Matanya Tausig/Flash90

עוצר יציאות לחטיבות לוחמות; האלוף ברעם: "אם יישרט חייל – נגיב בחריפות"

אלוף פיקוד צפון נפגש עם ראשי הרשויות בגליל והתייחס לחשש מתגובת חיזבאללה האלוף הבהיר כי בשלב זה אין צורך לפתוח מקלטים. בהתאם להערכת מצב צה"ל הכריז על עוצר יציאות למספר חטיבות לוחמות בגזרה הצפונית – עד להודעה חדשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהתאם להערכת מצב, הוחלט הערב (חמישי) בצה"ל על עוצר יציאות למספר חטיבות לוחמות, זאת במסגרת ההיערכות בגזרה הצפונית לתגובת חיזבאללה למתקפת הרחפנים. לפי הודעת צה"ל העוצר יהיה בתוקף עד להודעה חדשה. ההכרזה על עוצר היציאות היום באה כיומיים לאחר ההוראה על הגבלת תנועת כלי הרכב סמוך לגבול לבנון.

היום קיים מפקד פיקוד צפון, אמיר ברעם, שיחה עם ראשי רשויות בגליל בה אמר: "אתם צריכים להיערך לא לתגובת חיזבאללה לעבר צה"ל, אלא לתגובה שלהם על התגובה שלנו". האלוף הפיקוד הבהיר כי "אם חייל צה"ל יישרט – אנחנו נגיב בחריפות".

בפגישה השתתפו מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה איציק בר, וקציני עורף והגנה מרחבית בפיקוד הצפון. האלוף ברעם הוסיף: ״אני מלא הערכה לראשי הרשויות על השותפות, על השיח וגם על התגובות השקולות שמצביעות על מנהיגות אזרחית חזקה. קיום חיים ושגרה אזרחית לא סותרת את העובדה שצריכים להיערך גם לחירום ולהיות מחוברים למפקדים והיחידות במרחב. אני מדגיש שאתרי תיירות, פארקים ואירועים נמצאים בשגרה מלאה. אנחנו נערכים לכל האפשרויות ואם נידרש, נגיב ולכן אני לא יכול שלא להכניס את ראשי הרשויות לתוך העניין". במפגש הציג מפקד הפיקוד לראשי הרשויות את עיקרי הערכת המצב והיערכות הכוחות למול השמירה על השגרה בעורף האזרחי.

במהלך המפגש, חלק מראשי הרשויות אמרו כי לאור המצב הם שוקלים לפתוח את המקלטים שבשטחי המועצות, אך האלוף ברעם הרגיע אותם ואמר כי ההחלטה אם לפתוח מקלטים היא באחריותם, אולם לדעתו בשלב הזה אפשר להמתין עם ההחלטה.

מפקד פיקוד צפון הבהיר כי "ההחלטה על התקיפות האחרונות לא תלויה בבחירות או בהחלטות פוליטיות". לדבריו, "יש לרמטכ"ל אישור מוחלט לפעול לסיכול ההתבססות האיראנית וכל הפעולות לא תלויות בהחלטות הדרג הפוליטי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוהבים אותכם ה ישמור אותכם שמרו על עצמכם אתם חשובים לנו מאוד

טראמפ הוא משענת קנה רצוץ וגם אדם נהנתן ובוגדני מטבעו, הוא מעדיף לא לפעול צבאית ובמקום זה מעדיף לשסות את ישראל באיראנים ובמקרה כזה אף אחד לא יודע מה יהיו התוצאות מפני שיכולת הספיגה של ישראל מוגבלת מאוד וזה עלול ללהתדרדר מהר מאוד – ובאופן בלתי נשלט -למצב של הסלמה בלתי קונבנציונאלית שתוביל לסכנה עולמית שאחת מהשלכותיה המיידיות יהיה משבר כלכלי גלובאלי חמור. אילו הוא היה פועל צבאית מתוך אחריות היה בכוחו לקפל את איראן – ולפחות להעמיד אותה במקומה הטבעי. האפשרות השניה של טראמפ היה ניהול מו"מ רשמי ובלתי רשמי עם איראן וגם מהלך זה הולם אותו כי באמצעותו הוא ירצה לרשום לזכותו "ניצחון" ומאידך מבחינת האיראנים כל הסכם יהיה אמצעי בלבד לצלוח בשלום את תקופת טראמפ עד להיעלמותו מן הזירה לקראת הקדנציה הבאה שלו או לכל המאוחר לאחריה… מכל מקום בין אם הוא יבחר לשסות את ישראל ובין אם הוא יבחר בדרכי "שלום" ישראל נמצאת בסכנה קיומית וכך גם העולם כולו. הימים הקרובים יוכיחו אם אני צודק בהערכתי זו כי כרגע האיזור יושב על חבית חומר נפץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture