Tomer Neuberg/Flash90

חוזר לראשות: עמיר פרץ ניצח בבחירות לראשות מפלגת 'העבודה'

הפריימריז במפלגה הוכרעו כבר בסיבוב הראשון: היו"ר לשעבר פרץ נבחר שוב לתפקיד עם 47% תמיכה וניצח את סתיו שפיר ואיציק שמולי שצברו 26% כל אחד. אחוז ההצבעה הנמוך סייע לפרץ לנצח כבר בסיבוב הראשון. ההערכות: יחבור למפלגה נוספת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


הכרזת תוצאות הפריימריז (צילום: חדשות JDN)

אחרי הכישלון הגדול ביותר בתולדותיה בבחירות האחרונות לכנסת שהפך אותה למפלגה עם 6 מנדטים – נבחר הערב (שלישי) יו"ר חדש למפלגת העבודה – ח"כ עמיר פרץ, שכיהן בתפקיד בעבר וכעת שב לעמדת ההנהגה. פרץ, נבחר לתפקיד יו"ר המפלגה בנובמבר 2005. בתקופת כהונתו קיבלה המפלגה 19 מנדטים בבחירות שנערכו במרץ 2006. פרץ הוביל בסקרים הפנימיים וקיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר.

היו״ר הנבחר של מפלגת העבודה, החליט לדחות את חגיגות הניצחון בשל מחאת הישראלים יוצאי אתיופיה הערב, לדבריו: "הערב הזה הוא ערב מרגש מאד עבורי ואני חש את כובד האחריות המוטלת עליי". פרץ הוסיף: "הערב הזה צריך להפיח תיקווה בלבבותיהם של כל האזרחים שוחרי השלום והצדק החברתי ואני מודה לכל מי שתמך וגם לחברים שתמכו במועמדים האחרים, איציק שמולי וסתו שפיר שהם חלק חשוב בהנהגת המפלגה ובדור ההמשך שלה".

היו"ר הנבחר אמר: "החלטתי שלא לקיים את חגיגת הניצחון בשל השסע החברתי העמוק שהולך ומחריף לנגד עינינו". לדבריו: "מחאת הישראלים יוצאי אתיופיה וההתפרצות הקשה היא ביטוי לתחושת אפליה רבת שנים שהם נושאים איתם, מחר נקיים את כל הפעולות הנידרשות לאיחוד המפלגה ולהפיכתה לבית פוליטי לכל ישראלי".

אחוז ההצבעה היום עמד על 45% מחברי המפלגה, כמעט 30 אלף מצביעים. בעקבות אחוזי ההצבעה הנמוכים, החליטו במפלגה על הארכת הזמן בו ניתן לבחור עד לשעה 22:00. המפסידים ממיעוט המצביעים הם המתמודדים שסמכו על תמיכת קהל המתפקדים הרחב – חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, בשל כך ביקש הערב שמולי מבית הדין של התנועה להאריך את ההצבעה עקב חסימות הכבישים הנרחבות בעקבות מחאת בני העדה האתיופית. בית הדין הסכים לטענתו, כך שההצבעה תיסגר שעה מאוחר יותר. לאחר מכן סתיו שפיר ביקשה לדחות בשעה נוספת ונדחתה.

לא רק חסימות הכבישים הם הסיבה לשיעור הצבעה נמוך היום. העובדה שרבים מפקודי המפלגה הצביעו בבחירות האחרונות למפלגת כחול לבן, יכולה לספק גם כן סיבה טובה מדוע לא הגיעו רבים לבחור יו"ר למפלגה.

יו"ר העבודה היוצא, ח"כ אבי גבאי, שוחח עם היו"ר הנבחר – עמיר פרץ, ואיחל לו הצלחה בתפקיד החדש. "בירכתי את עמיר אני מאחל לו שיוביל את המפלגה להישגים הראויים לה".

יו"ר העבודה לשעבר ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, בירך על תוצאות הבחירות במפלגה ואמר: "‏ברכות חמות לידידי עמיר פרץ שנבחר להנהיג את מפלגת העבודה בשעה חשובה לעם ולמדינה וגם לעתידה של מפלגת העבודה. מפלגה עם זכויות רבות בהקמת והנהגת מדינת ישראל. ברכות לסתיו שפיר ואיציק שמולי על התמודדות מכובדת. זוהי זכות גדולה להיות שליח ציבור ולשרת נאמנה את מדינת ישראל. בהצלחה רבה"

ח״כ שלי יחימוביץ׳, שכיהנה בעבר ביו"ר המפלגה ברכה את עמיר פרץ לאחר זכייתו ואמרה: "עמיר, ברכות על הנצחון. מאחלת לך ולכולנו שנצא בזכותך מהמשבר. נעשה הכל כדי לסייע לך במשימה הלא פשוטה, כדי שנשוב להיות רלוונטיים ומשפיעים ברוח ערכינו המשותפים. בהצלחה".

אהוד ברק, מי שהיה בעבר ראש הממשלה מטעם המפלגה ובבחירות הקרובות ירוץ במפלגה משלו, קרא הערב לפרץ לחבר את שני הרשימות יחד: "עמיר, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, בהצלחה לך בדרך החדשה שכבר צעדת בה. אני מאמין שבכוחנו לעשות את מה שנדרש ולהתייצב יחד, לצד כוחות נוספים, על מנת להחזיר את ישראל למסלול הנכון".

גם יו"ר מרץ הנבחר ח"כ ניצן הורביץ קרא לחיבור בגוש השמאל. בהודעת ברכה שכתב היום אמר: "ברכות לחברי עמיר פרץ, היו״ר הנבחר של מפלגת העבודה.
אנחנו במרצ נכונים להידברות על שיתופי פעולה להצלחת השמאל הישראלי. אני מצפה לדבר עם עמיר כבר בימים הקרובים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לתוצאות הפריימריס של מפלגת העבודה ואמר: "אני מברך את עמיר פרץ ומאחל לו הצלחה בתפקידו". מכחול לבן נמסר: "גנץ התקשר לפרץ ובירך אותו באופן אישי. השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ידעתי שיתנו לו את המושכות.
הוא כבר מבוגר ותוסס…

מבורך!
ניצחון ספרדי נוסף!
הוא הרבה יותר דתי משאר הכופרים.
עמיר פרץ בהוראתו הישירה הוכנס ספר תורה לבית ההסתדרות בכהונתו .

יהי רצון שגם אוויט המומר לא יעבור אחוז חסימה, ושבשמאל ירו אחד בשני ולבסוף שתי מפלגות לא יעברו מתוך מרץ-עבודה-ברק יתמו חטאים מן הארץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture