Yonatan Sindel/Flash90

רשימת המומלצים של נתניהו נחשפת: מי בראש ומי לא שם

שבוע גורלי בליכוד: 120 אלף המתפקדים יקבעו ביום שלישי את הרשימה לכנסת. בראש רשימת התומכים של נתניהו: אמיר אוחנה, מירי רגב, יריב לוין, ישראל כץ ויובל שטייניץ. ויש גם מומלצים מחוזות ואת אלה שלא הצליחו להשתחל לרשימה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבוע גורלי ביותר מתחיל היום עבור הח"כים של הליכוד, וגם עבור המתמודדים החדשים על מקום ברשימת המפלגה לכנסת בבחירות הקרובות. ביום שלישי יגיעו כ-120 אלף בעלי זכות הבחירה בפריימריז להצביע ולנסות לקדם את הח"כים שייצגו את התנועה בארבע השנים הקרובות. אחד הנתונים המשפיעים על התוצאות הוא כמובן שאלת תמיכת רה"מ נתניהו – שלה כמובן משקל ומשמעות רבה בעיני המתפקדים שיכריעו את גורל הרשימה.

בסוף השבוע תדרך נתניהו את אנשיו במי לתמוך ברשימת הליכוד במחוזות הבחירה. ברשימה הארצית, שאליה מתמודדים חברי הכנסת והשרים, נמנע נתניהו מלתדרך את אנשיו, אולם בדיקת 'ישראל היום' חושפת כי בחודשיים האחרונים פעל רה"מ לקדם שרים וחברי כנסת מהליכוד, באמצעים שונים, וזאת על מנת לסייע להם להתברג במקומות הגבוהים ברשימה. בין השאר קידם נתניהו את חברי הליכוד המועדפים עליו על ידי שיתוף פעולה פומבי, סרטונים משבחים, חתימת עצומות והשתתפות באירועים.

בראש הרשימה, באופן מפתיע, נמצא ח"כ אמיר אוחנה. נתניהו דאג לשבח את אוחנה כמה פעמים על קידום חוק הלאום, כולל בשבוע האחרון. מייד אחריו נמצאת השרה מירי רגב, שאיתה הקפיד רה"מ להצטלם בשבוע שעבר, ביחד עם נבחרת הג'ודו של ישראל. עוד ברשימה השר יריב לוין, שעימו ערך נתניהו מפגש מתוקשר כדי לציין את שבירת השיא בתיירות הנכנסת. השר ישראל כץ שידוע כמי שמכוון לרשת את נתניהו ביום מן הימים נמצא גם הוא חזק ברשימה, ועימו כזכור גזר נתניהו סרטים לחנוכת כבישים חדשים. גם השר יובל שטייניץ ברשימת המומלצים, ועימו הצטלם נתניהו על אסדת הגז בלב ים.

אחרי החמישה הפותחת נמצא השר אופיר אקוניס, סגנית השר ציפי חוטבלי, ח"כ דודי אמסלם, ח"כ דוד ביטן, השר יואב גלנט, ח"כ מיקי זוהר, השר זאב אלקין, השר גלעד ארדן, השרה גילה גמליאל וח"כ יואב קיש, סוגר את החמשה עשר המומלצים. מי שבאופן לא מפתיע לא מופיע ברשימה הוא השר לשעבר גדעון סער, אך מי שעוד לא נמצא ברשימה הם השרים חיים כץ, איוב קרא ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

כאמור, בסוף השבוע תדרך נתניהו את אנשיו לגבי תמיכתו ברשימת המומלצים במועמדות במחוזות, כשגם כאן נמצאות הפתעות לא קטנות. במחוז הנגב תומך נתניהו בשלמה קרעי, ולא באחיו של משה קצב, ליאור קצב. במחוז דן תומך רה"מ באביהו סופר, בשפלה בפנחס עידן ובתל אביב באילת גלילי ולא בדוד שרן, ראש לשכתו לשעבר שרבים סברו שיתמוך בו.

מה'ליכוד' נמסר כי בתגובה כי, "אין בשלב זה 'רשימת מומלצים' של ראש הממשלה נתניהו לפריימריז. כל פרסום בנושא איננו נכון והוא לא יותר מספקולציה". בהמשך הוסיף ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו כי, "‫רשימת המומלצים שלי לפריימריז כוללת את כל חברי הכנסת של הליכוד היום. כולם ראויים ולכן גם הגדלתי את הרשימה הארצית. אני סומך על חברות וחברי הליכוד שיבחרו את האנשים הראויים ביותר מתוך המבחר המצויין הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture