צילומים: פלאש 90

סמוטריץ' פועל לקדם חקיקה נגד האוטובוסים בשבת ברמת גן

שר התחבורה הודיע כי הוא שוקל לקדם חקיקה נגד התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן • סמוטריץ': "שמירת הסטטוס-קוו בנושא השבת חיונית לשמירת זהותה היהודית של המדינה" • שאמה הכהן: "נלחם למנוע את חקיקה הקיצונית הזו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (חמישי) כי הוא שוקל לקדם חקיקה נגד התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן. הדברים נאמרו בתגובה לעתירת רבנים לבית המשפט המחוזי נגד קווי התחבורה הציבורית שמפעילה עיריית רמת גן.

במשרד התחבורה מסבירים כי השאלה המשפטית המתעוררת בתיק היא כיצד יש לסווג את שירותי ההסעות שמפעילה עיריית רמת גן. האם מדובר ב"קו שירות" הדורש רישיון קו, והפעלתו ללא רישיון זה מהווה עבירה פלילית כפי שטענו העותרים, או שמא מדובר ב"הסעה מיוחדת" שהפעלתה דורשת רישיון פרטי. בהודעה שיצא היום ממשרד התחבורה נמסר שעמדת משרד התחבורה היא כי בהתאם למצב הנורמטיבי הקיים כיום, לשון הדין ברורה ולפיה קו שירות הוא כזה בו כל נוסע משלם בעד נסיעתו בנפרד. תנאי זה אינו מתקיים בענייננו ולפיכך לא ניתן לסווג את שירות ההסעות אותו מפעילה עיריית רמת גן כ"קו שירות".

עם זאת, מוסיפים במשרד התחבורה כי ספק אם נצפתה הסיטואציה הנוכחית שבה הסעה מאורגנת וממומנת על ידי רשות מקומית, שעוברת במסלול מוגדר מראש עבור קהל בלתי מסוים, פועלת בשבת. בנסיבות אלו, הודיע השר כי בכוונתו להנחות את הגורמים במשרדו לקיים בחינה של הוראות הדין, על רקע התכליות העומדות ביסודן. במידת הצורך, המשיבים ייבחנו את הצורך בעדכונה של האסדרה החלה ביחס לסיטואציה הנדונה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר כי "המדיניות החדשה של ראש עיריית רמת גן בהפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו". לדיברי השר: "אין לי ספק שפעולה זו היא בניגוד גמור לתכלית החוק ולכוונת המחוקק בעת חקיקת החוק. עם זאת, כמי שבאופן עקבי מצדד בגישה שמרנית שתומך בהיצמדות ללשון החוק ולא ללולינית משפטית המפרשת חוקים כחומר ביד היוצר, הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי לבחון אם אכן יש פער בין לשון החוק והתכלית העומדת בבסיסו. במידה וכן יימצא פער שכזה ייבחנו שינויים שיכללו מצבים כמו זה שלפנינו והכללתם בחוק".

סמוטריץ' הוסיף: "אין לי אלא להצר על רמיסת כבוד השבת ועל חילול הערכים שהם בסיס קיומינו כעם והם הם הקושן לזכותינו על הארץ הזאת. אני קורא לראש עיריית רמת גן, אל תפגע בקדושת השבת. אל תנצל את תקופת הבחירות, שבה הכנסת והממשלה מנועים מלפעול, לפריצת הסטטוס-קוו וליצירת פילוג בעם". עוד אמר כי "שמירת הסטטוס-קוו בנושא השבת חיונית לשמירת זהותה היהודית של המדינה, למניעת הפגיעה בשבת הציבורית ולשמירה על אחדותה של החברה הישראלית."

מעיריית רמת גן נמסר כי בתגובת המדינה לעתירה נכתב כי היא למעשה מאמצת את טענותיהם המשפטיות לגופו של עניין. המדינה טוענת שההסעות חוקיות, וטענות העותרים נגדן אינן מתיישבות עם הדין. לדברי העירייה, הניתוח המשפטי שהמדינה עורכת זהה במהותו לזה שהם ערכו בתגובתם, והטיעונים שלה דומים. בהתאם לכך, העתירה נדחתה משום שהנוסע הבודד איננו נדרש לשלם בעבור נסיעתו ולכן אין לראות בכך כ"קו שירות".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מסר בתגובה: "שר התחבורה יכול להיות בטוח ששלטון החוק ברמת גן הוא מעל ולפני הכל – ונכבד כל שינוי בחוק, אך לפני כן נלחם בכל כוחנו למנוע את חקיקה הקיצונית הזו שיותר ממריחה חקיקת מדינת הלכה". עוד הוסיף שאמה הכהן כי "בשבועיים האחרונים 'הסבבוס' (האוטובוסים הפועלים בשבת. י.א.) הוביל כמעט 3,000 נוסעים מחייכים כולל נכים על כיסאות גלגלים, כולל אנשים ללא שקל בכיסם, כולל אנשים לביקור קרוביהם בבית החולים שיבא בבטיחות מלאה, ביעילות מרבית ובמינימום זיהום סביבתי ואת כל הצדק החברתי והתחבורתי הזה והסיפוק האדיר על פני כולם לא ניתן להפסיק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שאמה שם שמזכיר שמאן בודהיסטי שחי באיזה מנזר כורע ומשתחווה לאיזה בודהה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture