ללא 'עוצמה יהודית' ו'הימין החדש': סמוטריץ ופרץ חתמו על ריצה משותפת

השרים חתמו על אשרור ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי וקראו לאיתמר בן גביר להיפגש באופן מיידי כדי "לסגור הסכם ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת". עוד נמסר: "השניים קראו גם לשקד ובנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי חתמו היום (שלישי) על הסכם מחודש לריצה משותפת. "השרים הרב פרץ וסמוטריץ' סיכמו על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. השרים אשררו את ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי", נמסר בהודעה משותפת לשתי המפלגות.

ההסכם כרגע אינו כולל את עוצמה יהודית ובהודעה המשותפת קראו פרץ וסמוטריץ' לאיתמר בן גביר להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת. "השניים קוראים גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד", נמסר עוד.

סמוטריץ' ופרץ אמרו לאחר החתימה כי, "אנחנו בתקופה שבה נדרש גילוי אחריות וגיבוש אחדות בציונות הדתית ובימין האמיתי כדי להביא למיקסום הפוטנציאל האלקטורלי ולמניעת בזבוז קולות שכבר הביא למניעת האפשרות להקמת ממשלת ימין ולבחירות חדשות", לשון הדברים.

במכתב פומבי שפרסם היום סמוטריץ לאנשי עוצמה יהודית כתב כי, "כבר חודש אני מפציר גם בבית היהודי וגם בכם לא לחשוב על טובת המפלגה אלא על טובת עם ישראל וארץ ישראל. הציבור מצפה מאיתנו להתאחד ולא מבין למה זה לוקח לנו כל כך הרבה זמן. הוא לא קשוב בכלל לטענות של כל אחד מהצדדים, שחושב שהוא צודק ושמגיע לו יותר ולכן לא חותם ומתאחד. אם נמשיך למרוט אחד לשני את הנוצות לציבור פשוט ימאס מאיתנו. מכולנו. ובצדק. אנחנו באותה סירה. השמאל מתחבר, הערבים מתחברים, ורק אנחנו ממשיכים לריב. זה פשוט נורא".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לחתימת ההסכם, "אנחנו מאחלים בהצלחה לבית היהודי ותקומה ומתפללים שיעברו את אחוז החסימה, ולא יזרקו לפח אלפי קולות. יחד עם זאת, ההודעה לפיה הם קוראים לנו להתחבר אליהם היא עוד ספין תקשורתי. במשך החודשיים האחרונים העדיפו בבית היהודי להפר את כל הסיכומים עם עוצמה יהודית, ובכללם סירבו לאפשר נציג מטעם עוצמה בצוות המו"מ הקואליציוני, הודיעו לעו"ד בן גביר כי לא ייכנס אוטומטית לכנסת, ובסופו של יום גם הודיעו כי לא יקיימו את התחייבותם במסגרת החוק הנורבגי".

"במקביל לא הפסיקו לתדרך ולהכפיש את עוצמה יהודית, כאשר חרף העובדה שמספר הטלפון של עו"ד בן גביר ידוע לרב פרץ, התקיימה רק פגישה אחת בין הצדדים מאז הבחירות. המסר שלנו הוא אחד: מי שרוצה חיבור לא משתמש וזורק. עוצמה יהודית תתמודד בבחירות הבאות על בסיס חיבורים הוגנים וראויים בגוש הימין", לשון התגובה.

מספר שתיים באיחוד הלאומי, ח"כ אופיר סופר לחתימת ההסכם ואמר כי, "‏מברך את חברי, השר בצלאל סמוטריץ'- יו"ר האיחוד הלאומי והשר ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ על המשך האחדות בין המפלגות. עם הברכה חשוב לי להצטרף לקריאה ליתר המפלגות והשחקנים בימין, חשבו על טובת הגוש לפני אינטרסים פוליטיים צרים והצטרפו אלינו".

מספר שתיים בבית היהודי, ח"כ מוטי יוגב, אמר "רצים ביחד – מנצחים ביחד. הציבור מבקש אחדות. אני מברך על ההסכם שהושג בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי. אני קורא ומצפה משאר הגורמים בציונות הדתית לגווניה, לנהוג באחריות, לפעול לכך שמתוצאות הבחירות הבאות עלינו לטובה, נזכה במירב המנדטים ותקום בע"ה ממשלה לאומית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture