צילום: פלאש 90

בכיר בחמאס מאיים על ישראל ומסביר "כך גברנו על כיפת ברזל" ‎

חמאס פרסם סרטון חדש ובו איומים על ישראל: "יש לנו הפתעות בקנה", בסרטון מדבר בכיר בזרוע הצבאית של הארגון שחושף את הדרך בה הצליח הארגון להתגבר על כיפת ברזל. כל זאת למרות ההקלות ובצל הדיווחים על רגיעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חמאס פרסם היום (שלישי) סרטון חדש נגד ישראל בו מתגאה ארגון הטרור ואומר: "מצאנו דרך להתגבר על כיפת ברזל". במקביל הבוקר דיווחנו כי ארגוני הטרור ברצועה מלאו בחזרה את מלאי הרקטות שלהם ממבצע 'צוק איתן'. כל זאת על רקע הדיווחים על רגיעה וההקלות במרחב הדיג. בסרטון שפרסם הארגון, מתפאר בכיר בזרוע הארטילריה של חמאס ואומר כי "קצב האש בסבב האחרון שלנו היה הגדול ביותר בהיסטוריה, ירי של 700 רקטות בתוך 30 שעות". הבכיר גם מנה את מספר הרקטות ששוגרו לכל יעד בישראל: "לעבר אשקלון נורו 85 רקטות, לאשדוד 80, באר שבע 60 רקטות ועל כולם ראשי נפץ גדולים".

אותו בכיר טען כי חמאס הצליח לגבור על מערכת כיפת ברזל ע"י ירי מאסיבי, לדבריו "הפעלנו בטקטיקה של ירי מאסיבי לעבר מטרה אחת כדי להתגבר על כיפת ברזל", הבכיר מחמאס הוסיף כי "את מרבית האש הפעלנו לאחר שישראל פגעה ברבי קומות. רוב הטילים היו מסוג 'סג'יל' בייצור מקומי". הוא לא פספס הזדמנות לשלוח איום לעבר ישראל ואמר: "יש עוד הפתעות בקנה".

על אף המתיחות בגבול הדרום וטרור העפיפונים שלא פוסק בישראל החליטו להרחיב את אזור הדיג המותר לפלסטינים בעזה ל-15 מייל, זאת לאחר שביום רביעי שעבר המרחב צומצם ל-10 מיילים. היום, בבוקר הוא הורחב שוב.

הבוקר דווח כי ארגוני הטרור החמאס וג'יהאד אסלאמי ברצועת עזה הצליחו לשקם את מאגר הרקטות שלהם עד לרמה שהייתה להם ערב מבצע צוק איתן בשנת 2014 – כך דווח בוול-סטריט ג'ורנל, לשני הארגונים ברצועה כ-10,000 רקטות – מאות מהן ארוכות טווח. לדברי בכיר במערכת הביטחון הצבאי, "חמאס חלש פנימית, פוליטית וכלכלית אך צבאית יש לו את היכולת ליצור בעיות רבות עבור ישראל".

בכתבה ארוכה בנושא, מראיין העיתון האמריקני מספר מומחים ביטחוניים ישראלים ומסביר כי מאגר הרקטות התחדש הודות לייצור המקומי ולהברחות לעזה, ורוב הרקטות שברשות הארגונים בעזה מגיעות לטווחים קצרים ובינוניים. לפי הדיווח, מדובר בחלק ממסכת לחצים שנועדה להסיר את הסגר שמטילה ישראל על הרצועה.

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב ואמר: "איומי הטרור של חמאס נמשכים, כשטענו ש'האזור לא ייהנה מרגיעה כל עוד האויב (ישראל) נמצא על אדמות פלסטיניות וכל עוד עזה נצורה'. חמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים להביא סבל ואומללות לפלסטינים ברצועה". את הדברים אמר בתגובה לדברי גורמים בחמאס שצוטטו בכתבה, לפיהם "לא יהיה שקט באזור, כל עוד האויב נמצא על אדמה פלסטינית, ועזה נמצאת תחת מצור".

"הם משחקים באש. הם מסכנים לא רק את עצמם ואת הנהגתם הצבאית אלא את כל תושבי רצועת עזה", מסביר קובי מיכאל, חוקר במכון לביטחון לאומי המצוטט בכתבה. החוקר הבכיר טוען כי ההתעצמות הצבאית של חמאס נועדה להפעיל לחץ על ישראל, אך בפועל מגבירה את הסיכוי לסבב עימותים נוסף.

המאמר גם מצטט מומחה פלשתיני הטוען כי חמאס נמצא קרוב לנקודת השבירה הכלכלית. "הם מנסים לשרוד. בגלל זה, מידי פעם, הם מוצאים פרובוקציה מול ישראל במטרה ללחוץ את נתניהו להקל על הסגר", מסביר פרופסור מחיימר אבו דאדא מאוניברסיטת אל אזהר בעיר עזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture