Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפיגוע: מחבל נעצר בקלנדיה – המשטרה העלתה את רמת הכוננות

התייצבות במצבו של האברך כבן 50 שנפצע באורח אנוש • המחבל - פלסטיני בן 19 מכפר ליד רמאללה שנכנס לישראל באופן בלתי חוקי • מפקד משטרת ירושלים הנחה להעלות את הכוננות בבירה • בפנים: השמות לתפילה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: דבריו של מפקד מרחב דוד, נצ"מ חיים שמואלי. צילום: דוברות המשטרה.

פלסטיני תושב השטחים כבן 19 הוא המחבל שפצע הבוקר (שישי) שני יהודים בעיר העתיקה בירושלים. המחבל נכנס לישראל באופן בלתי חוקי "כדי להשתתף בתפילות הרמדאן". גורמי הביטחון מתחקרים את בני משפחתו על מנת להבין האם הוא תכנן את הפיגוע מראש ושיתף אותם בנושא. זהותו של המחבל טרם פורסמה, אך ידוע כי הוא אינו מחזיק בתעודת זהות ישראלית.

לאחר הפיגוע וקיום הערכת מצב, הורה מפקד משטרת ירושלים ניצב דורון ידיד להעלות את הכוננות בכל ירושלים וסביבותיה, והנחה לעבות את המערכים בעוטף ירושלים להגביר את הבידוקים הביטחוניים במעברים וכן על פריסת כוחות גלויים וסמויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט. זמן קצר אחרי הפיגוע בעיר העתיקה – כוחות משטרה וצבא הפועלים במעבר קלנדיה עצרו תושב שטחים בשנות ה-40 שעורר את חשדם. מחיפוש ערכו בחפציו נמצא סכין אותה החביא באופן מתוחכם בג'קט שלבש.

מהמשטרה נמסר כי "סמוך לשעה 6:20, מפגע שנכנס דרך שער שכם, דקר ברחבה הפנימית אדם בשנות ה 50, והחל להימלט רגלית תוך שמזהה אדם נוסף צעיר כבן 18 ברחוב דוד, דוקר גם אותו ומנסה לדקור צעיר נוסף שהחל להימלט לכיוון שער יפו. שוטרים שהיו מוצבים בשער יפו והגיבו למתרחש, הבחינו בצעיר הנמלט מהמחבל, אפשרו לו לחלוף על פניהם וביצעו ירי ממוקד לעבר המפגע וניטרלו אותו על מנת למנוע פגיעה בצעיר ובנוספים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע הדקירה שאירע בירושלים ואמר: "תפילותינו שלוחות לרפואתם של הפצועים מפיגועי הדקירה הבוקר בירושלים. אני מחזק את ידי משפחותיהם העושות את השעות הקשות הללו סמוכות אל יקיריהם בבית החולים ומקווה יחד איתם להחלמה מהירה בקרוב. לא נשקוט מול ידו הנתעבת של הטרור הנשלחת לגדוע חיים ונמצה את דינם של כל אשר יבצעו או יסייעו לו".

הפצוע משחזר: "חשבתי שקיבלתי בוקס ואז ראיתי סכין מלאה דם" • צפו

ד״ר מיכאל סאמר מבית החולים הדסה עין כרם עדכן מוקדם יותר על מצבו, "קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ".

במקביל, בבית החולים שערי צדק נלחמים בשעה זו על חייו של אברך כבן 50 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה הכפול הבוקר בירושלים. "ליחידת הטראומה פונה גבר בשנות ה-50 עם דקירות באזור הצוואר והראש. הוא מונשם ומורדם והוכנס לחדר ניתוח", נמסר מבית החולים. שם הוסיפו כי "בהמשך הועבר למחלקה לטיפול נמרץ ומצבו התייצב". אשתו, שהגיעה לבית החולים, אמרה כי היא "מודה לכל עם ישראל על התפילות ועל התמיכה. אנחנו נמשיך ללכת דרך שער שכם. לא ניתן להם להגביל אותנו".האברך בן ה-50 הוא אב לשלושה ילדים.

חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד של המשטרה, סיפר לאחר הפיגוע כי, "סמוך לשעה 6 ועשרים מחבל נכנס דרך שער שכם מרחוב הגיא במזלג הפנימי של שער שכם, הצליח לדקור יהודי בכל חלקי גופו והחל במנוסה לכיוון רחוב דוד. תוך כדי התנהל מרדף אחרי החשוד. ממש לפני שפגשו בו שוטרים הצליח לדקור יהודי נוסף קטין מאזור בנימין. הבחור נוטרל".

שמואלי הוסיף מידע על המחבל ואמר כי, "ממה שאנחנו מבינים הוא תושב שטחים שנכנס בכניסה ליום שישי האחרון של הרמדאן. בהערכת מצב ראשונית, בראשות מפקד המחוז, תוגברו המערכים של עוטף ירושלים והעיר העתיקה. אנו בהיערכות שיא ללילת אל קאדר, סגרנו את הזירה וכשיתאפשר נוכל להחזיר את הצירים לשגרת המשטרה".

תיעוד ממצלמות האבטחה: האחים צועדים בשוק והמחבל מתנפל • צפו

כזכור, הבוקר אירע פיגוע דקירה כפול בעיר העתיקה בירושלים, מחבל ערבי בן 19 דקר גבר כבן 50 סמוך לשער שכם בעיר, משם נמלט לכיוון רחוב דוד ברובע היהודי תוך ששוטרים מנהלים אחריו מרדף ודקר צעיר כבן 16 סמוך לבית כנסת החורבה. השוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל, הוא נוטרל, ולאחר מכן מת מפצעיו.

שמותיהם לתפילה של הפצועים בפיגוע הדקירה הבוקר: האברך מחסידות ברסלב – גבריאל בן אינס. הבחור ישראל מאיר בן חווה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture