הדו"ח על האסון שנמנע בנתב"ג: הפקח אשם בתאונה

בדו"ח שפרסם על ידי החוקר הראשי במשרד התחבורה הוטלה האחריות על פקח הקרקע שנתן הוראות לא נכונות לפני ואחרי ההתנגשות. הדו"ח פורסם בעקבות תקרית הבטיחות חמורה שאירעה בנתב"ג כששני מטוסים התנגשו בזנבותיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דו"ח חקירת התאונה בין שני מטוסי הנוסעים שהתנגשו זה בזה לפני כשנה וחצי התפרסם היום (שלישי) על ידי החוקר הראשי במשרד התחבורה, מלמד כי הגורם העיקרי לתנועה היה טעות של פקח הקרקע, כשחשב כי אחד המטוסים חונה בעמדה אחרת מזו שבה חנה בפועל. התאונה אירעה בעת ששני המטוסים נדחפו לאחור בדרך לנקודת ההמראה שלהם בנתב"ג. בתקרית לא היו פצועים אך נזק כבד נגרם לזנבות המטוסים.

בתחקיר נכתב כי "בשעת בוקר זו שרר מזג אוויר גשום ועדיין שררה חשכה, הרחבות היו רטובות והוארו באמצעות תאורת הצפה, באותה עת הייתה תנועה ערה של מטוסים יוצאים, לאחר פתיחת השדה להמראות ותנועה של מטוסים נכנסים". החוקרים מפנים את האצבע לפקח הקרקע: "ניתוח חומרי החקירה מלמד, כי הגורמים הישירים להתפתחות תהליך החקירה, בתנאים הסביבתיים שלה ובנסיבות הקונקרטיות, הם בעיקרם בתחום של הגורם האנושי, הן של פקח הקרקע ושני צוותי הגרירה והן בתחום הארגוני-תפעולי של השדה ושני המפעילים המעורבים, עם אחריות עקיפה של רגולציה חסרה", נכתב בדוח.

"האירוע הבטיחותי החמור החל בהנחיה שגויה של פקח הקרקע, במרשה הדחיפה שנתן למטוס ה-737, דחיפה שהתפתחה, בתנאי הראות והסביבה של אותו האזור, לכדי תאונה", החוקרים מוסיפים כי "כתוצאה מכישלון מנהלי הגרירה של שני המטוסים הנדחפים לאחור, לבצע דחיפה בטוחה, ולזהות סיכונים ומכשולים, בנתיבי הדחיפה לאחור של המטוסים".

בכירים ברש"ת: "נס גדול שלא ניצת אש כתוצאה מהחיכוך בין המטוסים"

כזכור, בבוקר יום רביעי, ב-22 במרס 2018 התנגשו שני המטוסים זה בזה, המטוסים המעורבים בתאונה חנו בעמדות חנייה סמוכות זו לזו בצמוד לטרמינל 3. מטוס אחד היה Boeing 767-300 של אל על, בטיסה 385 לרומא, כשעל סיפונו 240 נוסעים ואנשי צוות. המטוס חנה בשער יציאה C9. המטוס הנוסף היה Boeing 737-700 של חברת גרמניה, בטיסה 4915 לברלין, כשעל סיפונו 127 נוסעים ואנשי צוות. המטוס חנה בעמדה הצמודה ממערב, ב-C8.

בשעה 06:10 שני המטוסים קיבלו אישור דחיפה לאחור, משערי היציאה שבהם עמדו, אל נקודות ההתנעה. מטוס ה-767 של אל על נדחף לעבר נקודת ההתנעה המיועדת. לקראת סוף הדחיפה, המטוס השני, 737 של חברת גרמניה, קיבל אישור דחיפה לנקודת התנעה אחרת, ששונתה על-ידי פקח ההסעה תוך כדי הדחיפה משום שחשב כי המטוס חונה בעמדה C7, ולא ב-C8.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סופסוף פירסמו מי אשם.
עכשיו אני מבין למה אני לא ישן טוב במשך שנה וחצי

שנה וחצי וזה מה שיצא ארבע שורות?????
התחקירים האלו……????????

וואו זריזים שם בנתבג שנה וחצי לקח להם להבין שהפקח טעה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture