צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מפזרת בכדורי גומי וגז מדמיע: 47 שוטרים נפצעו, 60 עצורים

שלב האנרכיה: מחאת יוצאי אתיופיה הפכה לאלימה במיוחד. כ-50 שוטרים נפצעו במהלך ההפגנות, כמו כן תשעה מפגינים נפצעו, אחד בינוני. מעל- 60 נעצרו. המשטרה החלה לעשות שימוש בכדורי גומי וגז מדמיע לפזר חסימות בנתיבי איילון וצירים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


שריפת ניידת משטרה


ראש הממשלה קורא למפגינים לפנות את הצירים.

מחאת יוצאי אתיופיה ותומכיהם עברה לשלב האנרכיה. המחאה שיצאה לדרך לאחר הלווייתו של סלומון טקה ז"ל שנטמן בצהריים (שלישי) יוצאת הערב משליטה. כשלפי דיווחים שמגיעים ממוקדי ההפגנות, המשטרה החלה לעשות שימוש בכדורי גומי וגז מדמיע לפזר חסימות בנתיבי איילון וצירים נוספים. 47 שוטרים, ו-9 מפגינים נפצעו. מעל 60 עצורים עד כה. חלק מהמפגינים גרמו נזק לרכוש. אחד הפצועים מהמפגינים נדרס ונפצע בינוני בידי נהג שהחליט לעבור את את המפגינים, הנהג ברח והמשטרה מחפשת אחריו. בצומת קסטינה הכו נהג, 50 אלף רכבים עמדו בפקקים.

מהמשטרה נמסר בעקבות האירועים: "במהלך היומיים האחרונים, משטרת ישראל איפשרה למפגינים את חופש המחאה והביטוי במספר מוקדים ברחבי הארץ תוך הכלה וגילוי איפוק רב מצדם של השוטרים". אך כעת אומרים במשטרה כי "לאור מעשי אלימות הקשים מצד מפגינים רבים, שהובילו לפציעתם של עשרות שוטרים במהלך היממה האחרונה ולפגיעה בסמלי שלטון, הנחה מ"מ מפכ"ל ניצב מוטי כהן, לא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות כנגד מפירי הסדר ופורעי חוק". עוד הוסיפו כי "המשטרה פועלת כעת לפזר את המפגינים ולהפסיק את האלימות תוך שימוש בכוח ובמטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך".

השר לבטחון הפנים, גלעד ארדן, יקיים בשעה הקרובה הערכת מצב מיוחדת עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ופיקוד המשטרה. בהודעה מטעמו נמסר כי הישיבה – "במטרה לעמוד על היערכות משטרת ישראל ועל המשך הפעילות המשטרתית להפסקת הפרות הסדר ולפתיחת כלל צירי התנועה ברחבי הארץ".

‏משרד התחבורה נערך לתגבור התחבורה הציבורית בכמות גדולה של אוטובוסים ונהגים במהלך הלילה, עם פתיחת צירי התנועה על ידי משטרת ישראל. רכבת ישראל נערכת אף היא להארכת שעות הפעילות ולתגבור הקווים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר הערב: "נדאג בעזרת השם שכל אחד יגיע הביתה הלילה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למפגינים לפנות את הצירים: "כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סולומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא". אמר נתניהו והוסיף: "אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד – הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק".

ממד"א נמסר: "בעקבות הפקקים הגדולים, בשעות האחרונות נגרמים עיכובים לצוותי מד״א הנמצאים בדרכם לקריאות חירום. עד לשעה זו צוותי מד״א העניקו טיפול רפואי לכ-30 בני אדם ברחבי הארץ, בהם: מפגינים, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים התקועים בפקקים, כולם במצב קל".

מחאת יוצאי אתיופיה החלה לאחר הלווייתו של סלומון טקה ז"ל שנהרג בעקבות ירי על ידי קצין משטרה, החל משעות הערב החלו הפגנות ספונטניות כמעט בכל רחבי הארץ בכמה מוקדים בו זמנית. אחד המוקדים המרכזיים של המחאה הוא צומת קריית אתא, שם המפגינים השליכו אבנים ואשפה על השוטרים והציתו צמיגים, 400 מטרים ממקום הירי שלשום.

תקרית חריגה נרשמה ליד קריית הממשלה בתל אביב כשנהג רכב פרטי ביקש לעבור בציר החסום, אך המפגינים לא נתנו לו. הנהג התעקש לעבור ואז המפגינים החלו להשליך לעברו אבנים. קצין ובלש משטרה חילצו את הנהג ולקחו אותו לתוך קריית הממשלה והגנו על חייו‎.

המשטרה מסרה שקטע הכביש בין צומת הצריף לצומת קריית אתא נסגר לתנועה בעקבות מחאה המתקיימת באזור. עשרות הפגינו ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה. המפגינים קראו קריאות "דם אתיופי לא הפקר" וגם "היום זה סלומון, מחר זה הילד שלי ושלך".

באותה השעה התקיימה הפגנה גם בכביש החוף בין מחלף פולג לנתניה. בנתניה הפגינו עשרות מבני הקהילה האתיופית מול תחנת המשטרה בנתניה ברחוב חנה וינר. המפגינים נשאו את דגל ישראל. גם באשדוד וגם בקריית מלאכי הפגינו כמה עשרות מפגינים. להפגנה שנערכת באשקלון הגיעו בני משפחתו של אברה מנגיסטו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן לעשות כאן סדר. תודה לאתיופים.

שישרפו את כל הנידות כחה לא יתנו דוחות

זה מה שאנחנו החרדים היינו צריכים לעשות כששוטרים היכו באכזריות את הנער האוטיסט
אולי היינו מונעים את הרצח של הנער האתיופי ז"ל

כול הכבוד הגיע הזמן שנלמד מהם איך להפגין

זה שאתיופי נהרג זה לא אומר שכל המדינה צריכה לסבול . נשים עם תינוקות ברכב בלי אוכל או מים ניתקעים בפקק שעות . תתביישו לכם
שילשום נהרג גרוזיני לא ראיתי שכל הגרוזינים יצאו לחסום צמתים …

האתיופים אינם יהודים לפי כמעט כל הפוסקים וכן לפי מחקריו של פרופסור סטיבן קפלן החוקר הכי ידוע בעולם בנושא זה שקבע שהם שבט נרדף שקיבל על עצמו מנהגים של כמה דתות.

לא זו דרכנו דרך התורה, אנחנו בגלות ונכנעים לפני הפריץ כמו מושקה האגדי. זה לא עוזר כלום למפגינים, רק משניא אותם וכאשר זה חרדים, זה מחלל שם שמים. תשמעו מה מדברים היום על האתיופים ותבינו מה מדברים על החרדים כשהם מפגינים. מספיק עם הכוחי ועוצם ידי הזה, אנשים שנשארו ילדים ועוד חושבים שזו מצוה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture