צילום: תומר נויברג / פלאש 90

לבקשת המשפחה: ההפגנות יופסקו עד תום השבעה; 16 נעצרו הערב

200 מפגינים חסמו את רחוב מנחם בגין ופונו בכוח תוך זמן קצר. נתיבי איילון נחסמו לתנועה למשך 40 דקות בין מחלף ההלכה למחלף השלום. בראשל"צ וביבנה מפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים. חלקים מהמפגינים הם אנשי ושמאל ולא בני העדה • מתעדכן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

21:00 – משפחתו של הנער סלומון טקה שנהרג ביום שני בידי שוטר, אמרה הערב כי היא רוצה שהפגנות המחאה יחדלו עד תום השבעה.

20:30 – דוברות המשטרה: "לבקשת המשטרה הוארך מעצרם של מרבית החשודים שנעצרו במחאות האלימות שאירעו ליל אמש באשדוד, אשקלון וקריית מלאכי. במהלך ליל אמש נעצרו על ידי כוחות המשטרה עשרות חשודים בתקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי בערים אשדוד, אשקלון וקריית מלאכי. החל משעות הבוקר הובאו החשודים אל בית המשפט באשקלון בבקשה להאריך מעצרם".

20:10 – כשלושים מפגינים חסמו את הכניסה לתחנת המשטרה ביבנה ויידו אבנים לעבר השוטרים. כוח משטרה פיזר את המפגינים ושישה חשודים נעצרו.

19:30 – כביש 20 (איילון) ממחלף ההלכה למחלף השלום נפתח לתנועה.

19:20 – כמאה בני אדם מפגינים בבאר שבע במסגרת מחאת יוצאי אתיופיה. שוטרים מונעים מהמפגינים לחסום כביש בצומת הקניון.

19:10 – כ-20 מפגינים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה ברחוב משה דיין, שליד מחלף ראשון לציון. כוח משטרה פיזר את המפגינים ועצר שני חשודים כשברשותם נתפסו בקבוקי תבערה. החשודים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה.

19:00 – המשטרה עצרה חמישה מפגינים בצומת עזריאלי שבתל אביב בגין הפרת הסדר. זאת במסגרת מחאת יוצאי אתיופיה.

18:45 – כביש 20 (איילון) נחסם לתנועה ממחלף ההלכה למחלף השלום. זאת בשל מחאת בני העדה האתיופית. דרך מנחם בגין שנחסמה יותר מוקדם היום נפתחה לתנועה.

18:30 דרך מנחם בגין בתל אביב נחסמה כעת (חמישי) לתנועה מכיוון דרום לצפון. זאת בשל מחאת בני העדה האתיופית. במקום מפגינים כ-200 בני אדם, חלקם אנשי שמאל ולא בני העדה.

בשעה זו מתחדשים העימותים ברחבי הארץ של יוצאי העדה האתיופית בעקבות מותו של הנער סלומון טקה ז"ל מירי של שוטר לפני שלושה ימים. בתל אביב נערכו הכוחות ובכללם פרשים במרכז העיר. ברכבת ישראל הורגשו עומסים כבדים ועיכובים, בין היתר בשל העובדה שרבים בחרו להקדים את נסיעתם מחשש לכאוס תחבורתי.

מהודעות שהופצו ברשתות החברתיות עולה כי ההפגנות וחסימות הכבישים ייערכו בין היתר בצומת עזריאלי בתל אביב, מחלף פולג בנתניה, מחלף ראשון לציון, מחלף יבנה, הכניסה לירושלים, צומת קריית אתא, צומת יקנעם, כיכר העצמאות בעפולה, תחנת המשטרה בראש העין, כביש 431, צומת אל על, צומת ביל"ו, צומת קסטינה, צומת היכל הספורט באשקלון ותחנה מרכזית באר שבע. גם מול בית ראש הממשלה בקיסריה מתוכננת להיערך הפגנה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן קיימו מפגש עם נציגים בכירים של קהילת יוצאי אתיופיה יחד סמפכ״ל המשטרה ופיקוד משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים במטרה להידבר ולקיים שיח משותף עם הקהילה במטרה לנסות ולמנוע אלימות ופגיעה בנפש בהפגנות ובמחאת הקהילה

נציגי הקהילה, השר לבטחון הפנים ומ"מ מפכל המשטרה סיכמו להמשיך בהידברות ולדון בטענות ובהצעות שעלו במסגרת המפגש וכן יצאו בקריאה משותפת לציבור המוחים: "כן למחאה, לא לאלימות".

ארדן התחייב בפני הפורום להקים במשטרה גוף שיפקח על הטיפול המשמעתי בגילויי גזענות של שוטרים על מנת לוודא כי התנהגות פסולה מעין זו תטופל במלוא החומרה בכל רמות הפיקוד.

בדבריו הוא פנה לראשי הקהילה: "אני רוצה להגיד תודה מעומק הלב על כך שהסכמתם לבוא לכאן למפגש הזה. זה לא מובן מאליו שהגעתם על רקע האירועים הקשים וכולנו מחוייבים לגלות מנהיגות בשעות אלה".

"לפני שלושה ימים קרה אירוע חמור וכואב. אירוע שלא היה צריך לקרות. אני ומשטרת ישראל שותפים לכאב ולזעזוע, ומשתתפים באבלה הכבד של משפחת טקה על מותו של סולומון ז"ל ובאבל של העדה כולה".

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן: "אני אומר את זה בצורה ברורה, תפקידנו כמשטרה הוא "לשרת ולהגן" בכל מקום ועל כל אזרח, בשיוויוניות מלאה".

בהמשך דבריו התייחס המפכ״ל למחאות האלימות שהובילו לפציעתם של עשרות שוטרים ואזרחים: "על כולנו מוטלת החובה להשיב את הסדר על כנו בכדי למנוע פגיעה באזרחים או בשוטרים. האירועים שהתרחשו אתמול לא יחזור על עצמם. השוטרים עמדו מול המוחים בצורה נחושה, עם הרבה אומץ והבנה, אולם מחובתנו לקחת אחריות ולמנוע את המשך האלימות".

בהתייחס לפעולות שעושה המשטרה יחד עם קהילת יוצאי אתיופיה, אמר מ"מ המפכ"ל: "אנו מאמינים בתהליכים הקהילתיים שאנו מבצעים עם הקהילה ואנו מוכרחים להמשיך אותם. יש חשיבות גדולה למפגשים מסוג זה, בעיקר ברגעים קשים ולמרות הזעם. אסור לנו לתת שאירועים מסוג זה יעיבו וישפיעו על הקשר ההדוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הי אין בפתח תקווה זבוטינסקי כביש גהה מוזר אמרו שהיה ודבר שני למה לא מרססים עליהם בואש אולי יעזור אה רק על החרדים עושים את זה איזה גזענות אני עושה מחאה ויוצאים להפגנה כולם על זה שלא מרססים עליהם בואש חוצפה

מדברר שרק דמם של החרדים הפקר. נ.ב מה הדם של החרדים שחור,ירוק,צהוב,לבן???

מעניין שבהפגנות של החרדים אין התייחסות מרביצים שמה מכות, שוטרים עושים שמה מה שהם רוצים, ואף פעם לא ראית כזה התנהגות מצד החרדים כמו שהאתיופים עושים עכשיו

אולי תבינו כבר סוף סוף, ראשי כרוב שכמוכם, שאת החרדים שונאים, שונאים, שונאים. מה ההתממות, אנחנו לא אזרחים רגילים. זו הגלות, נקודה.

אני לא ראיתי אף פעם שזורקים רימוני אלם בהפגנות של חרדים…
וחוץ מזה אתמול זה היה עניין של החלה אם הם היו מעיזים לעשות רבע ממה שהיה אתמול זה היה ניגמר אחרת לדעתי…

תכלס צודקים כל האלה אבל לא מסכימה עם כל ה"באלגן" שעשו שיורידו קצת גובה או שאנחנו נוריד אותם בכוח???

די לגזענות זה לא משנה איזה צבע אתה הוא איזה מגזר את שייך אסור שיקרה דבר כזה

המפגינים האתיופים מוכיחים שכנראה הם מתאימים יותר לאתיפיה וסודן, שם היו עשרות הרוגים אם היתה הפגנה כל כך אלימה.
אני לא מצדיק את השוטר, אבל אם העדה היתה יוצאת בהפגנה מסודרת, רשמית וחוקית, אלפי ישראלים מכל העדות היו מצטרפים וכל העם היה מגבה אותם.
אם המפגינים האלה מייצגים את העדה האתיופית, לא בטוח שהשוטר משקר…
אני מאד מקוה שזה נוער שוליים, ועל ראשי העדה להוקיע אותם.

תכלס זה לא משנה, מי שסוגר כבישים, עושה טרור לאנשים אחרים. צריך לקבל בואש לפרצוף, זה לא משנה חרדים, אתיופים, ערבים, או חילונים

הלוואי ונזכה למידות ואהבת ה' שיש ליהודי אתיופיה,
גם אותם אנשים שעכשיו זרקו אבנים..הלב שלהם טהור פשוט הכאב נשפך החוצה אחרי שנים על גבי שניםם של אפליה וגזענות….העדה שהגיעו לכאן הכי יהודים שיש (הרבה יותר מעדות אחרות) אבל כמה גזעניים מלוכלכים שניסו לכבות את הנר היהודי הזה ניסו לקלקל וגרמו לעדה היקרה להזדהות עם הגויים מחו"ל והתוצאה זה כאב וכעס ובסוף אלימות..
אבל כול עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן..
יהודי אתיופיה אש היהדות בליבם..וכול מי שחושב שהוא יותר יהודי מיהודי אתיופיה יבדוק את עצמו אולי הוא בכלל לא מזרע ישראל..

דמוקרטי(-2 תגובות קודמות) צודק במאה אחוז!

מאחר והמשטרה מאשרת הפגנות גדולות אז וודאי שיחסמו כבישים וודאי שאמבולנסים עם חולים ויולדות בכל מיני רמות נתקעים. וודאי שחתנים וכלות נכנסים למצב אבסורדי שחתונתם ריקה מאורחים צלמים והתזמורת ואלו שהגיעו בכל זאת הגיעו ש11 בלילה.ושהם עצמם הלכו שעות כדי להגיע לאולם בו מתחתנים.
ושלא נדע הלוויות מתאחרות ועובדים שאינם יכולים להגיע הבייתה והילדים הקטנים שלהם ללא השגחה.
משטרת ישראל צריכה לגדר מתחמים להפגנות ולא לתת למצב כזה להמשך ועוד לאשר אותו.

בוקר טוב לכל עם ישראל הקדושים , על תשפוט אדם (או עדה) עד שתגיע למקומו/ם ,אתם אף פעם לא חוותים רצח על רקע שהצבע שלכם שחור ,אומנם שיהודי ארצות אשכנז חוו את השואה, מסתבר שרק להם אסור לעשות "דברים לא הולמים",אבל כשזה מגיעה ליהודי שחור הדם שלו הפקר שאין לו אף דורש,אבל על תדאגו השם משלם לכל אלה שעושים עוול לכל יהודי שהוא ללא הבדל צבע או מוצא ,גם לאתיופים שלא עשו כשורה בהפגנה.יום טוב?

למה על הנכים לא השפריצו בואש ועל האתיופים והאופנוענים(שנתים בערך)והחולים על סגירת מחלקת ילדים ו.. ו… ו… ו… ו…. ו… ו… ו… ו… ו… ו… התעיפתי הי היד

המשטרה מחפסת שוטרים עדיפות למתוסכלים עם ה מ ו ן צער בלב המחפסים לפרוק את תיסכולם בצורה חוקית. שונאי חרדים יתקבלו ללא מבחנים שונאי אתיופים יצרכו לעבור מבדק קל, המעוניינים מתבקשים לשלוח קורות חיים בצרוף תמונות אכזריות. מובטח חסינות האלמת רעיות והוצעת שם רע על המותקפים (התקיפו שוטר, כוחותנו הותקפו ע"י פורעים, מחוסר בררה ירו ועוד שקרים רבים) בברכת בהצלחה לרשעים בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture