‏חילול בית הכנסת בירושלים הוא מעשה המזעזע את הלב. מראות מסוג זה לא צריכים להיות קיימים במדינת ישראל ולא בשום מקום אחר בעולם. רק לפני מספר ימים ראינו את חילול בית הכנסת המזעזע בנתניה. אני דורש ממשטרת ישראל למצות את כל החקירות בהקדם ולהביא לדין את אלו שפוגעים בקודשי ישראל".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי. ‬ ‫שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו.‬ ‫וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים.‬ אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עיני עיני יורדה מים רק לבכות אי אפשר לתאר את הכאב

אחיי ורעיי שבעה צריך לשבת זה ודאי לא יהודים אלא אנטישמיים הרודפים אותנו איזה ביזוי כבוד שמים איזה ביזוי כבוד תורה וכל מה שקורה בעולם זה שהקב"ה מדבר איתנו ואם בזה ה דיבר אז בזה צרך להיתחזק "די לדבר בבית הכנסת זה איסור ככל האיסורים ש"ע מפורש בואו יחד נקבל כולנו כן" ושהקב"ה הרחום ירחם

אחיי ורעיי שבעה צריך לשבת זה ודאי לא יהודים
אלא אנטישמיים הרודפים אותנו
איזה ביזוי כבוד שמים איזה ביזוי כבוד תורה
וכל מה שקורה בעולם זה שהקב"ה מדבר איתנו
ואם בזה ה דיבר אז בזה צרך להיתחזק "די לדבר
בבית הכנסת זה איסור ככל האיסורים
ש"ע מפורש בואו יחד נקבל כולנו כן"
ושהקב"ה הרחום ירחם

השם ירחם. אבל מדוע פגיעה בבית כנסת על ידי אנשים חרדים לא ראויה לכל גינוי? אברהם רובינשטיין בבני ברק וכו'

אחיי ורעיי שבעה צריך לשבת זה ודאי לא יהודים
אלא אנטישמיים הרודפים אותנו
איזה ביזוי כבוד שמים איזה ביזוי כבוד תורה
וכל מה שקורה בעולם זה שהקב"ה מדבר איתנו
ואם בזה ה דיבר אז בזה צרך להיתחזק "די לדבר
בבית הכנסת זה איסור ככל האיסורים
ש"ע מפורש בואו יחד נקבל כולנו כן"
ושהקב"ה הרחום ירחם

איזה ביזוי כבוד שמים איזה ביזוי כבוד תורה
וכל מה שקורה בעולם זה שהקב"ה מדבר איתנו
ואם בזה ה דיבר אז בזה צרך להיתחזק "די לדבר
בבית הכנסת זה איסור ככל האיסורים
ש"ע מפורש בואו יחד נקבל כולנו כן"
ושהקב"ה הרחום ירחם

כל מה שקורה בעולם זה שהקב"ה מדבר איתנו
ואם בזה ה דיבר אז בזה צרך להיתחזק "די לדבר
בבית הכנסת זה איסור ככל האיסורים
ש"ע מפורש בואו יחד נקבל כולנו כן"
ושהקב"ה הרחום ירחם

מזעזע ביותר ולכן אני חושבת שכדאי מאוד לעשות צום יום אחד וקריאת תהילים ותענית דיבור ולבכות אל בורא עולם שיושיענו מיידי שונאנו וכל מבקשי רעתנו. .

אנא הורידו את התמונות של ספרי התורה המחוללים
כמו שלא שמים תמונות של מתים
זה מזעזע וחסר כבוד

למה אתם מכניסים תמונות כאלה

איפה הבצל נו היכן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture