Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ: "יהודי שתומך בדמוקרטים לא נאמן לישראל או לעם היהודי"

טראמפ חידד את אמירתו מאמש שחוללה סערה ואמר: "אם אתה מצביע לדמוקרט, אתה נוהג בחוסר נאמנות לעם היהודי ואתה נוהג בחוסר נאמנות גדול לישראל". הנשיא ריבלין: "עלינו להבטיח שהתמיכה בישראל אינה הופכת לסוגיה פוליטית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר המתקפה בעקבות הצהרתו אמש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפיה "יהודים המצביעים לדמוקרטים הם חסרי ידע או לא נאמנים" הצהרה שעוררה סערה וטענות לאנטישמיות. מחדד הערב (רביעי) טראמפ את דבריו ואומר: "אם אתה מצביע לדמוקרט, אתה נוהג בחוסר נאמנות לעם היהודי ואתה נוהג בחוסר נאמנות גדול לישראל".

בתוך כך נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב לראשונה לסערה סביב דבריו של הנשיא טראמפ ואמר כי "עלינו להבטיח שהתמיכה בישראל אינה הופכת לסוגיה פוליטית". בשיחה עם יו"ר בית הנבחרים האמריקנית, ננסי פלוסי, אמר נשיא המדינה: "הקשר בינינו הוא קשר בין עמים, הנשען על קשרים היסטוריים, ידידות עמוקה ואמיצה וערכים משותפים שאינם נובעים מחיבור מפלגתי כזה או אחר". עוד הוסיף ריבלין: "עלינו לשמור על מדינת ישראל מעל המחלוקות הפוליטיות ולעשות כל מאמץ להבטיח כי התמיכה בישראל אינה הופכת לסוגיה פוליטית. הבחירות שמתקיימות במדינתנו, משקפות את רצון אזרחינו. עם דעתם של כמה – אנו מסכימים, את דעותיהם של אחרים אנו מגנים אך את רצונו של כל אחד מהעמים שלנו, אנחנו מכבדים".

כזכור, אמש עורר טראמפ סערה כשאמר שיהודים שמצביעים לדמוקרטים, למרות שתי חברות הקונגרס אילהאן עומאר ורשידה טליב, סובלים מחוסר ידע מוחלט או שאינם נאמנים לאמריקה. "אני לא מאמין שאנחנו מנהלים את השיחה הזאת", אמר טראמפ לכתבים בחדר הסגלגל כשהתייחס לקריאתה של עומאר לשקול להפחית את הסיוע לישראל. "מה קרה למפלגה הדמוקרטית? מה קרה לה כשהיא מגנה על השתיים האלה במקום על מדינת ישראל?". אז אמר הנשיא: "כל יהודי שמצביע לדמוקרט – אני חושב שזה מראה על היעדר מוחלט של ידע או על חוסר נאמנות גדול".

דבריו של טראמפ נאמרו אף על פי שהיסטורית, היהודים בארצות הברית מצביעים בשיעור גדול למפלגה הדמוקרטית. בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו בשנה שעברה הצביעו 79% למועמדים הדמוקרטים. הדברים מגיעים אחרי שהאשים את חברות הקונגרס, רשידה טאליב ואילהאן עומאר, כי הן "שונאות" את העם היהודי ואת ישראל, ש"הפכו לפנים של המפלגה הדמוקרטית". טראמפ אף עודד את ישראל שלא לאפשר את כניסתן לארץ, בצעד שגרר ביקורת מצד דמוקרטים ורפובליקנים כאחד.

ארגונים יהודיים בארצות הברית מתחו ביקורת נגד דבריו של טראמפ, וחלקם אף רמזו כי הם אפופי ניחוח אנטישמי. "דבריו של הנשיא טראמפ מסוכנים", אמר דיוויד האריס, יו"ר הוועד היהודי-אמריקני. "יהודים אמריקנים, כמו כל האמריקנים, מחזיקים במגוון השקפות פוליטיות. ההערכה שלו בנוגע לידע שלהם או נאמנותם תוך התבססות על המפלגות בהן הם מאמינים אינה ראויה, אינה רצויה ואף מסוכנת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא צודק מאוד

הוא צודק כל מי שלא תומך בו שונא ישראל

הוא צודק כל מי שלא תומך בו שונא ישראל הוא הגבר היחיד שאומר את האמת לכל העולם

יש משהו לכאורה בדבריו.רק נקודה אחת צריך לזכור.למיטב ידיעתי המפלגה הרפובליקנית מאוד מושפעת מהאונגליסטים=נוצרים משיחיים ולכן יש שם אהדה לישראל כיון שהם מאמינים שע"י הצלחת העם היהודי תבא גאולה נוצרית לעולם ע"פ הברית החדשה עפ"ל.ככה שגם בזה יש משהו גדול לפגם.וד"ל.

הוא צודק לגמרי ובאמת הוא הכי גבר מכל הביישנים אומר את האמת בפרצוף

טרמפ צודק . כי הדמוקרטים הם אמנם תורמים . אך השיטת המקל והגזר . נותים מעט כסף והמון שנאה להנהגת הימין תומך בארץ ישראל השלימה והגנה על תושביה .. והם תומכי הבי די אס בקול גדול והם שונאי הדת והם בכלל שונאי ה' והם מזינים את נשטת הכותל הטמאות הסריחות שכרתו ברית עם השטן .ימח שמם ויאבד זכרם מתח השמיים אמן . הם נשות החזירים ויהכלבים טמאי השכל חסרות מוח . מגעילות עם נפש מארץ הבהמות

לא לשכוח שטראמפ לא מגנה ולא עוקר את האירגונים האנטישמים הלבנים (הגזע האמריקאי) בארצו שתמכו בו שיטפל קודם כל בתומכיו אחרי זה שיטיף מוסר לשונאיו
נ.ב רק אחרי עסקת המאה נדע כמה הוא תומך ומכיר בזכות העם היהודי בארצו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture